Forumindex › Forums › Techniek › Cih › cih en stevig rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2010 om 14:00 #17469597
Ik was altijd onder de indruk dat de ‘oudere’ cih motor wel betrouwbaarder is als sommige moderne motoren. het is niet zo dat de boel gelijk helemaal stilvalt als er 1 klein dingetje mis is. (zoals ik laats met de Vectra had :fy1)
maar als ik hier de reacties zo lees (buiten de hele olie-pomp disucssie om) valt dat dus wel tegen… ?
13 april 2010 om 16:18 #17469598afhankelijk hoe je er mee omgaat en hoe je blok uberhaubt nog is blijft een principe uit de jaren 60,
heb jij een goed blok en ga je niet te veel of langdurig behandelen kan je er jaren plezier van hebben.14 april 2010 om 06:45 #17469599Dat was wel de bedoeling :-). nu moet ik eerlijk toegeven dat ik wel stevig rijdt, maar nog steeds met beleid.
Ik heb ook 4 jaar lang een Vectra A gereden (plaatje links) uit 1995, met een C2.0NE, wat qua ontwerp volgens mij ook ergens uit de jaren 80 stamt.
Dus op het moment dat ik de auto had (2003), was dat ook al 20 jaar oud. Ik heb er geen spat minder plezier van gehad. Beter bewezen betrouwbaarheid dan het nieuwste van het nieuwste met alle kinderziektes van dien.
14 april 2010 om 07:55 #17469600;)als je het blok eerst maar netjes warm rijdt kan er niets gebeuren, tevens zijn er altijd nog mensen die doortrekken tot de toerenbegrenzer (heeft totaal geen zin) ipv te schakelen op het beste koppel. zolang je schakeld op koppel krijg je het blok niet kapot
14 april 2010 om 07:56 #17469601heb een half jaar 300 km per dag gereden,en vaak toch wel ca 140 km/h constant gereden,
en in de weekendjes kreeg hij nog eens goed op z’n klote,blok zit e rnu ca 1,5 jaar in,heb er 40000 mee gereden.
wordt nog niet lam.loopt nog steeds erg goed,alleen nu hij meer misbruikt wordt gaat hij er uit nieuwe lagers en keeringen er in,
miss helemaal opnieuw opbouwen,en gaan maar weer.en moet zeggen ik had hem veel in toeren hangen ook remmen op de motor was een hobby van me vanwege de leuke klappen,maar dat is ook niet eht beste voort blokkie.
en je moet hem wel aandacht en liefde geven,zolang er voldoende olie in zit is het een goed blok.
14 april 2010 om 10:36 #17469602:agentik heb met een 2.4 450dkm gereden en nog wel op gas. blok was nog niet op maar verbruikte wel een beetje olie. ik sprong er ook niet zuinig mee om maar wel altijd eerst op bedrijfstemp. op de snelweg reed ik ook vaak rond de 200km/u. ik heb ook nog’s een omega 2.4 gehad met 650dkm erop (originele blok)
14 april 2010 om 16:45 #17469603ja dat fabeltje van zeeuwen bin zuunig,klopt vaak niet,maar in dit geval blijft het toch weer mooi lopen:P
14 april 2010 om 20:43 #17469604Stel ik wil met mijn standaard 2.0s een paar rondjes circuit doen, is dat dan slim?
(natuurlijk netjes warmrijden enzo, goed afgesteld en goede olie enz enz)
15 april 2010 om 11:39 #17469605:agentals je die paar rondjes niet alleen op 6000 toeren doet zal je geen probleem hebben
15 april 2010 om 13:27 #17469606mijn vader heeft met zijn opel rekord D Caravan met 3.0 derin ook op het cirquit van zandvoort gereden(ik mocht mee). en hij wilde toch weten wat het maximale is om uit zo’n 177pk motorblok te halen. hij heeft hem daarvoor wel even warm gelopen net wat mensen hiervoor zeggen dat verstandig is om te doen. 220km/h haalt ie gemakkelijk…
15 april 2010 om 15:12 #17469607origineel gepost door boyanka
:agentals je die paar rondjes niet alleen op 6000 toeren doet zal je geen probleem hebben‘k ga er niet van uit, maargoed geen toerenteller haha
15 april 2010 om 19:57 #17469608origineel gepost door Stender
Stel ik wil met mijn standaard 2.0s een paar rondjes circuit doen, is dat dan slim?(natuurlijk netjes warmrijden enzo, goed afgesteld en goede olie enz enz)
een manta /ascona cih heeft al vrij snel oliedruk problemen als er geen slingerschot in de carterpan zit, zeker in combinatie met krachtig remmen en snelle bochten :)
16 april 2010 om 18:44 #17469609jeeh wat een verhaal!! Misschien dat ik kan helpen, ik rijd nu zo’n 7 jaar manta heb 4 cih blokken gehad en ik ben goed in t mishandelen van motoren, echter let ik wel op dat ik ze goed warm rijd en geen overtoeren maak en op tijd olie ververs. Ik heb er nog nooit gezeik mee gehad enkel een afgebroken kettingspanner maar daar heb ik nog laang mee gereden tot ik m ging verkopen en er dus maar even een andere in heb gezet. in mijn ogen zijn het supergoeie blokken anders waren ze ,net zoals mijn jetta, suzuki alto’s en nog enkele, na 6 maanden al wel kapot.
16 april 2010 om 19:04 #17469610Precies zo zie ik,ik heb nu een kleine ton met mijn 30E gedraait en mishandel um ook flink als ie warm is en heb enkel de nokkenas kapot gehad,maar dit is een kwaaltje,maar verder niks extreems aan het blok gehad.
16 april 2010 om 19:55 #17469611heb nu zelf 80.000km gereden met een 2.0E (daarvoor geen idee hoeveel km) en ook deze motor krijgt het soms zwaar te voorduren maar loopt nog steeds prima, helaas is hij binnekort wel aan vervanging toe want kan de olie niet echt goed op druk houden dus heb er al een diesel deksel op de pomp zitten maar ook hiermee is de motor niet te redden.
ik heb nu bij warme motor nog net 1 bar druk stationair en bij flink toeren haalt hij net de 3 bar en bij mijn andere CIH motor die fris is stationair 3 bar en op toeren 4,5 a 5 bar.
hij zal de lagers wel versleten hebben maar verder altijd starten en lopen en weinig olie verbruik en nog nooit iets kapot aan de motor gehad en toch behoorlijk mishandeld dus zeker hufter proof blokje :worsgroeten.
16 april 2010 om 21:42 #17469612origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door Stender
Stel ik wil met mijn standaard 2.0s een paar rondjes circuit doen, is dat dan slim?(natuurlijk netjes warmrijden enzo, goed afgesteld en goede olie enz enz)
een manta /ascona cih heeft al vrij snel oliedruk problemen als er geen slingerschot in de carterpan zit, zeker in combinatie met krachtig remmen en snelle bochten :)
En die zorgt ervoor dat er overal evenveel olie is als ik het voorgaande verhaal goed begrijp?
16 april 2010 om 21:47 #17469613Zoiets,het is een plaat die in carter komt en zorgt dat olie aanzuigbuis altijd voldoende kan aanzuigen.
Door de olie op 1 peil te houden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.