CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe?

Forumindex Forums Techniek Cih CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    2000
    Moderator

Hmmmz, hij loopt nog steeds te rijk. Dinsdag heb ik een druk meter, kijken wat de benzinedruk is, ik vertrouw het toch niet helemaal. Ontsteking eigenlijk alles uit gewisselt, behalve het ontstekingshuis. Het ontstekingshuis is zo goed als helemaal mechanisch, kan me niet voorstellen dat het daar in zit, want dan zou ik met de lamp ook geen mooie vaste waarde “meten”

Christian-tsx
      Deelnemer

heb je de injectoren al wel getest?

2000
        Moderator

@Christian-tsx wrote:

heb je de injectoren al wel getest?

nee, das zo’n beetje het enige wat ik niet getest heb. Ik ben er na de brand een beetje huiverig voor, spuitende benzine.
          En daar komt bij dat het werkend uitgebouwd is. Ik heb wel gekeken of ze lekken, en dat is niet het geval.

2000
          Moderator

Vandaag weer alle moed bij elkaar geraapt, en weer wat gedaan. Ik heb de ontstekings trompet vervangen voor een andere: niks.
            Maar ik heb vandaag ook een ander lmm geplaatst, met de veer lopen klooien, en de co versteld. Nu het volgende: het is niet beter geworden, maar erger. Symtonen zijn hetzelfde, maar dan erger. Mijn gedachtengang is: als ik het erger kan maken, dan moet het ook minder kunnen. Iemand een idee?

Hij stinkt trouwens nog steeds naar benzine, het erin of eruit draaien van de co schroef had geen effect (ja, helemaal in: sneller stationair) Dit vind ik overigens vreemd: Als ik kijk hoe de lmm werkt, dan zou de schroef helemaal dicht minder lucht betekenen. Terwijl ik er van overtuigd ben dat de kadett al veel te veel benzine krijgt, dat in combinatie met (nog) minder lucht zou in mijn ogen beteken dat ie langzamer gaat draaien (veel te rijk mengsel?)

Nog even één vraag: het lijkt mij dat als ik de lmm veer strakker zet, dat de kadett minder benzine krijgt. Zie ik dit goed? Zo niet, wat is dan de theorie?

postbusmanta
            Deelnemer

Als je de veer strakker zet, krijgt hij inderdaad minder brandstof……………………..maaaaaaaarrrrrr……….ook iets minder lucht.

De CO schroef zorgt ervoor dat er lucht OM de luchtklep heen loopt.

Als je de schroef dicht draait, zal de lucht via de klep worden aangezogen. Deze wordt dan verder open getrokken, waardoor er ook meer benzine wordt ingespoten………dus een hoger CO (bij stationair toerental).

Het verdraaien van de CO-schroef heeft dus alleen effect op het stationair lopen.

Als je zeker weet dat je benzinedruk juist is (zowel belast als onbelast),
              je injectoren in orde zijn……..
              Je de juiste LMM gemonteerd hebt……

Dan zou je op de vermogenstestbank je CO moeten afstellen m.b.v. je LMM (de veer strakker of losser zetten).
              Dan stel je daarna je stationair toerental af met de schroef op je inlaatspruitstuk (NIET je gasklep aanslagschroef verdraaien!)
              Dan stel je je stationair CO af met de schroef op je LMM.

2000
              Moderator

Vandaag de injectoren getest (met water) en het sproeibeeld lijkt goed. Leidingen op de werkbank gevuld met water, lucht erop en ze deden wat je mag verwachten. Tenminste, dat denk ik. Het is meer een straal dan een nevel. Dit beeld vergeleken met andere 2.0E injectorensetje: exact hetzelfde.
                Toch maar (weer) andere bobine en daarna de ontsteking regel unit geprobeerd: geen verschil.

Ik geef het op. Ik hoop over een paar weken webers te scoren, en dan maar hopen dat het weg is.

2000
                Moderator

Laatste vraag cq opmerking: de 2.2 loopt al die tijd beroerd stationair. Nu heb ik al die tijd gedacht: dat komt door het snelle nokkenas. Maar gisteren met lopende motor één voor één de bougiekabels los gehaald: het verschil is nauwelijks hoorbaar/merkbaar.? Als ik dit in combinatie zie met de “rijke ” geur uit de uitlaat, dan ga ik toch weer twijfelen over de ontsteking, ondanks dat ik alles al uitgewisseld heb. En waarom dan alleen slecht lopen bij lage toeren?
                  Iemand?

2000
                  Moderator

Hmmmz, vandaag weer even gekeken, en er verdwijnt koelvloeistof. Zou dit het kunnen verklaren? Hij lekt niet, dus de koppakking is dan het meest voor de hand liggend. Maar waarom meet ik dat niet met een compressie meting. Zou de rijke lucht dan komen door een slechte verbranding? Waarom zie ik dat dan niet aan de bougie kleur.

pfff, morgen maar de kop eraf, en hopen dat dat het eindelijk is.

mugenpower

Je geeft iedergeval niet snel op king:

2000
                      Moderator

Mijn geduld is zo goed als op. Zit er serieus aan te denken om de 16v in te bouwen. Ik heb alles liggen op details na, en dat gaat net zo veel kosten als webers op de cih.

Anoniem

@2000 wrote:

Mijn geduld is zo goed als op. Zit er serieus aan te denken om de 16v in te bouwen. Ik heb alles liggen op details na, en dat gaat net zo veel kosten als webers op de cih.

niet langer twijfelen
                          met die 16 v heb je vergelijkbaare pk,s als met die webers
                          maar wel met een “normalere”brandstof consumptie ;)

2000
                          Moderator

De consumptie maakt me niet uit, de c20xe zal in de toekomst ook verre van standaard blijven. En ik tank toch al jaren voor 3 tientjes, kom alleen tegenwoordig daarmee de straat niet meer uit. :D De cih loopt nu ook 1 op 5, hoeveel erger kan het worden :hmmz
                            Wat me wel aanstaat is dat ik bij mijn CIH zo’n beetje (betaalbaar) eindig met 150 pk, en met de c20xe begin ik daar.
                            Ik heb vanochtend de vectra weg gebracht voor een beurt, gesprek gehad met monteur over de kadett, en die wist iemand die er veel verstand van heeft, en ook reserve onderdelen om eventueel te experimenteren. Ga ik straks bellen.

Anoniem

@2000 wrote:

De consumptie maakt me niet uit, de c20xe zal in de toekomst ook verre van standaard blijven. En ik tank toch al jaren voor 3 tientjes, kom alleen tegenwoordig daarmee de straat niet meer uit. :D De cih loopt nu ook 1 op 5, hoeveel erger kan het worden :hmmz
                              Wat me wel aanstaat is dat ik bij mijn CIH zo’n beetje (betaalbaar) eindig met 150 pk, en met de c20xe begin ik daar.
                              Ik heb vanochtend de vectra weg gebracht voor een beurt, gesprek gehad met monteur over de kadett, en die wist iemand die er veel verstand van heeft, en ook reserve onderdelen om eventueel te experimenteren. Ga ik straks bellen.

klinkt wel stoer dat het je niets kan schelen
                              hoeveel de consumptie is

maar ik geloof daar niet zo in

want je zult sneller ff de kadett pakken
                              als de tank niet in no time weer leeg is

en inderdaad bij de 16 begin je rond de 150 pk
                              en is het verbruik normaler dan waneer je met 2 webers die zekfde pk,s uit een cih wild
                              halen

t is niet helemaal zo zwart wit
                              want het koppel van een cih ligt wel hoger

maar ik voor mezelf wist het wel
                              ik heb jaaren geleden al afscheid van de cih,s genomen
                              en ook ik maak me niet heel druk om enkel t brandstof verbruik van m,n hobby auto,s

heb ook chevy gereden met 5,7 v8
                              das ook dorstig op benzine
                              met naar verhouding errug weinig pk,s
                              voor eigenlijk n dubbele 4 cilinder van elk bijna 3 liter ;) ;)

2000
                              Moderator

Het zooitje toch maar weer opgepakt. De 16v komt er in, maar gaat even duren. In afwachting daarvan de koppeling maar uitgebouwd, die maakte een heel naar geluid.
                                Nu weer een vraag: De koppeling maakt bij stationair lopen een geluid alsof alle lagers uit de CIH liggen. Dit geluid gaat weg boven de 1500 toeren, en als ik de koppeling geheel intrap. Komt dit door de koppelings plaat of de druk groep? Ik heb het hart van de plaat even in de bankschroef gezet, en er is speling te voelen op de voeringsring. Dit hoort enigzins (vangt de klappen/trillingen op) maar hoeveel mag dat zijn? Ik heb een andere plaat liggen, en die heeft het ook. Komt de herrie nu van de plaat of de drukgroep?

Overigens morgen ook naar de koppakking kijken, verbruikt aardig wat water.

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.