Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2015 om 21:36 #17273686
Hey goedenavond
Jullie zullen me vast nog kennen :dMark Dankers Opel Astra Coupe 2.2
Ik heb weer een probleem :(
De moter maakt een snerpent geluid achter de oliepomp
Nu denk ik dat ze me een cilinderkop hebben verkocht van een Z22YH IPV Z22SE bij BEDOIk vond het in begin al vreemd omdat die een oliekanaal meer had als je de kleppendeksel eraf haalt
Maarja ik was een leek toen der tijd:(Dus de Z22SE heeft 5 olie gaatjes (onder de kleppendeksel)
En de Z22YH heeft er geloof ik 6 (onder de kleppendeksel)Kan ik controleren welke cilinderkop ik percies heb ??
Kan het probleem daar in zitten na mij weten 99%????Hij heeft inmiddels 4000 km gereden
En ik vind hem steeds meer een kut geluid maken
achter de pompIk denk dat alle olie druk verloren gaat
Bij koude moter blijft oliedruklampje 4 a 5 sec uit na terug draaien van de sleutel
Bij warme moter max 2 seconden met een toerental tussen de 2500 / 2800 rpmVerder verliest die geen koelwater
En verbruikt wel veel olieWie o wie kan me helpen ???
En wat denken jullie ervan???ALLE TIPS EN INFO WELKOM
DANKJULLIEWEL ALVAST
29 september 2015 om 21:44 #18297719Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.
Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.
29 september 2015 om 21:55 #18297720Cilinderkop is wel degelijk anders!!
Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.
Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.
Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??
30 september 2015 om 19:07 #18297721@Haasje17 wrote:
Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.
Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.
ik dacht ook aan zo iets
maar o ringen hoe bedoel je het carter bevestig je toch met pasta
ik heb de aanzuigbuis niet gedemonteerd gehaden de cilinderkop heb ik ff goed vergeleken
het is zeker geen z22yh die heeft een sensor en ziet totaal andersdan zijn er 2 types z22se cilinderkoppen een met 5 gaatjes (onder kleppendeksel)
en een met 6 gaatjes (onder kleppendeksel)bvd mark
30 september 2015 om 19:13 #18297722Aanzuigbuis zit idd gekit.
30 september 2015 om 19:14 #18297723@Opeltje17 wrote:
Cilinderkop is wel degelijk anders!!
Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.
Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.
Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??
Ja inderdaad het is geen z22yh die is totaal anders
ja ben best lang bezig maar heb er een tijd mee gereden
en nu vond ik hem niet meer goed lopen30 september 2015 om 19:20 #18297724@Opeltje17 wrote:
Aanzuigbuis zit idd gekit.
oke ik ga dit weekend het carter liften
omdat de oliesensor terug geplaats moest worden
die is eruit gelaten omdat de draadjes breken na demontage
heb nu een andere -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.