Forumindex › Forums › Techniek › Cih › cih 2.0E slaat niet aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2011 om 09:13 #17236767
Hallo allemaal hier op het forum ik heb een probleem met mijn cih 2.0E ik heb de motor goed draaiend uit een andere auto uitgehaald en in de mijne gelegd maar nu wil hij niet starten, ik heb de ontsteking nagekeken en is ok , ik heb de benzinetoevoerleiding losgekoppeld juist voor de injektorern en er spuit benzine uit onder druk als ik het kontakt opzet , ik heb een vermoeden dat de injektoren geen inpulsen krijgen van de stuurdoos ? hoe kan ik mijn probleem het beste aanpakken ? ik heb al een andere stuurdoos geprobeerd zonder resultaat , ik heb ook al startpiloot in de luchtfilter gespoten en dan wil de motor aanslaan , alle informatie is welkom m.v.g.dj 71
12 juli 2011 om 17:53 #178693372 topics over hetzelfde???
Gooi die andere maar dicht.
12 juli 2011 om 17:58 #17869338Aan de ontsteking zit een groen kabeltje.
Deze moet verbonden zijn met een groen kabeltje dat uit de computer komt.
Hoe heb jij je benzinepomp aangesloten?
Deze hoort namelijk alleen te draaien wanneer de startmotor ronddraait en wanneer de motor loopt.Werkt je brandstofpomprelais wel goed?
Deze zorgt niet alleen voor het draaien van de pomp, maar ook voor de voeding naar de injectoren.Zit er op je startmotor wel een dubbele kleine stekker? (1 komt vanaf het contactslot…………die andere zorgt voor het aansturen van het brandstofpomp relais tijdens het starten.)
14 juli 2011 om 10:55 #17869339ik heb het probleem gevonden het was een heel stomme fout van mij ik had de benzineleidingen gewoon verwisseld nu staat de motor dierekt aan maar van het moment dat ik het kontakt los valt de motor dierekt stil ik wat kan dat zijn ? alle reaktie’s zijn welkom
14 juli 2011 om 15:55 #17869340Zie voorgaande reactie.
14 juli 2011 om 16:24 #17869341@dj71 wrote:
ik heb het probleem gevonden het was een heel stomme fout van mij ik had de benzineleidingen gewoon verwisseld nu staat de motor dierekt aan maar van het moment dat ik het kontakt los valt de motor dierekt stil ik wat kan dat zijn ? alle reaktie’s zijn welkom
Tijdens starten werkt de koude start injector, dus hij zal daar dan even op lopen. Even goed zoeken hier op het forum, zijn zeer uitgebreide topics over.
15 juli 2011 om 09:19 #17869342@2000 wrote:
@dj71 wrote:
ik heb het probleem gevonden het was een heel stomme fout van mij ik had de benzineleidingen gewoon verwisseld nu staat de motor dierekt aan maar van het moment dat ik het kontakt los valt de motor dierekt stil ik wat kan dat zijn ? alle reaktie’s zijn welkom
Tijdens starten werkt de koude start injector, dus hij zal daar dan even op lopen. Even goed zoeken hier op het forum, zijn zeer uitgebreide topics over.
ik heb gisteren alle elektr leidingen nagemeten en ik heb geen fout gevonden mijn benzinepomp draait inderdaat alleen als ik de motor wil starten (ik heb dat geprobeerd d.m.v.het stekkertj aan de starter met de 2 zwart/rode draden er af te trekken en daarna de kontaktsleutel in de startpositie te draaien en de benzinepomp begint alleen te draaien in de startstand want als ik de sleutel loslaat valt de benzienepomp ook stil) ik ben wel vergeten te vermelden dat ik het oude L-jetronic systeem heb en ik heb ook gemeten aan de dubbelle relais er zitten 2 rode kabels op 1 die rechtstreeks naar de + van de batterij gaat en 1 die pas stroom krijcht als ik het kontaktslot opzet voor de rest heb ik de massa kabels gekontroleerd en dat is ook ok (1 massakabel rechtstreeks van chassie naar motorblok en 1 die komt uit de kabelboom van het inlektiegedeelte en is aangesloten op de inlaatcollektor de andere massakabels van bobine alternator enz… ook ok )ik heb al een andere LMM geprobeerd zonder resultaat ook heb ik een andere dubbel relais geprobeerd allemaal hetzelfde de motor slaat telkens dierekt aan voor zolang ik de sleutel in de startpositie houd laat ik de sleutel los valt de motor dierekt stil ik heb ook geprobeerd om tijdens het starten de kabeltjes (zwart/rood)die naar de starter gaan los te trekken terwijl iemand de sleutel in de startpositie houd (om mijn starter niet te lang laten mee te draaien als de motor aanslaat) maar van het moment dat ik de draaden van de starter aftrek valt de motor dierekt stil p.s de 2 draden zwart/rood en zwart/rood zijn in één stekkertje aangesloten dat naar de starter gaat ik vermeld dit om duidelijk te maken als ik het stekkertje van de starter aftrek dat de stroom die verder gaat naar de dubbele relais nog ok is, verder heb ik ook eens geprobeerd om een + kabel rechtstreeks van de batterij naar de blouwe kabel van de benzinepomp te leggen zodat de benzinepomp blijft draaien naar daar hat ik ook geen resultaat mee dat groene kabel van de stuurdoos heb ik ook al rechtsreeks naar de groene van de bobine gelecht niets en om zeker te zijn dat het korte groen kabeltje dat uit de kabelboom komt aan de stuurdoos niet zou onderbroken zijn tot in de stuurdoosstekker heb ik op klem 1 van de stuurdoosstekker gemeten en het gaf door dus dat is ook ok ik weet niet wat ik nog allemaal kan doen help help …hier op het forum heb ik al veel gelezen maar niemand met hetzelfde probleem ik vermoed dat op één of andere reden de stroom die naar de stuurdoos gaat vegvalt als ik de sleutel uit startstand haal alle reaktie’s zijn welkom
15 juli 2011 om 12:42 #17869343pfff, da’s een hoop tekst :jerry
kijk anders even op mantacabrio.nl, daar staat het duidelijk omschreven, dan kan het bijna niet fout gaan15 juli 2011 om 14:10 #17869344@2000 wrote:
pfff, da’s een hoop tekst :jerry
kijk anders even op mantacabrio.nl, daar staat het duidelijk omschreven, dan kan het bijna niet fout gaanheb ik al gedaan Jerry toch wil het mij niet lukken p.s. is er hier nergens een specialist op het forum die naar de ascona en manta meeting in aarschot (Belgie) komt op 22-23 en de 24ste van deze maand ? daar woon ik niet zo ver vandaan en kan hij mij misschien even helpen zoeken als hij wil , ik hoor het wel m.v.g. dj71
15 juli 2011 om 20:34 #17869345De multimeter op “volt” zetten.
1 stekker van een injector trekken.
De zwarte meetpen op de massa van de accu aansluiten.
Met de rode meetpen op één van de contacten in de stekker meten.
De dubbele stekker van de startmotor aftrekken (maar wel aan elkaar laten zitten)
Nu iemand de contactsleutel volledig om laten draaien.
Op 1 van de contacten van de injectorstekker moet je nu 12 volt meten.
Als dit niet het geval is, moet je het zoeken in het traject vanaf je brandstofpomprelais (die dubbele) via je voorschakelweerstanden (die vier op het binnenscherm) naar je injectoren.
Als dit wel het geval is, dan komt er geen pulserende massa uit je computer.
Het signaal van die pulserende massa komt vanaf je groene kabel vanaf de ontsteking.Krijgt je computer wel goede massa?????? en goede voeding????
17 juli 2011 om 19:12 #17869346Hallo postbusmanta
Ik heb de uitvoering gedaan zoals je beschreven hebt in de vorige reaktie en ik meet 12 volt op de 2 contacten van de injectorstekker ?
Ik heb zitten nadenken en ik denk dat ik meet over de andere injectoren die er nog opzitten ?
Ik heb net de andere stekkers van de ikjectoren afgetrokken en dan de meting opnieuw herhaald en ik meet op één contact van de injektorstekker inderdaat 12 volt en op het ander contact van de injectorstekker niets, dus dat ik ook OK.
De computer krijgt goede massa en goede stroom .17 juli 2011 om 19:50 #17869347Ja, dat is inderdaad een goeie: je meet dan door de andere injectoren heen!!
Nou, ik ben blij dat je dat zelf opgelost hebt.Je hebt de groene draad vanaf je ontsteking al een keer geheel buiten-om gelegd:
dus vanaf je ontstekingsmodule, naar je bobine en doorgekoppeld naar de computer………Als de voeding en de massa van de computer 100% in orde zijn en je hebt voeding op de injectoren, dan kan ik maar 1 ding concluderen:
Computer defect…………
17 juli 2011 om 21:06 #17869348Ik heb net 3 dagen ikkrijgmijn2.2nietaandepraat achter de rug, en uiteindelijk was het relais stuk. Op één of andere manier zorgde die er voor dat mijn injectoren open bleven staan. Later meette ik helemaal niks meer op de injectoren. Uiteindelijk het relais vervangen, en hij starte meteen. Ik heb wel een iets andere injectie dan jij (zonder weerstanden) maar het is het proberen waard.
Ik snap overigens nog steeds niet hoe de werking van dat relais mijn injectoren open kan laten staan, maar goed.17 juli 2011 om 21:27 #17869349Ja dat heb ik allemaal al gekontroleerd en ook geprobeerd zoals jij beschrijfd in vorig bericht maar niets helpt.
MAAR NU HET GOEDE NIEUWS Ik heb de fout (wat eigenlijk geen fout is) gevonden , alles was goed en ook alles was goed aangesloten maar toch heb ik iets nieuws ontdekt en dat is de kabel die van de zekeringskast naar de bobine gaat geen gewone kabel is maar een weerstandsdraad van 1.8 ohm , de kabelboom die ik gebruikt heb is waarschijnlijk éne voor een ontsteking met contactpunten i.p.v. een elektronische ontsteking de gewone heeft maar 9 volt nodig i.p.v. 12 volt
Ik heb voor te testen een draad gekoppeld tussen de + van de batterij en de zwarte van de bobine , en raad eens vrooooom vroooom het was gebuurt motor bleef draaien :D :D en ik heel blij natuurlijk
Dus het probleem is opgelost na wel lang zoekken maar ik heb er toch veel van geleerd -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.