Forumindex › Forums › Techniek › Cih › CIH 2.0E VS c2.0NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2009 om 20:12 #17212907
Beste,
ik vroeg me af, is er een groot verschil in vermogen tussen de CIH 2.0E en de C2.0NE van bijvoorbeeld een E-kadett GSI?
Dus wat is het verschil in vermogen.
Hoor het graag?
9 oktober 2009 om 20:31 #17534496een cih 2.0 heeft 81 kw
een c20ne heeft 85 kw
dus, een WERELD van verschil :P
10 oktober 2009 om 19:01 #17534497c20 ne is toeren vaster…
11 oktober 2009 om 05:47 #17534498…. De CIH klinkt veel mooier….
11 oktober 2009 om 14:55 #17534499AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Rooie Richie
…. De CIH klinkt veel mooier….en heeft meer koppel;)
11 oktober 2009 om 19:33 #17534500origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Rooie Richie
…. De CIH klinkt veel mooier….en heeft meer koppel;)
Zuipt meer benzine :o
Is betrouwbaarder
Heeft een ketting ipv zo’n K*T riem
11 oktober 2009 om 20:26 #17534501ketting kan ook breken of een geleider los komen…
en als die snaar breekt zet je er een nieuwe op dan loopt ie weer…!!!11 oktober 2009 om 20:29 #17534502en toch blijft het een k*t riem:puke
11 oktober 2009 om 21:19 #17534503merk je veel verschil in vermogen? Ik heb een kadettje GSI C20ne gehad. En nu ben ik benieuwd hoe de manta het doet met de CIH 2.0E
12 oktober 2009 om 15:21 #17534504M’n broertje heeft een C20NE Manta B en een 20E Manta B. Kan niet echt zeggen dat er, behalve qua karakter, veel verschil in zit.
Die 20NE moet je wat hoger in toeren hebben/houden om dezelfde prestaties als de 20E er uit te krijgen.
Verder is het wel zo dat 20NE sneller accellereert dan de 20E, maar dat komt alleen maar doordat de 20NE een 3.67:1 achterasreductie heeft en de 20E een 3.44:1. Daardoor komt het ook dat de 20E lekkerder/relaxter rijdt op de snelweg. Maar met dezelfde achterasverhouding weinig verschil.
Als we het dan nog wat subjectiever maken en dat krijg je snel met dit soort discussies: De CIH klinkt mooier, start beter, voelt beter en is over het algemeen bedrijfzekerder. De C20NE daarentegen kan veel beter tegen LPG met z’n harde klepzittingen, en zoals hierboven al gezegd, kan wat beter, mits op bedrijfstemp natuurlijk, tegen hogere toerentallen. Maar door de band genomen is volgens onze ervaringen de CIH een robuustere motor.
12 oktober 2009 om 16:07 #17534505tja ik heb juist een andere mening, heb al de nodige ohc’s gezien met +300.000km’s die nog zeer goed liepen, cih’s 4 cil die 3+ ton gelopen hebben , ben ik nog wat minder tegengekomen ;) (ze zijn er wellicht , maar toch een heel stuk minder)
daarintegen is in mijn ogen de ohc motor karakterloos
De enige reden dat ik voor een cih zou gaan is de cilinderinhoud van bv een 2.5 of 2.7 cih
maar als ik moet kiezen tussen een 2.0 cih of 2.0ohc, dan ga ik voor de 130pk ohc
13 oktober 2009 om 10:41 #17534506Ik ga voor de OHC. Verschillende gehad en nog nooit kapot gekregen. Allemaal meer dan 200.000km gelopen. Rijdt momenteel met een vectra met een C20ne die 300.000km gelopen heeft op LPG. Nog steeds geen olieverbruik. En wordt toch niet echt rustig met gereden, ondanks de LPG. En in de ascona ligt ook een 2.0 OHC (SE) en loopt ook nog als een zonnnetje.
Het verschil tussen een ne of een seh heb ik nooit echt gemerkt. Met verschillende sprintjes leek het of een ne vlugger was. Misschien doordat het koppel 2000rpm lager ligt.
Maar idd mr-turbo, het is een vrij saaie motor om met te rijden. Trekt net niet lang zat door.
16 oktober 2009 om 09:41 #17534507Mooi! Dus die CIH doet eigenlijk weinig..:agent Ben benieuwd hoe die zal lopen.
16 oktober 2009 om 10:09 #17534508nou weet ik niet waar het in gaat komen..
maar met een cih (heb zelf een 20s op injectie) in een c kadett vind ik de neus veel te zwaar, het echt lekkere gooi en smijtwerk kan niet meer, het voelt niet meer als als de kart die een kadettje normaal kan zijn..20ne heeft een alu kop, dus zal een stuk lichter voelen in de neus.. tis maar net wat je er mee wil doen natuurlijk..
16 oktober 2009 om 13:02 #17534509In een manta a komtie… scheelt het dan zoveel in gewicht tussen een CIH en 20ne? kan het me haast niet voorstelleN?
16 oktober 2009 om 13:40 #17534510ik heb zelf de 20ne der nog niet inliggen.
maar kennis had een cih 20e, en had hetzelfde als ik met de 20s, vond de neus te zwaar.
heeft er nu een 20xe inzitten, en vind dat een stuk beter sturen begreep ik.verder blijft het natuurlijk dat het geluid van een cih gewoon het mooiste geluid is dat uit je auto kan komen :angel
wat dat betreft vind ik het zonde dat ik de cih der uit ga halen..5 november 2009 om 07:06 #17534511Heb zelf ook een Vectra met C2.0NE (JX-NP-88) tot de 315.000 gereden op LPG. Blok liep op het einde wel wat minder op benzine, maar dat komt denk ik meer door mijn toenmalige rijstijl. :o
Vanwege dat het koppel al vrij vroeg in de toeren beschikbaar is, kon je de wagen redelijk rustig, maar toch aardig rap rijden. Ik heb nu een Vectra met een Z1.8XE, en die moet je toch flink in de toeren jagen om serieus vooruit te komen. :cool:
5 november 2009 om 08:12 #17534512origineel gepost door prayer
ik heb zelf de 20ne der nog niet inliggen.
maar kennis had een cih 20e, en had hetzelfde als ik met de 20s, vond de neus te zwaar.
heeft er nu een 20xe inzitten, en vind dat een stuk beter sturen begreep ik.Ik zit even te denken, wanneer breek je voor het snelste uit? wanneer je neus te licht is of te zwaar?:hmmz
5 november 2009 om 08:44 #17534513er word ook nog 1 ding vergeten, bv, de versnellingsbak, als je ohc wilt rijden, moet een 18s bak hebben, of omega 2.0, en als je cih wilt, daar de bak voor
en welke zijn er het meest ?5 november 2009 om 11:22 #17534514AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door prayer
ik heb zelf de 20ne der nog niet inliggen.
maar kennis had een cih 20e, en had hetzelfde als ik met de 20s, vond de neus te zwaar.
heeft er nu een 20xe inzitten, en vind dat een stuk beter sturen begreep ik.verder blijft het natuurlijk dat het geluid van een cih gewoon het mooiste geluid is dat uit je auto kan komen :angel
wat dat betreft vind ik het zonde dat ik de cih der uit ga halen..het mooiste geluid komt uit n v8;):wors
maar das in dit topic niet de vraag
tjah een cih buiten dat die wat zwaarder is
ligt die volgens mij iets verder naar vooren dan b.v een c20xe
dus ja dat je dat gewicht wat merkt
kan ik me wat bij voorstellenmaar ook zijn er zat die zweren bij n cih 6 cilnder in een amanta b manta/b ascona
dus t is net wat je wiltzelf rijd ik al vrij lang niet meer met cih
niet echt goeie ervaringen mee
maar das msichien niet helemaal eerlijk
kan ook best aan de staat van die motoren gelegen hebben
waren in iedergeavl al motoren met n verleden
mij bevalt de c20xe erg goed:thumbup5 november 2009 om 12:36 #17534515origineel gepost door gt/w
er word ook nog 1 ding vergeten, bv, de versnellingsbak, als je ohc wilt rijden, moet een 18s bak hebben, of omega 2.0, en als je cih wilt, daar de bak voor
en welke zijn er het meest ?Durf het niet te zeggen, maar de Getrag 240 (5bak) is niet moeilijk aan te komen, volgens mij zijn de 18s bakken moeilijker te vinden?
5 november 2009 om 15:11 #17534516De C2.0NE heeft standaard 115 pk, maar er volgens mij ook een versie met 130 pk, wat lekker potent is.
Wat is de aanduiding van deze motor, en wat zijn de verschillen met een C2.0NE?
Een 2.0 CIH kan met carbs of injectie worden uitgevoerd. Zijn er voor de C2.0NE nog leuke upgrades om meer vermogen/koppel eruit te halen?
Op zich is mijn ervaring dat een C2.0NE blok sterk is, en de gemiddelde autosloop heeft er wel een paar compleet liggen.
5 november 2009 om 20:36 #17534517dat is geloof ik de 2.0SEH met de 130 pk. Zijn wat moeilijker aan te komen.
Mja volgens mij zijn we er wel uit.
5 november 2009 om 21:27 #17534518AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door peerke1987
origineel gepost door gt/w
er word ook nog 1 ding vergeten, bv, de versnellingsbak, als je ohc wilt rijden, moet een 18s bak hebben, of omega 2.0, en als je cih wilt, daar de bak voor
en welke zijn er het meest ?Durf het niet te zeggen, maar de Getrag 240 (5bak) is niet moeilijk aan te komen, volgens mij zijn de 18s bakken moeilijker te vinden?
de 1.8 bak is ook een getrag 240
enkel dan met een iets ander “bellhouse”vliegwielhuis”en ja die zijn zeldzamer
maar dat wist en bedoelde gt/w ooken ook op de c2.0ne kun je 2 dubbele carburateurs zetten
net als n cih c20xe of welk motortype ook;)maar een cih met webers klinkt wel erg lekker
5 november 2009 om 22:47 #17534519origineel gepost door DevilraY
en toch blijft het een k*t riem:puke:D
:worsDroog!! :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.