cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie

Forumindex Forums Techniek Cih cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    henk 400rr
    Deelnemer

ok, dan wordt het iets lastiger, maar is nog wel te doen.

Achterin je blok zit een gat (ook bij de 2.4)m daar zit nu een gaatje in of een pen en het kogeltje wat op je vliegwiel zit, die moet een 5-6mm daarvoor zitten (onder de pen of het gaatje) vervolgens zet je even een markeringsteken op je poelie tegenover het merkteken op het distributiehuis en dan staat hij goed.

Het allerbeste met die dingen is compleet af te stellen op een rollerbank (carburateurs en ontsteking) dan krijg je het best resultaat.

bascalibra

Fine tuning op de rollerbank ben ik zeker van plan, maar goed het is wel zo makkelijk als ik er naartoe kan rijden.

Dus als ik het goed begrijp kogeltje 5-6mm onder het merktekentje achter op het blok. Vervolgens een beeje tipex ofzo op de poelie precies tegeniver het merkteken op het distriebutiehuis. Vervogens kan ik de motor gewoon starten, stroboscooplamp erop en vervolgens de verdeler zo draaien zodat het tipex weer overeenkomy met het merkteken.

Bedankt henk voor de uitleg, ookal heb je hetzelfde verhaaltje waarschijnlijk al tig keer verteld.

Ghanz
        Deelnemer

:thumb

bascalibra

Heren nog een vraag, en waarschijnlijk de laatste :D

Welke bout zit er in de voorkant van de krukas die de poelie op z’n plaats houd?
            Heb al alle mogelijk bouten geprobeerd die ik heb liggen maar niks past, m12 niet… m14 niet aparte spoed misschien?

Wie o wie kan het mij vertellen liefst met specs van de bout of een foto… Motorblok wordt er morgen ingetakeld

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.