cih en stevig rijden

Forumindex Forums Techniek Cih cih en stevig rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Berichten
  • #17469522
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      robbyrood, je bent de ideale consument :
      omdat het tekoop is moet het wel goed zijn en ik het wel nodig hebben :jerry

      beetje de omgekeerde wereld.

      De meeste ascona’s en hoe ze in elkaar zaten uit de “ascona cup” deden me meer denken aan terland ter zee en in de lucht :D

      Het is vrij simpel, als je cih te weinig oliedruk heeft, is er iets niet in orde, klaar….

      en ik heb ook jaren met een grote oliepomp gereden omdat iedereen dat deed en ik ook niet beter wist.
      en zoals ik al eerder schreef : op een oude cih 6 pitter die al wat versleten is, kan zou ding ervoor zorgen dat ie nog iets langer blijft draaien.

      Ik zal het nog mooier vertellen, een tijd terug moest een cih omgebouwd worden naar een kms injectie/ontsteking, de 2.4 krukas sensor paste niet op de grote oliepomp en ik zette er normale tandwielen terug in, en de motor had MEER oliedruk als met de grotere tandwielen, die veel te veel speling hadden tussen de tandwielen en de spacerplate

      maar goed ieder zijn ding….

      #17469523
      Manta 24V
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2004

        Denk ook dat men mekaar graag ”NADOET” met dingen. Denk maar eens aan de ingekorte 3.0E injectiepijp. Klinkt erg leuk maar de laatste 2 buizen zijn dezelfde diameter als de voorste 2. Wat later bij de 2400’s in de omega en de c30ne’s niet het geval was.

        #17469524
        toppertheo
          Lid sinds:
          3 February 2006

          maar de gasklep van 3.0 is wel veel groter dan die van 2.2 of 2.4 :vertag

          #17469525
          m400
            Lid sinds:
            22 November 2004

            Dat van die oliepomp kan ik beamen, groter is niet altijd beter. Heb twee keer zo’n ding ingebouwd en twee keer zijn ze vast gelopen en om nou te zeggen dat de oliedruk er echt beter van werd…….

            #17469526
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              klopt, het is ook een hoog rendementspomp, betekend dat hij wat meer olie kan leveren, de druk word door het dekseltje (veer) bepaalt.

              #17469527
              ar
                Lid sinds:
                20 November 2004

                Ik wilde ook al zeggen, de druk wordt niet groter alleen de hoeveelheid olie die hij rondpompt is iets groter.
                Ze zijn wel eerder stuk dan de orginele als ze niet perfect pas gemaakt worden.
                Ik heb nog een cih staan een 2.0 met dubbele webers en deze draait gewoon probleemloos 7300rpm hierbij is wel alles aangepast van binnen en uitgebalanceerd.
                Deze motor heeft inmiddels zo’n 23000km probleemloos gelopen.

                #17469528
                larsjeG40
                  Lid sinds:
                  23 January 2008

                  dus met een dieselplaat gaat je oliedruk omhoog?
                  wat weer gunstig is voor de smering

                  #17469529
                  robbyrood
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2006

                    Mr-turbo: vraagje : leeftijd? Ascona-cup was het misschien iets te vroeg voor je??
                    Ik liep al op Zandvoort rond toen ik 15 was… inmiddels bijna 40 , heb daar aardig wat gezien en mee gemaakt.
                    Je kan inderdaad een gelukstreffer mee maken die heel blijft, zijn zeldzaam.
                    Ander specifiek dingetje: er zijn oude 6 cilinders die draaien met een alu pomp plaatje, en warempel wat blijkt ! Deze hebben helemaal geen rondploop of bypass systeem!!!!Tja dan heb altijd wel meer druk, wat die opbouwd gaat gewoon naar je lagers, klaar.
                    Maar goed , ben het er wel mee eens dat de lagertjes opzich ook in orde moeten zijn!!
                    Alleen de Cih is gewoon een hoop gietijzer die als je die gaat belasten lekker door verwarmd en dat gaat ook in je olie zitten, die wordt dus snel wat dunner , vandaar de koeler!

                    Ik ben inmiddels al uithobbiet met de Cih , heb al genoeg er mee gevogeld, ik persoonlijk kies de Xe en lets, heb ik PERSOONLIJK een beter gevoel bij.

                    TOCH HEEL SUCCES EN RIJ PLEZIER MET DE Cih’S!!!!!:P:thumbup

                    Edit LarsjeG40, regel zo’n plaat, Omega 2,3 diesel zit ie ook op , misschien nog ergens nieuw te vinden , zet hem erop en oordeel zelf!!

                    #17469530
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik heb deze diesel deksel erop bij een CIH 6 cilinder en deze geeft ongveer een halve bar meer olie druk stationair en er zijn een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben met name de uitspraak van MR-Turbo dat zuigersnelheden bij een CIH geen rede zijn voor paniek,zuigersnelheden zijn zeker een beperkende factor bij motorbouw en constructie.

                      Bij M3 met een slag van 93mm heeft dus 16.000 een op en neer gaande beweging van x93mm=1488000mm gedeelt door 1000=meter=meter per minuut:60=24 meter per seconde.

                      Dit zou neerkomen bij een 3.6 met een slag van 85mm op een 8470 toeren ik verwacht dat dit niet lang goed gaat met een 3.6 heb het zo berekend:24m/s=24.000mm x 60=1440000mm per minuut :85mm=16941mm:2 (1rpm=2 slagen)=8470 toeren

                      Of bij een 2 & 3 liter CIH met een slag van 69,8 komt neer op meer als 10.000RPM hoe lang denk je zelf dat een 2 of 3 liter dit uithoud……

                      (http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/46391)

                      Als bij een Senator/Monza al in de handleiding staat (die heb ik hier 1 liggen) dat je niet moet schrikken dat na een lange autobaanrit met zware last de olielamp kan aangaan…..

                      Is een dieseldeksel of grotere pomp al zeker geen luxe net als een olie koeler,meer volume verplaatsing door een koeler is meer koeling,of hebben oliekoelers geen nut,en zitten ze er vaak voor de show op?

                      #17469531
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Larsje wat er anders is aan een dieselplaat:

                        1 deze is uit staal en niet uit alu zoals de deksels met overdrukventiel in de deksel.

                        2 deze heeft een veel langere veer en een stalen cilinder ipv dat korte veertje met die kunstof kogel die vaak lekt.

                        Die deksel slijten stukken minder in dan die alu platen,die oliepompen van een CIH zijn kwa constructie gewoon klote,die alu platen lopen vaak in en die kunstof kogels gaan vaak lekken en scheef afslijten enz,wat weer voor druk verlies zorgt.

                        Die stalen diesel deksel zijn gewoon beter,na mijn idee,minder kans op inlopen en praktisch geen kans op slijtage van die cilinder die kan bijna niet kantelen,ik heb met een 30E en 20W50 minerale olie en een MANN 712 oliefilter bijna nooit minder als 1,5/2 bar oliedruk stationair en voorheen met die alu knommel dingen zat ik rond de 1 a 1,5.

                        Als je zo,n deksel kunt vinden neem um aub en zet um erop,slechter word het nooit want die deksel is net zo vlak als een alu deksel en kan niet zorgen dat de tandwielen klemmen en de veerdruk is veel sterker en de kans op een lekkage aan het overdruk ventiel is daardoor stukke kleiner als met die kunstof dingen.

                        Als je zo,n deksel vind kun je deze er 100% opzetten zonder dat er schade ontstaat,hoe een motor minder oliedruk kan hebben na het plaatsen van een diesel deksel is mij een raadsel,of de plaat moet iets krom zijn,maar dat kan ik me haast niet voorstellen,of je hebt een distrubutie huis waar geen pakking in moet en je plaatst er dan wel 1 tussen dan heb je druk verlies maar normaal kan dit niet,hetzelfde of meer word het maar nooit minder bij goede dieseldeksels.

                        Trouwens als je een Monza/Senator Commo C hebt moet je wel een deuk in de carterpan slaan anders past die deksel niet,vanwege de langere veer.

                        En wat ook een oplossing is voor als je denkt dat de oliedruk te laag is:
                        plaatst de oliedruk sensor voor bij de krukaspoulies,je meet dan de druk tussen pomp en filter de C30NE en C30SE uit Omega A Senator B hebben de sensor daar zitten,meet altijd meer als achteraan op het blok waar ie normaal zit.
                        Maar of dit een reeel waarde is???
                        En als je oliefilter dicht zit krijg je alleen maar meer druk :hmmz

                        #17469532
                        HOT ROD
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2009

                          Ik heb gewoon dezelfde 3.0E in mijn A Commodoortje sinds 1984. Hoeveel km’s weet ik niet precies maar het zal tegen de 2ton zitten. Ik heb er 4 jaar mee gesprint/dragraced, heb er in die tijd ook een compleet aangepaste C30NE kop op gelegd. In plaats van een gewone olie koeler heb ik een warmtewisselaar erin zitten. De olie wordt bij koude motor dus verwarmt door de opwarmende koelvloeistof en als de olie later warmer wordt als de koelvloeistof, geeft hij zijn warmte weer af aan de koelvloeistof. Hierdoor is de motor wel beduidend sneller op temperatuur.De kleppen gingen zweven bij ongeveer 7300rpm dus houdt ik maximaal 7000rpm aan.
                          Ik heb het beschadigde plastic klepje eruit geknikkerd en een mooie messing gemaakt. Daarna nog ff wat shims onder de veer tot ik tevreden was met de oliedruk en voila…………….nooit meer problemen met de oliedruk gehad. Met koude motor maak ik niet meer dan zo’n 3000rpm omdat mijn oliedruk dan al 4bar is en dat vind ik genoeg. Als de olie in mijn carter ruim 70graden is, stijgt mijn oliedruk 1bar per 1000rpm, tot 3bar wat het maximum is.
                          Zoals gezegd doet hij het nog steeds goed en trap ik hem nog regelmatig op zijn staart en met een 3,89:1 achteras gaat dat heel leuk

                          Een domme opmerking zoals die van GSE leid natuurlijk tot niets………met een gerust hart zal je motor vastlopen !! Dan kun je ook wel een sensor kopen met een andere interne weerstand zodat je meter méér aangeeft, dan slaap je altijd goed.

                          #17469533
                          larsjeG40
                            Lid sinds:
                            23 January 2008

                            ahah bedankt gse
                            hier kan ik wat mee

                            ik kwam laatst nog zo’n diesel blok tegen op de sloop en ga morgen meteen kijken of die plaat er nog op zit.
                            is natuurlijk wel intressant zo’n plaat

                            #17469534
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              HOT ROD volgens mij heb je niet goed gelezen:
                              C30SE (3.0 24V) C40SE (4.0 24V) C30NE C30LE C26NE uit de Omega A/Senator B hebben hebben de oliedruk sensor daar altijd zitten tussen pomp en filter…..Dus die domme onzin dat je blok lekker vast loopt slaat nergens op.

                              HOT ROD der zijn toch nog veel B-Senators en Omega A in leven met een CIH/DOHC 6 cilinder vind je zelf ook niet.

                              Opel heeft dit gedaan omdat er uit de bouwreeks Monza/Senator A vaak klachten waren van een olielamp die ging branden na lange autobaan ritten met last en warm weer,daarom is dat gedaan.

                              Wat de beste meting is weet ik niet,maar als je lampje af en toe aan gaat na extreme belasting en buitentemperaturen is niet erg al zeker niet bij een CIH 6 cilinder die pompen zijn allemaal hetzelfde van 4 en 6 en bij een 6cilinder moet er toch 1/3de meer olie worden verpompt met dezelfde pomp als een 4 cilinder.

                              En mocht je het ff weten HOT ROD een diesel deksel gaat bij 4.5 bar open omdat deze olie sproeiers heeft onder de zuigers voor de koeling en niet zo,n hoge toeren maakt als een benzine,is het overdruk ventiel anders gemaakt.

                              Nogmaals die alu platen lopen altijd in ik heb normaal iederjaar die deksel ff iets gevlakt dit scheelde soms wel een halve bar stationair maar ik rij ook een 20/25.000km per jaar,die tandwielen lopen door hun eigen gewicht in op de aluplaat bij alle deksels die ik los heb gehad zijn de loop sporen te zien van de tandwielen bij de diesel deksel absoluut niet,die diesel deksels zijn zeer gewilde deksel en worden duur verhandeld.
                              Puur alleen al vanwege het nooit of amper inlopen en de fatsoelijke overdruk klep,ipv een plastic kogeltje een cilindertje van 2/3cm lang die in een geruimt gat op en neer kan bewegen.

                              Als je goedkoop je pomp beter wilt hebben kun je de HOT ROD manier toepassen:veerdruk verhogen en plastic ding eruit en vervangen door staal of ander metaal of een ronde 14mm kogel nemen die past ook 100%.
                              Als je het goed wilt doen en nooit meer naar de pomp wilt hoeven kijken neem je diesel deksel.
                              En als je echt extreem gaat doen kun je de verlengde pomp nemen,deze heeft 30% meer vloeistof verplaatsing,druk blijft hetzelfde maar heeft meer capaciteit wat handig is bij een oliekoeler.

                              Als je bij een auto zonder oliekoeler ook iets meer druk wilt hebben kun je 20W50 olie nemen deze is voorschreven in warme landen (en niet aan te bevelen met -18 zoals laatst) en blijft warm iets dikker en je kunt een MANN w712 olie filter nemen deze hebben een betere doorlaat,ik heb deze types er al ruim 3 jaar op zonder problemen,kosten overigens ook geen zak 3 of 4 euro heb je der 1.

                              #17469535
                              m400
                                Lid sinds:
                                22 November 2004

                                Ik ben dan wel niet MR-Turbo maar ook bijna 40…….
                                En zelf rij ik nu een XE maar heb het genoegen van een echt dikke 2.5(risse) meegemaakt, laat ik het zo zeggen de XE kan daar echt niet tegen op, niet met vermogen, toeren en al helemaal niet met koppel.

                                origineel gepost door robbyrood
                                Mr-turbo: vraagje : leeftijd? Ascona-cup was het misschien iets te vroeg voor je??
                                Ik liep al op Zandvoort rond toen ik 15 was… inmiddels bijna 40 , heb daar aardig wat gezien en mee gemaakt.
                                Je kan inderdaad een gelukstreffer mee maken die heel blijft, zijn zeldzaam.
                                Ander specifiek dingetje: er zijn oude 6 cilinders die draaien met een alu pomp plaatje, en warempel wat blijkt ! Deze hebben helemaal geen rondploop of bypass systeem!!!!Tja dan heb altijd wel meer druk, wat die opbouwd gaat gewoon naar je lagers, klaar.
                                Maar goed , ben het er wel mee eens dat de lagertjes opzich ook in orde moeten zijn!!
                                Alleen de Cih is gewoon een hoop gietijzer die als je die gaat belasten lekker door verwarmd en dat gaat ook in je olie zitten, die wordt dus snel wat dunner , vandaar de koeler!

                                Ik ben inmiddels al uithobbiet met de Cih , heb al genoeg er mee gevogeld, ik persoonlijk kies de Xe en lets, heb ik PERSOONLIJK een beter gevoel bij.

                                TOCH HEEL SUCCES EN RIJ PLEZIER MET DE Cih’S!!!!!:P:thumbup

                                Edit LarsjeG40, regel zo’n plaat, Omega 2,3 diesel zit ie ook op , misschien nog ergens nieuw te vinden , zet hem erop en oordeel zelf!!

                                #17469536
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  origineel gepost door GSE
                                  ….C30SE (3.0 24V) C40SE (4.0 24V) C30NE C30LE C26NE uit de Omega A/Senator B hebben hebben de oliedruk sensor daar altijd zitten tussen pomp en filter…..
                                  …..Opel heeft dit gedaan omdat er uit de bouwreeks Monza/Senator A vaak klachten waren van een olielamp die ging branden na lange autobaan ritten met last en warm weer,daarom is dat gedaan.

                                  Wat de beste meting is weet ik niet,…..

                                  Ipv het gebrek aan voldoende druk probleem te verhelpen, lost men het probleem van het brandende olielampje op door de zender vlakbij de pomp te zetten waar altijd (voldoende) druk is zodat het lampje niet brand.

                                  Als nu dus dat lampje brand, doet deze z’n bijnaam eer aan “het te laat-lampje”, hiervoor was het een waarschuwingslampje.

                                  Overigens deze situatie zit nu zo’n beetje in elke Opel motor, de c24ne, c20xe, c20ne,…enz. hebben hem ook vlakbij de pomp zitten.

                                  #17469537
                                  Jaccoooo
                                    Lid sinds:
                                    9 December 2006

                                    nou gaat het hier al een hele tijd over oliedruk,maar wat voor olie raden jullie aan,ik heb laatst 10 w 60 (kroon oil)aangeschaft op advies van een ervaren rallyrijder/monteur

                                    #17469538
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Goede olie,duur maar zeker niet slecht,word vaker gebruikt met name in DE veel positieve berichten hierover.

                                      Scheelt wat in oliedruk met warme motor.

                                      #17469539
                                      Keesjr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2006

                                        origineel gepost door Keesjr
                                        Zoveel zielen zoveel meningen dus.

                                        Voor m’n eigen CIH Opels zweer ik bij een dikke oliepomp met dieseldeksel, en een slingerschot in de oliepan, en een oliekoeler (die bij straatgebruik meestal afgeplakt is en op het circuit dus niet)

                                        Toen ik nog niet van het bestaan van dikke pompen e.d. afwist heeft me dat ooit drie (3) motoren in één week gekost, okee waren allemaal oude blokken met veel kilometers, maar toch………

                                        Sinds de dikke pompen nooit meer een motor (krukas) aan gort gedraaid, dus da’s voor mij de reden om een dikke pomp er in te doen. (en lekkere dikke 20 w 50 olie, en een Purlux filter voor een zescilinder)

                                        #17469540
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          grappig hoe dit soort topics altijd weer uit de hand lopen, als er iemand tegen een “heilig huisje” schopt :jerry


                                          @gse
                                          : je eigen rekenvoorbeeld geeft (wellicht onbedoeld) al aan dat de zuigersnelheid niet het probleem is, want anders zouden inderdaad de cih’s die toerentallen moeten kunnen draaien zonder overmatig te slijten, maar dat kunnen ze niet dus dan zit het probleem ergens anders :)

                                          De oliesproeiers zaten trouwens alleen op de turbo diesels
                                          en dat je minder druk hebt met een diesel deksel heb ik nooit schreven, met een grotere pomp dat heb ik geschreven.

                                          kees : er is wel een verschil tussen een 4-cih en een 6 cih.
                                          een 4 heeft die grotere pomp absoluut niet nodig terwijl het voor een cih6 wat minder onnodig is.
                                          maar vergeet aub niet dat de verdeleras die de pomp aandrijft nooit gemaakt is voor een grotere pomp EN dikkere olie EN veel meer toeren .
                                          het kleine 4mm spietje wat het wormwieltje op z’n plek houdt wil nogal eens breken.
                                          Zeker als je dan verdelerloos rijdt, heeft dit vertrekkende gevolgen voor je motor.
                                          Dit EN dat de verderas vaak onderin vastloopt in het distriebutiedeksel
                                          EN dat je olie met de grotere pomp AANZIENLIJK warmer wordt, zijn de grootste nadelen

                                          dus als je een cih 6 hebt en die niet meer nieuw is en de speling tussen de verdeleras en het onderste lager in het deksel niet meer fabrieks waarde heeft en de spacerplate goed gecentreerd is en je wormwieltje nog spelingloos op je verderleras zit en je een grote oliekoeler hebt, kan het weinig kwaad :D

                                          #17469541
                                          HOT ROD
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 March 2009

                                            origineel gepost door GSE
                                            HOT ROD volgens mij heb je niet goed gelezen:

                                            `

                                            Hoi GSE, nou ik heb het goed gelezen maar jij snapt duidelijk niet wat ik bedoel.

                                            Wie die oplossing heeft uitgevonden maakt me niet uit, Opel maakt ook wel eens fouten, maar als jij ziet dat iemand een misdrijf pleegt en je knijpt je ogen dicht, zal dan het misdrijf niet plaats vinden?? Ik denk het wel, alleen jij weet er niets van. Of de fabriek nou de druksensor verplaatst of je doet het zelf, feit is dat de druk op de plaats waar het telt, té laag is. Té is nooit goed maar omdat je het niet weet maakt het dus niets uit, aha.

                                            Verder had ik geen vragen over het dieseldeksel, dat wist ik allang maar ik heb ook geen problemen met mijn oliedruk en dat had ik ook al geschreven dus heb ik geen dieseldeksel nodig. Homebuild hoeft, mits goed gemaakt. helemaal niet slecht te zijn en deksel met messing regelventiel zit er al vanaf 1992 in.

                                            origineel gepost door GSE
                                            en bij een 6cilinder moet er toch 1/3de meer olie worden verpompt met dezelfde pomp als een 4 cilinder.

                                            Er moet helemaal niet méér olie worden verpompt bij een 6cilinder. Die pomp pompt gewoon en er staat een bepaalde hoeveel olie gereed om te verpompen en of dat 4,5 of 6 liter is maakt voor die pomp niets uit.
                                            Het is zelfs zo dat bij een 6cilinder minder olie verpompt wordt als bij een 4cilinder. Dit komt omdat een 6 cilinder minder toeren draaid bij dezelfde snelheid.

                                            #17469542
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Wat is dit nou weer voor onzin HOT ROD?

                                              Al zet je die druk meter bij de oliepomp zoals de latere CIH,s en de OHC blokken standaard hadden/hebben loopt er helemaal niks kapot zoals je eerder schreef,ander waren er nu geen C30SE en C30NE,s meer en C20NE C20XE en LET,s meer.

                                              Nu ga je weer een verhaal maken over een misdrijf en te te te…
                                              Wat nergens op slaat, je weet zelf ook goed dat je uitspraken in je eerdere post dat dat Bull shit eerste klas is en nu probeer je er een vreemd verhaal te breien…….

                                              En volgens jou theorie zouden er bijna geen nieuwere motoren meer zijn die lopen allemaal kapot omdat de sensor te dicht bij de pomp zit :o hahaha wat een onzin.

                                              Als de oliedruk onder de 0,5bar komt gaat ie aan,of dat nu voor of achteren gemeten word…Maakt geen klote uit,mijn theorie is lamp aan = motor uit.

                                              Een 6cil heeft 2 cilinders meer als een 4,en al het draaiend gedeelte extra moet ook gesmeert worden of niet volgens jou,waarom komen de 6 cilinders zo vaak in oliedruk problemen??????????

                                              Die pompen zijn bij een 4 cilinder goed maar bij een 6cil vind ik ze aan de krappe kant bemeten en de constructie van de pomp is ronduit K.T dit had veel beter gekunt.

                                              En dat een 6 cilinder minder toeren draait als een 4 cil is ook weer zo,n verhaal uit de lucht getrokken…
                                              Dit licht puur aan bak achteras en bandenmaat……

                                              HOT ROD denk eens na voordat je wat schrijft.

                                              #17469543
                                              m400
                                                Lid sinds:
                                                22 November 2004

                                                Ik weet even niet meer met welk blok je rijdt maar kwaad kan het niet maar echt veel beter is het ook niet aangezien de blokken allemaal op leeftijd zijn en niet de juiste toleranties hebben voor echt hele dunne olie zoals b.v een 5w30 die tegenwoordig zeer veel wordt gebruikt( niet voor rally/race)

                                                origineel gepost door Jaccoooo
                                                nou gaat het hier al een hele tijd over oliedruk,maar wat voor olie raden jullie aan,ik heb laatst 10 w 60 (kroon oil)aangeschaft op advies van een ervaren rallyrijder/monteur

                                                #17469544
                                                Jaccoooo
                                                  Lid sinds:
                                                  9 December 2006

                                                  origineel gepost door m400
                                                  Ik weet even niet meer met welk blok je rijdt maar kwaad kan het niet maar echt veel beter is het ook niet aangezien de blokken allemaal op leeftijd zijn en niet de juiste toleranties hebben voor echt hele dunne olie zoals b.v een 5w30 die tegenwoordig zeer veel wordt gebruikt( niet voor rally/race)

                                                  origineel gepost door Jaccoooo
                                                  nou gaat het hier al een hele tijd over oliedruk,maar wat voor olie raden jullie aan,ik heb laatst 10 w 60 (kroon oil)aangeschaft op advies van een ervaren rallyrijder/monteur

                                                  met een gereviseerde 2.4 met standaard drijfwerk andere nokkenas en 45er webers en een groep a uitlaat en daar rij ik rally’s mee,dus dat valt onder stevig rijden:D

                                                  #17469545
                                                  DevilraY
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 January 2005

                                                    Wordt steeds gezelliger hier….

                                                    Jongens, er zijn hier mensen op’t forum met een berg ervaring met het tunen van CIH’s. De een loste zijn problemen linksom op, de ander rechtsom, een derde had geen probleem en een vierde verwachte problemen en wilde die voorzijn en sindsdien zweert hij bij deze aanpak. Maar om elkaar nu aan te vallen op zijn of haar aanpak. Straks zit er helemaal geen kennis meer op dit forum over een CIH.

                                                    Kritiek is goed, zolang het maar positief is.

                                                    #17469546
                                                    m400
                                                      Lid sinds:
                                                      22 November 2004

                                                      Ik val toch niemand aan hoop ik?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 117)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.