Forumindex › Forums › Techniek › Cih › cih c30ne hoog stationair, en hoog verbruik.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2015 om 19:30 #17271746
hallo,
ik heb n c30ne afkomstig uit omega/senator motor in mn manta gemaakt.
inmiddels gekeurt dus volop aan het rijden cq testen king:vind het toerental stationair (zo rond de 1000/1100 rpm) vrij hoog.
heb de stappenmotor losgehaald gecontroleerd (12 volt geven, klep opent sluit.) dus goed.
stappenmotor stond in ruststand (spanningsloos) ongeveer op 2mm kier, deze kier heb ik dicht kunnen stellen door de inbus aan de zijkant.
heb de gasklep steller helemaal nul gedraaid zodat de gasklep 100% op veerkracht sluit.en nóg 1000rpm stationair. volgens mij moet dat gewoon rond de 500tot700 rpm zitten?!!
dan t verbruik nog:
ik vond t tankniveau al vlot dalen, maar niet bijgehouden, vandaag dus wel.
zo ben ik er achter gekomen dat in 80km de tank al halfleeg (of vol) is.dwz, zon verbruik van plus minus 1op5, en neen, mijn gaspedaal niet steeds volop aangeraakt. gewoon normaal gereden en af en toe is doorhalen.
uitlezen bracht me tot fout:
13 en 5713= Zuurstofsensor Geen verandering in voltage / open circuit. (stappenmotor word bedoeltd?? of de lambda?)
57= Idle Speed Control Valve (ISCV) Onderbreking (????? wat houd dit in)iemand die me nog is wat tips kan geven, met name het hoge stationair draaien? denk dat de oorzaak daarvan ook oorzaak van hoge verbruik is nl.
temp sensor kan ik die doormeten?
als hij denkt dat hij altijd ‘koud’ is verbruikt hij ook meer natuurlijk…..bvd!!
2 mei 2015 om 20:15 #18283437zojuist toch stappenmotor vervangen voor een ander exemplaar. veranderd niks.
foutcodes reset, 2 km gereden, geen foutmelding in systeem hierna.maar ben bang dat ik t probleem al wel heb, vermoed valse lucht.
bij injectoraansluiting op injectiebuis. als ik hier met remmenreiniger spuit reageerd de motor direct (beetje bokkiger lopen en lager in rpm)
maar ik vind t dan zo raar dat hij zo mooi loopt, hij houd niet in heeft goed vermogen geen dipjes oid.iemand die t beagrumenteren kan, of andere opties heeft.
schroom niet helm pij :thumb
2 mei 2015 om 21:43 #18283438Heb je een injectorrail of met slangen?
Bij de rail zou je last kunnen krijgen van uitgedroogde o-ringen….
De pakkingen van de injectorhouders zullen ook wel eens lekken…Ik zou gewoon alles demonteren en afdichtingen in orde maken.
2 mei 2015 om 21:45 #18283439rail inderdaad. c30ne he…
ja ga dit eerst doen, omdat hij ook reageerd op remmenreiniger.
als dat niet helpt lmm en tempmeter vervangen.
:???:
3 mei 2015 om 10:11 #18283440uhm… had je het zo pas ook niet over een ‘dipje’ bij het accelereren ?
hang m binnenkort eerst even aan de co kast.. kun je zien wat ie doet ;)
3 mei 2015 om 11:47 #18283441dat was met lege tank en ernstig hard optrekken, gister iig geen last mee gehad.
ja, maar het valse lucht verhaal sws niet goed dat de motor reageerd op de injectorplaat, bij alle 3.
dus denk dat ik toch ergens die o-ringen moet ophalen. en nieuwe pakking bij die plaaten dan.3 mei 2015 om 11:55 #18283442fearless jij enig idee waar ik die oringen kan wegtoveren?
in dland de verkeerde voor de 30.e toen gekregen, zijn net te dik.3 mei 2015 om 12:56 #18283443Ik heb hier een o ringen assortiment meestal zit daar wel wat in.
Als daar niks in zit pak ik de airco o ringen er bij.die hebben vaak weer een andere afmeting.Heb de mijne nog niet vervangen…wel nieuwe pakkingen.
3 mei 2015 om 16:54 #18283444http://www.edelschmiede.com/shop/o-ring-dichtring-einspritzventil-opel-c30ne-c30se” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 mei 2015 om 18:32 #18283445ja, maar daar zitten niet de goeie in fluks. heb ze toen wel losgehad, maar kon niet pecies de goeie vinden, wel 1 die er op lijkt.
maar hans thx. bestel ik die wel en nieuwe pakking in voetplaatje dan mut t wel goed wezen. ast dannie isverkoop ik m :jerry :jerry :jerry
3 mei 2015 om 19:38 #18283446heb nog wel beetje benzine.. en een aansteker… ;)
3 mei 2015 om 19:44 #18283447Hahaha joaaa
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.