Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Cilinderkop x16xel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2015 om 05:11 #17271523
Beste leden ik heb een astra g x16xel-||
Nu is de kop niet helemaal lekkerDus wou ik een kop van een tigra x14xe
Er op zetten kan dan gewoon
Zonder probelen ?Ik hoor het graag
17 april 2015 om 05:25 #18281522Dat is helaas niet plug and play. Carterontluchting zit anders. Het kan wel, maar beter zoek je een kop van een astra g.
EDIT: tis maar de vraag of de bobine rail past.
17 april 2015 om 05:26 #18281523Die van een Z16XE en Z14XE zijn dan wel weer plug and play. (ook uit zafira en corsa c)
17 april 2015 om 06:24 #18281524kan je niet beter opzoek naar een ander x16xel motor?
Als je mijn auto heb 18 jaar oud en 175000 km op de teller, daar is het motortje nog als nieuw, alleen me auto is bijna door gerot.
Zo zijn er nog vele opels te vinden in Nederland.
17 april 2015 om 07:18 #18281525En als ik nou weer mijn kleppendeksel over zet op de x14xe kop dan is alles toch weer goed
17 april 2015 om 07:30 #18281526N een ander blik is niet op optie
Me onderblok is nog goed en zitten net nieuwe zuigerveren in17 april 2015 om 14:10 #18281527Heb hier nog een x16xel kop liggen uit een Astra F 1995.
Mag weg voor een goed bod.
Hij is bij de vorige eigenaar gereviseerd volgens zeggen.17 april 2015 om 14:20 #18281528Die is dus ook anders Servaas
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 april 2015 om 16:08 #18281529@okkie-001 wrote:
En als ik nou weer mijn kleppendeksel over zet op de x14xe kop dan is alles toch weer goed
Hoe wil je dat doen? Wnat die heeft niet de juiste bevestegingspunten.
17 april 2015 om 19:54 #18281530Laten we het anders type
Welke kop past er op een onderblok van x16xel-||
Moet wel zeggen dat hij een pouwerbox heeft en een inlaat van een c16xe
Michel
Anders moeten we de kleppenseals vervangen maar
Die kop is volgens my niet helemaal leeker18 april 2015 om 07:05 #18281531een donor x16xel zoeken en daar de kop afhalen en je eigen inlaat weer op monteren.
18 april 2015 om 16:33 #18281532@okkie-001 wrote:
Laten we het anders type
Welke kop past er op een onderblok van x16xel-||
Moet wel zeggen dat hij een pouwerbox heeft en een inlaat van een c16xe
MichelAnders moeten we de kleppenseals vervangen maar
Die kop is volgens my niet helemaal leekerX16XEL 2e generatie, Z16XE, Z14XE.
Wat is niet helemaal lekker, sluiten de kleppen niet goed? Anders nieuwe kleppen en opnieuw inslijpen.
19 april 2015 om 12:06 #18281533Oke top
Toen de motor uit elkaar ging heeft me monteur gekeneken en de kleepen zouden goed sluiten.
Aleen in de kop zouden de kleppenseals nog slecht zijn als hij nog olie verbruikte
en hij verbruikt nu ongeveer
0.5l olie op 400km ongeveer
Dus zij mijn monteur dat hij de seals zijnMichel
19 april 2015 om 12:41 #18281534Dan snap ik zeker niet dat je een andere kop wil, seals zijn zelfs te vervangen met de kop er nog op.
19 april 2015 om 16:04 #18281535Hebben ze ook gehoond? Voordat nieuwe veren dr in gingen? En andere kop heeft geheid ook lekke seals.
20 april 2015 om 04:56 #18281536Nee zover ik weet niet.
De veren die er in zaten zaten vast volgens de monteur.
Dus heeft hij nieuwe er in gezet
En daarna nog geken met dissel of het goed afsloot en dat deed hij.Dus daar vertrouw ik hem in
Maar ik had met hem albesproken om een een paar druk testen tedoen voor dat we wat vedder gaan doenMichel
20 april 2015 om 16:02 #18281537Nieuwe veren zonder honen, zeker met gladde cilinderwand gaat die ook olie van verbruiken.
20 april 2015 om 16:10 #18281538Probleem is nu dus dat ie nog olie verbruikt??
Compressie meten met en zonder olie op de zuiger, wordt het beter met olie op de zuiger gladde cilinder wand(of zuigerveren) blijft het nagenoeg hetzelfde zijn het je klepseals.
21 april 2015 om 07:29 #18281539Okay bedankt voor de goedetip.
De nieuwe veren zijn geplaats omdat ze vast zaten volgens de monteur
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.