Ik heb er een ander cim des tijds ingezet omdat ik persé de originele stuurwielbediening voor mijn niet standaard DVD90 van Opel die we er ook achteraf hebben ingebouwd, ingezet. Waar je op moet letten is idd dat de CIM die je koopt met de TechII volledig is vrij geschakeld. Voorts moet je letten op het IDENT nummer van je oude CIM en het GM nummer wat er op staat. Als je geen andere m ods gaat toevoegen aan je VEC zou ik exact de zelfde nemen. In het minder erge geval zullen er een paar functies niet meer werken, denk aan mogelijke cruisecontrole, radio bediening via stuurwiel, etc. In het ergste geval zal je startonderbreker niet meer werken en heb je een ander contactslot nodig. Da´s niet leuk. Voorts dien je de oude CIM ook uit te lezen met de TechII en de configuratie op te slaan om dat je dit weer in de nieuwe CIM moet programmeren. Voorts heb je ook de security code van je VEC nodig anders kunnen ze de nieuwe CIM niet inleren in je VEC. Bij Durkop in Duitsland )ebay,de’ koop je een nioeuwe voor rond de 200 euro. Heb ik goede ervaring mee. Het uit en inbouwen is niet het probleem, wel dus het programmeren. Dat heb ik dan ook door de dealer laten doen.
´m er ff ingooien is dus niet zonder uitdagingen.
Suc6 en safe driving Jurgen