Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel

Forumindex Forums Techniek Cih Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234462
    ikrobert
      Lid sinds:
      19 March 2011

      Hallo liefhebbers,

      Vraagje,

      Doe ik er verstandig aan om van kop te wisselen ?
      of andere ingreep te doen als snelle nokkenas ??

      Situatie
      Ik rijd al jaren met een kadett C coupe 2.2 cih + getrag 5 bak, zonder overdrive en met een (2.67 >EDIT :>> 3.67 achteras. (pas gereviseerd)
      Alles is nog standaard (ik bedoel niet getuned).

      Nu begrijp ik dat een standaard 2.2 kop een laffe nokkenas heeft . Ook is het standaard vliegwiel volgens mij loodzwaar.

      Ik wil deze “traktor” graag een beetje tunen !
      ik heb ook nog een kop van een manta 2.0 gte liggen
      -wat adviseren jullie als eerste te veranderen ??

      2e reden :auto is netjes en ziet er ook nog eens snel uit , als ik in z’n 2 wegtrek dan is ie sneller (koppel).

      is er verschil in gewicht tussen een 2.2 of een 2.0 vliegwiel ?

      Graag hoor ik al jullie reacties !!

      #17841217
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Je zal wel een 3:67 bedoelen, anders is die naast behoorlijk lang ook uniek.

        Je kan beter de 2.2 kop houden, de kanalen zijn mooier gevormd en de kop heeft grotere kleppen, dus uiterst geschikt om er “snellere” nokkenas in te zetten.

        Het standaard vliegwiel is niet echt veel verschillend qua gewicht, al dan niet gelijk, de koppelingsplaat diameter is wel groter, dus ook beter voor als je wat snellers wil.

        dus, gewoon ander nok doen.

        #17841218
        ikrobert
          Lid sinds:
          19 March 2011

          Je hebt gelijk ik bedoelde i.d 3:67 !

          (Het was een 1,6 as 3:89) as die ik heb laten ombouwen bij Biesheuvel wilde een 3.44 maar volgens hun kon dat bij mijn as niet ?? (Terwijl het een grote as is.. was toen erg teleurgesteld zulke korte versnellingen nog steeds.

          Ja je bevestigd mijn vermoeden. beter snelle nokkenas dus
          moet ik dan denken aan een 270 gr ofzo of de gte nokken- as ?
          als ik op Risse-motorsport kijk wordt ik heel entousiast , maar wat is een verstandige keuze voor op de weg ?

          http://www.risse-motorsport.de/shop_motor_tuning/cih

          #17841219
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Het kan zondermeer, maar biesheuvel heeft waarschijnlijk geen 3.44 int programma ;-) zelfs als er sper inzit had het gekund …

            #17841220
            Keesjr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 May 2006

              Rij je met injectie of carbs?
              Met injectie gaat ie met een snelle nokkenas al heel gauw slecht stationair lopen.
              Met carbs kan je voor op straat makkelijk een 290 of zelf 300 graden nokkenas er in doen bv de OP244 van Kent (290 graden – Fast Road)

              #17841221
              ikrobert
                Lid sinds:
                19 March 2011

                Ik rijd met een L-jetronic injectie (van 2.0) die met 4 gele en 1 blauwe injector.
                ik was wel van plan dat zo te laten…

                Wat zouden jullie dan adviseren ? hij moet wel beetje normaal blijven lopen
                niet afslaan ofzo of rot lopen.
                ook wil ik normaal kunnen rijden in de stad.. maar wel sneller dan nu:D!

                #17841222
                Derk Boven
                  Lid sinds:
                  20 January 2010

                  een op234 is ook goed voor normaal gebruik ik heb er nog wel een liggen

                  #17841223
                  ikrobert
                    Lid sinds:
                    19 March 2011

                    Derk
                    Ik ben er wel geinteresseerd in deze nokkenas.

                    Maar gaat dat goed met de injectie , en moet ik ook andere veren plaatsen dan ?

                    #17841224
                    ikrobert
                      Lid sinds:
                      19 March 2011

                      even van weggeweest.. maar toch nog een vraag:
                      Kan je een nokkenas van CIH in ingebouwde toestand wisselen bij kadett c ? Wil namelijk niet hele kop demonteren.
                      radiator weg , ketting splitsen(zit al slotje op) en dan voorkant eruit toch ?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.