Forumindex › Forums › Techniek › Cih › CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2011 om 14:47 #17238317
Ik maak er maar een apart topic van, want ik kom er niet uit.
Zoals een hoop hier weten ben ik van mijn zeer veel olie verbruikende 2.4 naar een opgevoerde 2.2 gegaan. Ik krijg de afstellingen niet goed. Het is een 2.2 met een 2.0 injectie systeem, met een 2.2 injectiehuis. Ander nokkenas, gesmede zuigers, kop: geen idee. Het probleem is het volgende: Hij rijd/start perfect maar bij gelijk blijvende toeren, onder de 3000, bokt de kadett. Ik krijg het er niet uit.Probleem: bokken onder de 3000 toeren, en stinkt erg naar onverbrandde benzine.
Gedaan:
-Ander nokkenas geplaatst, ik ben gegaan van een op244 naar een op214. Ik dacht dat het hier in zat, maar merk geen verschil. (heb ‘m dus waarschijnlijk voor niet gekocht :swear )
-Andere bedrading geprobeerd….niets
-Andere ontsteking ….niets
-Alle ontsteking posities geprobeerd …….niets
-Andere LMM: Loopt totaal anders, maar bokken blijft, dus ……niets
-Andere temp sensor: ….niets
-Andere ecu ….niets
-Andere benzinepomp relais ….niets
-Andere nokkenas timing ….niets
-Vacuum vervroeging er af ….niets
-Andere bougies ……niets
-Compressie getest, 4×13 bar …..niets
-Koudestart injector los gehaald ……niets
-Andere benzinedruk regelaar ……niets
-Ontstekings sensor nagemeten/vergeleken met andere ……niets
-Injectiedraadboom nagemeten ……zo goed als niets
-Spanningen gemeten ……niets
-Ontstekings module gemeten/vergeleken ….niets
-Alle waardes van injectie gemeten ……niets
-Vacuum van drukregelaar getest …..niets
-Retourleiding door geblazen ……niets
-Ontstekingstrompet vervangen …….niets
-Injectoren gecheckt op lekkage …….nietsHeeft iemand nog suggesties?
Voor de rest lig ik er helemaal uit, en moet zeggen dat het “mijn kadett is mijn hobby” gevoel al enige tijd weg is. Ik heb de kadett regelmatig nodig, maar met dat bokken en ál het gesleutel is de lol er wel een beetje vanaf.
19 augustus 2011 om 15:12 #17885725Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?
Of resoluut de boel oplossen en een stelletje carburateurs er op schroeven.19 augustus 2011 om 15:44 #17885726@Keesjr wrote:
Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?
Of resoluut de boel oplossen en een stelletje carburateurs er op schroeven.Vacuumslang: nee, niet geprobeerd. Maar volgens mij gaat die vervroeging pas bij hogere toeren/meer gas werken, en mijn probleem doet zich voor onder de 3000 toeren.
[edit:] Geprobeerd…..niets :cry
Carburateurs: leuk, ik heb ze liggen, maar kost me 1000 euro om ze goed lopend te krijgen. En daarbij heeft de 2.4 met het huidige injectiesysteem goed gelopen, dus waarom de 2.2 niet?
19 augustus 2011 om 17:50 #17885727Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet ‘m op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.
Zo niet, weet ik het ook zo snel niet meer.19 augustus 2011 om 19:53 #17885728@Keesjr wrote:
Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet ‘m op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.
Zo niet, weet ik het ook zo snel niet meer.Pffff ;)
Bougiekabels zijn nieuw, evenals de rotor + kap + bougies
Klepspeling: zijn net afgesteld
vacuumbekrachtiger: is niet lek, hij plopt als ik de slang er af haal.Remmenreiniger: ga ik proberen, maar denk niet dat het zin heeft. Ik denk dat het hele verhaal in verband staat met de onverbrande benzine geur die uit de uitlaat komt.
Met dat in mijn hoofd zou een rotte/verbrandde klep wel kunnen. Mijn vrouw haalt morgen een compressietester, dan zijn we weer een stapje verder :thumbup19 augustus 2011 om 21:32 #17885729Blijft de koudstartinjector open staan? Kan ook nog een kapotte temperatuursensor zijn, heb ik eens gehad met een Monza, kreeg die ook veels te veel benzine.
En nog een slimme vraag, zit de retour niet ergens afgeklemd, zodat de brandstofdruk veels te hoog oploopt?20 augustus 2011 om 09:43 #17885730Nieuwe compressie tester gekocht….. getest……4 x 13 bar….. dus ook niets :cry
Koude start injector doet niets, sensor is stuk, ik heb er juist een overbrugging in gemaakt om met koude start net dat beetje extra te hebben.
Ik heb 3 warmte sensoren geprobeerd (en ohm gemeten) ook niks
Nu even naar retour leiding kijken.20 augustus 2011 om 13:01 #17885731Weer wat geprobeerd: ik ben terug gegaan naar de oude distributie timing. (het vervelende als ik het op tijd zet is dat óf het nokkenastandwiel is er iets voorbij het merkteken , óf hij staat er iets voor :shock: )
Maar goed, hij staat nu weer op de timing zoals dat hij bij biesheuvel vandaan kwam.
Meteen even compressie gemeten : 16 – 13- 11 -11 bar….vreemd?
Kleppen opnieuw gesteld: nu alles weer 12,5. Met een goed gevoel een proefrondje gereden: nog steeds bokken.
De sterke onverbrande benzine lucht is er ook nog steeds.Ik sta echt op het punt om het op te geven. Iemand nog ideeen?
20 augustus 2011 om 15:03 #17885732alles overbouwen van de injectie van 1 die echt goed loopt.?
20 augustus 2011 om 17:22 #17885733Ik heb een extra injectie systeem liggen, en alles onderling verwisseld op de injectoren na. Hij is lopend van de 2.4 gekomen.
20 augustus 2011 om 21:49 #17885734ik heb ook ooit zo,n opgevoerde motor gehad , maar die wou ook niet met een injectie goed lopen. die bokte ook beneden de 3000 toeren. na 2 weken van alles geprobeerd te hebben was ik er zo flauw van, dat ik de webers er maar weer er op heb gezet.
20 augustus 2011 om 23:04 #17885735Het kan een uitgesleten klepgeleider zijn. Dan kan de klep het ene moment wel goed sluiten en het andere moment niet.
Is het niet zo dat de veer in je luchthoeveelheidsmeter een paar tandjes strakker moet?
(oude stand markeren met een beetje typ-ex en dan 3 tandjes verdraaien per keer).Een lekkende injector kan ook nog (laten testen en reinigen kan nooit kwaad).
Benzinedruk meten, dan weet je wat er gebeurt in de benzinedrukregelaar en retourleiding.
Er kan een haarscheur zitten in de voet waar de injectoren in zitten.
De pakking onder deze voetjes kan vergaan zijn.
Rubber om de injectoren kan gescheurd zijn.
Zit er wel euro 98 in???? (verklaart niet de onverbrande benzinegeur)
22 augustus 2011 om 15:09 #17885736@postbusmanta wrote:
Het kan een uitgesleten klepgeleider zijn. Dan kan de klep het ene moment wel goed sluiten en het andere moment niet.
Is het niet zo dat de veer in je luchthoeveelheidsmeter een paar tandjes strakker moet?
(oude stand markeren met een beetje typ-ex en dan 3 tandjes verdraaien per keer).Een lekkende injector kan ook nog (laten testen en reinigen kan nooit kwaad).
Benzinedruk meten, dan weet je wat er gebeurt in de benzinedrukregelaar en retourleiding.
Er kan een haarscheur zitten in de voet waar de injectoren in zitten.
De pakking onder deze voetjes kan vergaan zijn.
Rubber om de injectoren kan gescheurd zijn.
Zit er wel euro 98 in???? (verklaart niet de onverbrande benzinegeur)
-Lmm staat al iets strakker
-Injector, ga ik vanavond even kijken [gedaan, lekken niet]
-Benzine druk: retour loopt goed, andere drukregelaar geprobeerd, lijkt ok.
-Haarscheur: ja, kan. Maar dat verklaart de sterke benzine geur niet, dit geld ook voor de injector rubbers.[gecheckt, ook niets]Ik heb wel één ding gevonden in de bedrading. Als ik meet tussen ecu connector en de lmm connector (pin 7) dan meet ik 6 ohm, en dat moet zo goed als nul zijn. Nu loopt de waarde die je moet meten met de aanbouwdelen eraan tussen de 60 en 1000 Ohm. Ik kan me niet voorstellen dat dit verschil van 6 Ohm het probleem kan zijn. Maaaaar ik heb gemeten op mijn reserve draadboom, en daar is de waarde wel nul.
Ik heb overigens één voor één de bougie doppen eraf getrokken, en ik moet zeggen dat de 2.2 er niet veel slechter van gaat lopen…..ook wel vreemd.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het “gewoon” een kleinigheid is die ik over het hoofd zie.
Ik blijf maar aan die benzinegeur denken,22 augustus 2011 om 15:19 #17885737@kadettcoupe1976 wrote:
ik heb ook ooit zo,n opgevoerde motor gehad , maar die wou ook niet met een injectie goed lopen. die bokte ook beneden de 3000 toeren. na 2 weken van alles geprobeerd te hebben was ik er zo flauw van, dat ik de webers er maar weer er op heb gezet.
Ik heb het meest tamme nokkenas erin zitten die er is, hij moet toch gewoon redelijk kunnen lopen met injectie?
22 augustus 2011 om 19:54 #17885738ok, misschien wat ver gezocht, maar misschien zou het het volgende kunnen zijn ?
De injectie bestaat uit een volledig 2.0E systeem, maar alleen het injectie huis is van een 2.2. De poorten van de 2.2 zijn in vergelijking met de inlaat poorten erg klein. Ik kan me voorstellen dat daardoor de mengverhouding niet klopt, en dat daardoor het mengsel te rijk is door een tekort aan lucht.
Iemand?
22 augustus 2011 om 20:45 #17885739@2000 wrote:
ok, misschien wat ver gezocht, maar misschien zou het het volgende kunnen zijn ?
De injectie bestaat uit een volledig 2.0E systeem, maar alleen het injectie huis is van een 2.2. De poorten van de 2.2 zijn in vergelijking met de inlaat poorten erg klein. Ik kan me voorstellen dat daardoor de mengverhouding niet klopt, en dat daardoor het mengsel te rijk is door een tekort aan lucht.
Iemand?
Nee, hoor dat is het niet daar zorgt de LMM wel voor.
Weet je zeker dat je wel vacuum op je benzinedrukregelaar hebt, want zodra er vacuum in het spruitstuk heerst en de brandstofdruk zou niet worden verlaagd, dan krijgt de motor veel te veel benzine en dat ruik je dan ook zeker en het loopt ook zeker niet goed.
22 augustus 2011 om 20:55 #17885740Met een vacuüm zou de druk regelmaat toch juist meer geven ( lijkt me?) dus meer onderdruk, meer benzine? Bij het ontbreken van een vacuüm door bijv. een verstopping, dan zou die juist arm gaan lopen, of zie ik het verkeerd.
22 augustus 2011 om 21:35 #17885741als vacuum weg valt gaat de druk toch omhoog.
23 augustus 2011 om 18:13 #17885742Ok, ik geef het op. :swear :(
Gebeurd niet vaak, maar ik weet het niet meer.Wie in Noord Holland kan mij helpen met dit probleem? Ik ben wel op zoek naar iemand die goed verstand van zaken heeft, en dus niet zoals ik af en toe aan een CIH sleutelt.
Ik kan naar die persoon toe komen, maar hier kan het ook, ik heb alles tot mijn beschikking, behalve een ontstekings lamp en een brug :sleeping
Dit alles hoeft natuurlijk niet voor niets (mag overigens wel :D )23 augustus 2011 om 21:09 #17885743heb je de gasklep schakelaar die op het inlaatspruitstuk overgezet van de 2.0?
anders loopt ie onderin nooit goed?
van een 2.0 is met 3 standen..
en van een 2.2 is met een schakelaar erin en 2 standen..
als je de klep sluit en je hoor “klik” dan heb je de verkeerde gasklep schakelaar en loopt ie onder de 2500/3000 helemaal petgroeten joe
23 augustus 2011 om 22:33 #17885744Ik weet niet beter dan dat de 2.0 gasklepschakelaar ook een klik heeft. Maar ik heb de 2.0 schakelaar gebruikt.
24 augustus 2011 om 19:18 #17885745Iemand?
Wil zeer graag weer normaal rijden :cry :cry24 augustus 2011 om 20:11 #17885746maar goed als de 2.4 goed op het injecktie gedeelte gelopen heeft zou de 2.2 ook goed moeten lopen
heb weleens gehoord dat ze met scherpe nokken assen met vaste stoters rijden
weet niet wat jij er in hebt
25 augustus 2011 om 08:06 #17885747ik had eerst eens gekeken of de injectoren alle 4 goed zijn.
ondanks dat ze het goed deden kan er toch 1 verstopt zitten of kapot zijn.weet zo niet of dat bij CIH ook kan, maar bij c20ne kun je ze eruit halen en iets voor het gat houden. je kunt dan kijken of ze alle 4 goed vernevelen. kan best zijn dat er 1 niet goed verneveld en een dikke straal geeft.
25 augustus 2011 om 12:18 #17885748@Christian-tsx wrote:
ik had eerst eens gekeken of de injectoren alle 4 goed zijn.
ondanks dat ze het goed deden kan er toch 1 verstopt zitten of kapot zijn.weet zo niet of dat bij CIH ook kan, maar bij c20ne kun je ze eruit halen en iets voor het gat houden. je kunt dan kijken of ze alle 4 goed vernevelen. kan best zijn dat er 1 niet goed verneveld en een dikke straal geeft.
En dan ook gelijk naar de kleur van de bougie`s kijken. ;)
En ook ff aan de snuffel……………….4-gastest. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.