Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Cih pingeld
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2014 om 07:43 #17265511
Wat kan de reden zijn waarom een CIH pingeld?
Het gaat om een 2.4 onderblok met 2.0s kop met een varajet2 carb op lpg.Als de merktekens worden aangehouden pingeld de motor.
Als de ontstekking op gehoor wordt afgesteld is het goed alleen trekt de motor voor geen meter.Kan het zijn dat door het vlakken er een te hoge compressie is en hij daarom pingeld.
Of kan dit door de electronisch ontstekking komen.Bvd.
27 april 2014 om 09:28 #18230740kan inderdaad komen door het vlakken van de kop.
de compressie verhouding is nu uit zijn fatsoen gehaald.montage dikkere pakking kan een boel oplossen.
station lod had een soortgelijk euvel.. wagentje trok enkel wel als een beer.
en dat met een veel te laat ontstekingstijdstip..
dikkere koppakking gemonteerd.. en rijd nu met 12 gr voorontsteking27 april 2014 om 10:52 #18230741Okay dank je wel voor je reactie.
Kan het niets te maken hebben met elektronische ontsteking?
Dat bijv. de vacium vervroeging niet goed werkt?27 april 2014 om 11:20 #18230742Moet zelfs zonder vervroegen kunnen draaien
Zonder pingelen29 april 2014 om 20:08 #18230743Lijkt me toch dat er wat anders aan de hand is, ik reed korte tijd even met een 1600 kop op een 2.5 onderblok op lpg en had nergens last van ondanks de 21! Bar compressiedruk bij starten
30 april 2014 om 08:23 #18230744Okay mijn broer had dit voor een jaar geleden precies het zelfde met zijn 2.0s onderblok en kop.
Bij het 2.4 verhaal gebeurt dit alleen als de 4 traps automaat in de 4 trap gaat.
(even tussen door: Het gaat om een A ascona met 2.4 onderblok met 2.0S kop met varajet2 en AW 4 traps automaat.)Naar veel proberen staat de ontsteking nu goed.
Wel eens waar niet doormiddel van de merktekens maar op gevoel.
Motor slaat direct aan en trekt goed en pingelt niet meer.
Toch vreemd je zou zeggen als we de merkt tekens aanhouden dat het dan goed zou moeten zijn.4 mei 2014 om 21:43 #18230745compressie druk en compressie verhouding zijn 2 heel andere dingen… mr turbo.
wat betreft je 2.0 kop op een 2.4 onderblok.. en dan pingelen..
pingelen komt zelfs voor bij een 2.4 compleet nieuw.. en gevlakt… en orginele koppakkingdan blijkt de compressie verhouding niet te kloppen.. terwijl de compressiedruk ook vrij hoog was.
andere, iets dikkere koppakking ertussen… op de bank, en ontsteking iets bij.. probleem opgelost.5 mei 2014 om 19:56 #18230746Euh ja, zeg ik dan dat dat niet zo is ?
En ik neem aan dat je het over lpg hebt in je laatste post ? Want daar ging het de topicstarter ook over5 mei 2014 om 21:28 #18230747ik had het over de verhouding.. jij over de druk :D
wat betreft het pingelen… willen ze het beide beide brandstoffen wel wat graag
met een te hoge c-druk of verhouding ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.