Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help

Forumindex Forums Techniek Ecotec Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273686
    markdankers123
      Lid sinds:
      17 August 2014

      Hey goedenavond
      Jullie zullen me vast nog kennen :d

      Mark Dankers Opel Astra Coupe 2.2

      Ik heb weer een probleem :(
      De moter maakt een snerpent geluid achter de oliepomp
      Nu denk ik dat ze me een cilinderkop hebben verkocht van een Z22YH IPV Z22SE bij BEDO

      Ik vond het in begin al vreemd omdat die een oliekanaal meer had als je de kleppendeksel eraf haalt
      Maarja ik was een leek toen der tijd:(

      Dus de Z22SE heeft 5 olie gaatjes (onder de kleppendeksel)
      En de Z22YH heeft er geloof ik 6 (onder de kleppendeksel)

      Kan ik controleren welke cilinderkop ik percies heb ??
      Kan het probleem daar in zitten na mij weten 99%????

      Hij heeft inmiddels 4000 km gereden
      En ik vind hem steeds meer een kut geluid maken
      achter de pomp

      Ik denk dat alle olie druk verloren gaat
      Bij koude moter blijft oliedruklampje 4 a 5 sec uit na terug draaien van de sleutel
      Bij warme moter max 2 seconden met een toerental tussen de 2500 / 2800 rpm

      Verder verliest die geen koelwater
      En verbruikt wel veel olie

      Wie o wie kan me helpen ???
      En wat denken jullie ervan???

      ALLE TIPS EN INFO WELKOM

      DANKJULLIEWEL ALVAST

      #18297719
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.

        Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.

        #18297720
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Cilinderkop is wel degelijk anders!!

          Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.

          Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.

          Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??

          #18297721
          markdankers123
            Lid sinds:
            17 August 2014

            @Haasje17 wrote:

            Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.

            Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.

            ik dacht ook aan zo iets
            maar o ringen hoe bedoel je het carter bevestig je toch met pasta
            ik heb de aanzuigbuis niet gedemonteerd gehad

            en de cilinderkop heb ik ff goed vergeleken
            het is zeker geen z22yh die heeft een sensor en ziet totaal anders

            dan zijn er 2 types z22se cilinderkoppen een met 5 gaatjes (onder kleppendeksel)
            en een met 6 gaatjes (onder kleppendeksel)

            bvd mark

            #18297722
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Aanzuigbuis zit idd gekit.

              #18297723
              markdankers123
                Lid sinds:
                17 August 2014

                @Opeltje17 wrote:

                Cilinderkop is wel degelijk anders!!

                Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.

                Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.

                Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??

                Ja inderdaad het is geen z22yh die is totaal anders

                ja ben best lang bezig maar heb er een tijd mee gereden
                en nu vond ik hem niet meer goed lopen

                #18297724
                markdankers123
                  Lid sinds:
                  17 August 2014

                  @Opeltje17 wrote:

                  Aanzuigbuis zit idd gekit.

                  oke ik ga dit weekend het carter liften
                  omdat de oliesensor terug geplaats moest worden
                  die is eruit gelaten omdat de draadjes breken na demontage
                  heb nu een andere

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.