cih 1.9s opel rekord c

Forumindex Forums Techniek Cih cih 1.9s opel rekord c

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265950
    Twanni
      Lid sinds:
      31 January 2011

      Beste forumleden,

      na enige tijd afwezig te zijn op het forum en niet meer zo veel interesse te hebben zijn we er weer ;)
      Ik had namelijk het idee om de motor van mijn rekord aan te passen tegen de zomer van 2015.
      Het betreft een originele 1.9s uit een rekord c.
      Graag had ik deze wat *gekruid* tegen de zomer van 2015.
      Persoonlijk zat ik te denken aan complete revisie van een 1.9s met eventueel aanpassingen (grotere boring , grotere kleppen etc…).
      Dubbele carbu’s , misschien andere uitlaatlijn… weet ik allemaal niet zo goed.

      Het zou wel een betrouwbare motor moeten worden , en niet direct performance gericht.
      Wat zouden jullie doen om er iets leuk van te maken ?

      Mvg,

      Twan

      #18234667
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Nou gaat iedereen roepen van zo moet het volgens mij………………………
        Denk dat mijn gedachten daar wel bij aansluiten.
        Het snelste en het goedkoopste is een 2.2 of 2.4 op de kop te tikken, deze eventueel aanpassen met een set dubbele Webers en sportauspuf.
        Geld in de 1.9 steken heeft geen zin, das geld verbranden. ;-)
        Maar koop wel een goed blok, geen versleten rommel van een ander.

        #18234668
        Twanni
          Lid sinds:
          31 January 2011

          @jethro wrote:

          Nou gaat iedereen roepen van zo moet het volgens mij………………………
          Denk dat mijn gedachten daar wel bij aansluiten.
          Het snelste en het goedkoopste is een 2.2 of 2.4 op de kop te tikken, deze eventueel aanpassen met een set dubbele Webers en sportauspuf.
          Geld in de 1.9 steken heeft geen zin, das geld verbranden. ;-)
          Maar koop wel een goed blok, geen versleten rommel van een ander.

          Dit is in belgië niet zo makkelijk om te doen.. Tenzij ze aan de buitenzijde er hetzelfde uitzien.. zo goed ben ik nu ook niet op de hoogte van de verschillende motoren+ hoe zit het dan met motorophanging , waterpomp en dergelijke ?? dan moet ik deze toch ook aanschaffen , passend op zulke motor ?
          verder nog zat ik dan te denken aan de versnellingsbak , deze is een ori 4-bak handgeschakeld. ook niet ideaal ?

          Mensen mogen altijd hun ideeën zeggen , er zijn er misschien bij die er anders over denken ?
          :thumbup

          #18234669
          Slevin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2010

            Alle CIH motoren hebben hetzelfde onderblok. Dat wil zeggen dat de 1.6, 1.7, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4. De cilinderkoppen zijn wel verschillend.

            Je zou een 2.0S er in kunnen leggen, dat is de grootste motor met carburateur. Maar let wel, op de zijkant van de blokken staat het motornummer met een verwijzing naar de inhoud. Dit zit zo goed als in het zicht, dus makkelijk te controleren.

            Verder een 1.9 kietelen, misschien een andere cilinderkop met grotere kleppen en scherpere nokkenas maakt het blokje wel sneller. Maar verwacht geen wonderen. Ik denk als je 10 pk wint het al veel zal zijn.

            #18234670
            Twanni
              Lid sinds:
              31 January 2011

              @Slevin wrote:

              Alle CIH motoren hebben hetzelfde onderblok. Dat wil zeggen dat de 1.6, 1.7, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4. De cilinderkoppen zijn wel verschillend.

              Je zou een 2.0S er in kunnen leggen, dat is de grootste motor met carburateur. Maar let wel, op de zijkant van de blokken staat het motornummer met een verwijzing naar de inhoud. Dit zit zo goed als in het zicht, dus makkelijk te controleren.

              Verder een 1.9 kietelen, misschien een andere cilinderkop met grotere kleppen en scherpere nokkenas maakt het blokje wel sneller. Maar verwacht geen wonderen. Ik denk als je 10 pk wint het al veel zal zijn.

              wel , ik ga er toch over nadenken om eventueel een engine-swap te doen , 2.4 klinkt wel verleidelijk..maar mogelijk op carbu ?
              En hoe zit het dan juist met aanbouwdelen en aandrijving?

              Alvast bedankt voor de reacties !

              #18234671
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                Oja, bij onze zuiderburen doe ze wat moeilijk over verbouw aanpassen van een auto.
                Nun ja, dan slijp je de 2.4 en de rest weg, en mep je er 19S in + je geboortedatum. ;-)
                En de aanbouwdelen passen zo over, behalve de cilinderkop is anders.
                Net als de 2.2 zitten de inlaatpoorten hoger.

                #18234672
                Twanni
                  Lid sinds:
                  31 January 2011

                  dan gaan we maar eens op zoek naar een leuk blok ;)

                  thx

                  #18234673
                  manta2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Wat veel zuiderburen doen, is een 1900 onderblok gebruiken en opboren dat de 2.4 zuigers passen. En een 2.0S/GTE kop gebruiken. carburateur erop, en geen gedonder met de keuring.
                    Vergeet niet dat ze daar naar het gietnummer kijken wat op het blok staat.

                    #18234674
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Wel manta2 geeft een goed advies, is wel veel duurder dan een 2.2 nemen en daar op het schuine vlak 2.0 inslaan.
                      Het is maar net hoe groot de geldbuidel is. ;-)

                      #18234675
                      Twanni
                        Lid sinds:
                        31 January 2011

                        @jethro wrote:

                        Wel manta2 geeft een goed advies, is wel veel duurder dan een 2.2 nemen en daar op het schuine vlak 2.0 inslaan.
                        Het is maar net hoe groot de geldbuidel is. ;-)

                        Tja , ik had al een volledige revisie voorzien voor de 1.9 , maar voorlopig ben ik op zoek naar een 2.2 of 2.4 , wanneer deze in men bezit is post ik nog wel het project :thumb

                        Alvast bedankt voor de reacties allemaal ;)

                        #18234676
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          Let wel, op de 2.4 staat ook op de zijkant 24.
                          De 2.2 heeft 20 op de zijkant staan, en zou dus gemakkelijk te veranderen tot 2.0.
                          Weet niet of de heren het hele blok aan de buitenkant gaan bekijken bij een keuring, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. ;-)

                          #18234677
                          Twanni
                            Lid sinds:
                            31 January 2011

                            @jethro wrote:

                            Let wel, op de 2.4 staat ook op de zijkant 24.
                            De 2.2 heeft 20 op de zijkant staan, en zou dus gemakkelijk te veranderen tot 2.0.
                            Weet niet of de heren het hele blok aan de buitenkant gaan bekijken bij een keuring, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. ;-)

                            ben momenteel toch aan het kijken voor een 2.2 of 2.4 maar toch bedankt om het nog even te vermelden ;)

                            #18234678
                            chriske
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 October 2008

                              denk als je een 2.2of 2.4 zoekt het gemakkelijkste een complete blok ( of auto )

                              zodat je alles al hebt
                              zeg dit juist maar omdat ik een 2.2blok gekocht die volledig uit elkaar lag wel voor een klein prijsje
                              maar heb wel al redelijk wa zoekwerk gehad voor alles te vinden

                              grtz

                              #18234679
                              Twanni
                                Lid sinds:
                                31 January 2011

                                @chriske wrote:

                                denk als je een 2.2of 2.4 zoekt het gemakkelijkste een complete blok ( of auto )

                                zodat je alles al hebt
                                zeg dit juist maar omdat ik een 2.2blok gekocht die volledig uit elkaar lag wel voor een klein prijsje
                                maar heb wel al redelijk wa zoekwerk gehad voor alles te vinden

                                grtz

                                Ben ik momenteel dus aan het overwegen. ook omwille van ze dan draaiende te horen/zien ;)

                                #18234680
                                chriske
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 October 2008

                                  is deze bij romijn mss een optie
                                  http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m813223389-opel-rekord-e-2-2e-voor-onderdelen-manta-ascona-kadett.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  u rekord c is daar toch ook aangepakt geweest

                                  grtz

                                  #18234681
                                  Twanni
                                    Lid sinds:
                                    31 January 2011

                                    @chriske wrote:

                                    is deze bij romijn mss een optie
                                    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m813223389-opel-rekord-e-2-2e-voor-onderdelen-manta-ascona-kadett.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    u rekord c is daar toch ook aangepakt geweest

                                    grtz

                                    had ze al gecontacteerd ivm met deze wagen ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.