Forumindex › Forums › Techniek › Cih › cih 16 v maken met 3.0 24v kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2011 om 17:30 #17231978
hallo opel fanaten
ik loop al een tijdje met het idee rond om een 2.0 4cyl onderblok en dan een 3.0 24v kop er op is dat mogelijk en zo ja waar moet ik op letten / aanpassen.
graag jullie antwoord.
alvast bedankt
groeten willem31 januari 2011 om 17:37 #17808546[rquote=1856539&tid=141699&author=superkadettje]hallo opel fanaten
ik loop al een tijdje met het idee rond om een 2.0 4cyl onderblok en dan een 3.0 24v kop er op is dat mogelijk en zo ja waar moet ik op letten / aanpassen.
graag jullie antwoord.
alvast bedankt
groeten willem[/rquote]
Zijn diverse sites die daar over gaan. Ik weet wel dat het véél lastiger is dan dat men denkt. Én de kosten………een duurdere manier van tunen bestaat volgens mij bij een Cih niet.31 januari 2011 om 18:07 #17808547AnoniemLid sinds:
1 January 1970is best mogelijk maar er zijn wel veel goedkopere alternatieven
probleem is je moet ff nokkenassen zien te vinden
dan een kop afzagen weer dichtmaken
olie en koelkanalen doorverbinden
niet alle gaten komen over1 met het onderblok
enz enz enzverdiep je er eerst maar eens beter in
door te zoeken op het forum en op het neten ga dan voor je zelf na of je dit wilt / kunt doorzetten
31 januari 2011 om 19:01 #17808548Welnee, nokkenassen vinden is het minste probleem.
Er is al eerder in het verleden wat openheid gedaan:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=100269#pid1358318 en
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=98074En dan zijn er nog veel puntjes die je niet ergens in een forum leest, maar wel cruciaal zijn voor het voortbestaan van zo’n motor, met name de olieverzorging in de kop breekt sommigen nog wel eens op, naast slecht laswerk.
Op het OHF is veel meer te vinden over deze ombouw.
31 januari 2011 om 19:18 #17808549Ik heb onlangs een handleiding van 24v naar 16v aan de hand van fotos gevonden.
Het is wel in het Duits. Misschien kan je hier iets mee?2 februari 2011 om 19:18 #17808550? het is toch gewoon de kop afzagen, dichtlassen en een olie kanaal erin boren? zo deden we dat vroeger toch altijd. Alleen als je de dualram wilt gebruiken heb je wat meer werk om de zaak te verlassen
2 februari 2011 om 21:00 #17808551[rquote=1858538&tid=141699&author=boyanka]? het is toch gewoon de kop afzagen, dichtlassen en een olie kanaal erin boren? zo deden we dat vroeger toch altijd. Alleen als je de dualram wilt gebruiken heb je wat meer werk om de zaak te verlassen[/rquote]
ja bijna pppffff
3 februari 2011 om 07:44 #17808552AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1858538&tid=141699&author=boyanka]? het is toch gewoon de kop afzagen, dichtlassen en een olie kanaal erin boren? zo deden we dat vroeger toch altijd. Alleen als je de dualram wilt gebruiken heb je wat meer werk om de zaak te verlassen[/rquote]
tuurlijk daarom rijden er ook zoveel
met zo,n motor rond.3 februari 2011 om 08:16 #17808553en daarom schat men de kosten van alleen de materialen en pas maken van div. onderdelen maar op € 10.000 euro
3 februari 2011 om 15:50 #17808554volgens mij is er in NL maar 1 man die betrouwbare 16v koppen kan maken, dat is dezelfde die van die dikke CIH’s bouwt waar ik het in het andere topic over had.
maar zulke mannen zitten niet op een forum, maar in de schuur
3 februari 2011 om 17:34 #17808555ik weet er 1tje maarja die doet het alleen voor zich zelf:P
3 februari 2011 om 20:31 #17808556[rquote=1859142&tid=141699&author=Jaccoooo]
maar zulke mannen zitten niet op een forum, maar in de schuur[/rquote]
jawel, maar niet op dit forum :)
3 februari 2011 om 21:47 #17808557http://www.risse-motorsport.de/shop_motor_tuning/24v/index.shtml
Een omgebouwde 2.4 met +/- 230 pk kost al € 7000,= !
En dat is zonder aanbouwdelen als koppeling, injectiesysteem, dynamo, enz…..
En dan moet je ook nog een bruikbaar 2.4 onderblok aanleveren.19 februari 2011 om 11:23 #1780855819 februari 2011 om 11:49 #17808559hoi jacco
had hem al gezien mooi blokje maar jammer van de auto zelf
ben nu op zoek naar nok assen.
groeten willem19 februari 2011 om 16:02 #17808560Heb je de kop al zover af dan? Ben benieuwd, meeste uitdaging zit natuurlijk wel in de kop.
19 februari 2011 om 16:33 #17808561hoi
nee heb nog niks ga eerst het moeilijkste zien te bemagtige en dan ga ik kijken voor een kop staat er nu wel een op mp heb ik gemailt dus even afwachten.20 februari 2011 om 22:13 #17808562Hoi
wat zoek je allemaal voor een cih 16v21 februari 2011 om 06:01 #17808563hoi hans
ik zoek alles nog maar wil dit in ettappes gaan doen
maar begrijp ik uit je vraag dat jij wat heb liggen?
groeten willem21 februari 2011 om 22:22 #17808564Hans kan in principe de complete bouw voor je doen.
21 februari 2011 om 22:41 #17808565Klopt henk we hebben alles wel op de plank liggen
22 februari 2011 om 06:04 #17808566a oke
maar ik zou het graag allemaal zelf doen als je het niet erg vindt kunt u mij vertellen wat de nokassen kosten via pb of gewoon hier mag ook.
groeten willem23 februari 2011 om 22:30 #17808567Hier heb je de bouwbeschrijving………….en…………heel veel succes. :D
Ik ben benieuwd…….
;)
KLIKKIE23 februari 2011 om 22:33 #17808568Oh…………hier nog één:
23 februari 2011 om 23:07 #17808569die is al eerder gepost (zie post @pierrekrik ) en de andere: “Last updated: Tuesday, 18 May 2010”
Ook alweer een tijdje geleden.
@superkadettje: nokkenassen kun je het voordeligst bij “Catcams” in België kopen, kosten vanaf €850,- tot…..
(vlgs de laatste prijsopgaaf die ik gekregen heb) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.