Cih pingeld

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265511
    kywieman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2009

      Wat kan de reden zijn waarom een CIH pingeld?
      Het gaat om een 2.4 onderblok met 2.0s kop met een varajet2 carb op lpg.

      Als de merktekens worden aangehouden pingeld de motor.
      Als de ontstekking op gehoor wordt afgesteld is het goed alleen trekt de motor voor geen meter.

      Kan het zijn dat door het vlakken er een te hoge compressie is en hij daarom pingeld.
      Of kan dit door de electronisch ontstekking komen.

      Bvd.

      #18230740
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        kan inderdaad komen door het vlakken van de kop.
        de compressie verhouding is nu uit zijn fatsoen gehaald.

        montage dikkere pakking kan een boel oplossen.

        station lod had een soortgelijk euvel.. wagentje trok enkel wel als een beer.
        en dat met een veel te laat ontstekingstijdstip..
        dikkere koppakking gemonteerd.. en rijd nu met 12 gr voorontsteking

        #18230741
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

          Okay dank je wel voor je reactie.
          Kan het niets te maken hebben met elektronische ontsteking?
          Dat bijv. de vacium vervroeging niet goed werkt?

          #18230742
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            Moet zelfs zonder vervroegen kunnen draaien
            Zonder pingelen

            #18230743
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Lijkt me toch dat er wat anders aan de hand is, ik reed korte tijd even met een 1600 kop op een 2.5 onderblok op lpg en had nergens last van ondanks de 21! Bar compressiedruk bij starten

              #18230744
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                Okay mijn broer had dit voor een jaar geleden precies het zelfde met zijn 2.0s onderblok en kop.

                Bij het 2.4 verhaal gebeurt dit alleen als de 4 traps automaat in de 4 trap gaat.
                (even tussen door: Het gaat om een A ascona met 2.4 onderblok met 2.0S kop met varajet2 en AW 4 traps automaat.)

                Naar veel proberen staat de ontsteking nu goed.
                Wel eens waar niet doormiddel van de merktekens maar op gevoel.
                Motor slaat direct aan en trekt goed en pingelt niet meer.
                Toch vreemd je zou zeggen als we de merkt tekens aanhouden dat het dan goed zou moeten zijn.

                #18230745
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  compressie druk en compressie verhouding zijn 2 heel andere dingen… mr turbo.

                  wat betreft je 2.0 kop op een 2.4 onderblok.. en dan pingelen..
                  pingelen komt zelfs voor bij een 2.4 compleet nieuw.. en gevlakt… en orginele koppakking

                  dan blijkt de compressie verhouding niet te kloppen.. terwijl de compressiedruk ook vrij hoog was.
                  andere, iets dikkere koppakking ertussen… op de bank, en ontsteking iets bij.. probleem opgelost.

                  #18230746
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Euh ja, zeg ik dan dat dat niet zo is ?
                    En ik neem aan dat je het over lpg hebt in je laatste post ? Want daar ging het de topicstarter ook over

                    #18230747
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      ik had het over de verhouding.. jij over de druk :D

                      wat betreft het pingelen… willen ze het beide beide brandstoffen wel wat graag

                      met een te hoge c-druk of verhouding ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.