cih en stevig rijden

Forumindex Forums Techniek Cih cih en stevig rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 101 tot 117 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Berichten
  • #17469597
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Ik was altijd onder de indruk dat de ‘oudere’ cih motor wel betrouwbaarder is als sommige moderne motoren. het is niet zo dat de boel gelijk helemaal stilvalt als er 1 klein dingetje mis is. (zoals ik laats met de Vectra had :fy1)

      maar als ik hier de reacties zo lees (buiten de hele olie-pomp disucssie om) valt dat dus wel tegen… ?

      #17469598
      manta19sr
        Lid sinds:
        24 July 2007

        afhankelijk hoe je er mee omgaat en hoe je blok uberhaubt nog is blijft een principe uit de jaren 60,
        heb jij een goed blok en ga je niet te veel of langdurig behandelen kan je er jaren plezier van hebben.

        #17469599
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Dat was wel de bedoeling :-). nu moet ik eerlijk toegeven dat ik wel stevig rijdt, maar nog steeds met beleid.

          Ik heb ook 4 jaar lang een Vectra A gereden (plaatje links) uit 1995, met een C2.0NE, wat qua ontwerp volgens mij ook ergens uit de jaren 80 stamt.

          Dus op het moment dat ik de auto had (2003), was dat ook al 20 jaar oud. Ik heb er geen spat minder plezier van gehad. Beter bewezen betrouwbaarheid dan het nieuwste van het nieuwste met alle kinderziektes van dien.

          #17469600
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            ;)als je het blok eerst maar netjes warm rijdt kan er niets gebeuren, tevens zijn er altijd nog mensen die doortrekken tot de toerenbegrenzer (heeft totaal geen zin) ipv te schakelen op het beste koppel. zolang je schakeld op koppel krijg je het blok niet kapot

            #17469601
            manta19sr
              Lid sinds:
              24 July 2007

              heb een half jaar 300 km per dag gereden,en vaak toch wel ca 140 km/h constant gereden,
              en in de weekendjes kreeg hij nog eens goed op z’n klote,blok zit e rnu ca 1,5 jaar in,heb er 40000 mee gereden.
              wordt nog niet lam.loopt nog steeds erg goed,alleen nu hij meer misbruikt wordt gaat hij er uit nieuwe lagers en keeringen er in,
              miss helemaal opnieuw opbouwen,en gaan maar weer.

              en moet zeggen ik had hem veel in toeren hangen ook remmen op de motor was een hobby van me vanwege de leuke klappen,maar dat is ook niet eht beste voort blokkie.

              en je moet hem wel aandacht en liefde geven,zolang er voldoende olie in zit is het een goed blok.

              #17469602
              boyanka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2005

                :agentik heb met een 2.4 450dkm gereden en nog wel op gas. blok was nog niet op maar verbruikte wel een beetje olie. ik sprong er ook niet zuinig mee om maar wel altijd eerst op bedrijfstemp. op de snelweg reed ik ook vaak rond de 200km/u. ik heb ook nog’s een omega 2.4 gehad met 650dkm erop (originele blok)

                #17469603
                manta19sr
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  ja dat fabeltje van zeeuwen bin zuunig,klopt vaak niet,maar in dit geval blijft het toch weer mooi lopen:P

                  #17469604
                  Stender
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    5 April 2009

                    Stel ik wil met mijn standaard 2.0s een paar rondjes circuit doen, is dat dan slim?

                    (natuurlijk netjes warmrijden enzo, goed afgesteld en goede olie enz enz)

                    #17469605
                    boyanka
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2005

                      :agentals je die paar rondjes niet alleen op 6000 toeren doet zal je geen probleem hebben

                      #17469606
                      bettus accu
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 March 2009

                        mijn vader heeft met zijn opel rekord D Caravan met 3.0 derin ook op het cirquit van zandvoort gereden(ik mocht mee). en hij wilde toch weten wat het maximale is om uit zo’n 177pk motorblok te halen. hij heeft hem daarvoor wel even warm gelopen net wat mensen hiervoor zeggen dat verstandig is om te doen. 220km/h haalt ie gemakkelijk…



                        #17469607
                        Stender
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          5 April 2009

                          origineel gepost door boyanka
                          :agentals je die paar rondjes niet alleen op 6000 toeren doet zal je geen probleem hebben

                          ‘k ga er niet van uit, maargoed geen toerenteller haha

                          #17469608
                          mr-turbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            origineel gepost door Stender
                            Stel ik wil met mijn standaard 2.0s een paar rondjes circuit doen, is dat dan slim?

                            (natuurlijk netjes warmrijden enzo, goed afgesteld en goede olie enz enz)

                            een manta /ascona cih heeft al vrij snel oliedruk problemen als er geen slingerschot in de carterpan zit, zeker in combinatie met krachtig remmen en snelle bochten :)

                            #17469609
                            Tomvt
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              jeeh wat een verhaal!! Misschien dat ik kan helpen, ik rijd nu zo’n 7 jaar manta heb 4 cih blokken gehad en ik ben goed in t mishandelen van motoren, echter let ik wel op dat ik ze goed warm rijd en geen overtoeren maak en op tijd olie ververs. Ik heb er nog nooit gezeik mee gehad enkel een afgebroken kettingspanner maar daar heb ik nog laang mee gereden tot ik m ging verkopen en er dus maar even een andere in heb gezet. in mijn ogen zijn het supergoeie blokken anders waren ze ,net zoals mijn jetta, suzuki alto’s en nog enkele, na 6 maanden al wel kapot.

                              #17469610
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Precies zo zie ik,ik heb nu een kleine ton met mijn 30E gedraait en mishandel um ook flink als ie warm is en heb enkel de nokkenas kapot gehad,maar dit is een kwaaltje,maar verder niks extreems aan het blok gehad.

                                #17469611
                                toppertheo
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2006

                                  heb nu zelf 80.000km gereden met een 2.0E (daarvoor geen idee hoeveel km) en ook deze motor krijgt het soms zwaar te voorduren maar loopt nog steeds prima, helaas is hij binnekort wel aan vervanging toe want kan de olie niet echt goed op druk houden dus heb er al een diesel deksel op de pomp zitten maar ook hiermee is de motor niet te redden.
                                  ik heb nu bij warme motor nog net 1 bar druk stationair en bij flink toeren haalt hij net de 3 bar en bij mijn andere CIH motor die fris is stationair 3 bar en op toeren 4,5 a 5 bar.
                                  hij zal de lagers wel versleten hebben maar verder altijd starten en lopen en weinig olie verbruik en nog nooit iets kapot aan de motor gehad en toch behoorlijk mishandeld dus zeker hufter proof blokje :wors

                                  groeten.

                                  #17469612
                                  Stender
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    5 April 2009

                                    origineel gepost door mr-turbo

                                    origineel gepost door Stender
                                    Stel ik wil met mijn standaard 2.0s een paar rondjes circuit doen, is dat dan slim?

                                    (natuurlijk netjes warmrijden enzo, goed afgesteld en goede olie enz enz)

                                    een manta /ascona cih heeft al vrij snel oliedruk problemen als er geen slingerschot in de carterpan zit, zeker in combinatie met krachtig remmen en snelle bochten :)

                                    En die zorgt ervoor dat er overal evenveel olie is als ik het voorgaande verhaal goed begrijp?

                                    #17469613
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Zoiets,het is een plaat die in carter komt en zorgt dat olie aanzuigbuis altijd voldoende kan aanzuigen.
                                      Door de olie op 1 peil te houden.

                                    17 berichten aan het bekijken - 101 tot 117 (van in totaal 117)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.