Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › cih 1.9n turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2013 om 16:53 #17260207
Hallo, allemaal.
Ik heb een b-ascona uit 1977 en één uit 1980. Die van 1977 ligt uit elkaar om op te knappen. Er is al een 2.4 voor aangeschaft maar nu heb ik dus een 1.9n blok over.
Nu had ik het idee om er een turbo op te knopen en te kijken of het blok het een beetje uit houd. Ook moet hij op een gewone LPG verdamper blijven rijden
Dit is dus allemaal gelukt. Hij loopt goed met een vnt/vgt turbo van een Signum 3.0 diesel.
Nu het probleem:
Tijdens het opspoelen van de turbo hoor je vreemd geluid. Het lijkt op een v-snaar. Eenmaal op druk is het geluid weg. Op het asje van de turbo voel ik geen noemenswaardige speling.
Het blok zelf is helemaal origineel.
Wie o wie denkt het te weten.29 augustus 2013 om 03:47 #18169622heb je soms ergens een topic van de aanbouw van de turbo en eventuele aanpassingen
29 augustus 2013 om 10:57 #18169623Nee, ik heb er nog niks over geschreven.
Maar als je er dingen over wil weten, wil ik er best wat over schrijven en foto’s maken.29 augustus 2013 om 20:05 #18169624Hoi,
Interessante ombouw, reed je gas ook met turbo?
Vriend van mij reed met c kadett 20s turbo op gas.
Hij had speciale verdamper.
Helaas is de auto afgebrand 2 weken terug
Als je wat info hebt graagGroet john
29 augustus 2013 om 20:29 #18169625[youtube][/youtube]Okee, lullig van die kadett.
Ik heb mijn Ascona gekocht op LPG maar hij liep toen al niet op benzine. Ik heb er toen een injectie inlaatbuis en gasklep erop gezet. Lpg mengstuk erop en rijden maar. Dat liep al beter. Starten doet hij er ook goed op. In de winter rij ik er toch niet mee.
De verdamper is geen speciale verdamper. Er zat eerst een Brc verdamper op maar die had te weinig capaciteit. Nu zit er een OMVL at90 op. Die heeft een soort tweetraps systeem. Achter dicht gemaakt en een aansluiting voor een slang op gemaakt om de turbo druk te compenseren. Dat loopt nu goed.
Hier een filmpje. Kan je ook horen dat de turbo niet helemaal okee is.
http://www.youtube.com/watch?v=Z7w0ey33IQk1 september 2013 om 09:33 #18169626Hmm,naar gilletje…….denk toch de turbo zelf….
Volgens mij heb jij bij mij dat voorfront gekocht???(rene)1 september 2013 om 12:32 #18169627Hey,
ik heb wel intresse in een beschrijving en wat pics
lijkt me interessant om eens te doen@1.9turbo wrote:
Nee, ik heb er nog niks over geschreven.
Maar als je er dingen over wil weten, wil ik er best wat over schrijven en foto’s maken.1 september 2013 om 14:30 #18169628Dat klopt, Rene. Maar dat frontje ligt even in de opslag tot de turbo goed en geruisloos loopt. Eerst het leuke werk.
En dat geluid zou misschien een lekkend pakking van het uitlaatspruitstuk kunnen zijn. Tip van een maat van me. En aangezien ik toch mijn karterpan-pakking moet vervangen, doe ik gelijk de andere pakkingen.
Beter dan de turbo reviseren.
Dan zal ik gelijk een paar duidelijke foto’s maken.2 september 2013 om 19:25 #18169629Ok!!Turbo’s kan je ook laten testen op druk enzo!!
3 september 2013 om 04:15 #18169630Iig mooi projeckt
5 september 2013 om 20:05 #18169631hoi,is dat filmpje langs de A12?
mijn maat zijn coupe is inmiddels afgevoerd :(john
8 september 2013 om 17:49 #18169632John, het is inderdaad bij de A12. Oprit bij Waarder.
Hier een paar foto’s van het blok. Alles zit er nog een beetje houtje-touwtje in maar het moet eerste goed werken.
Ik heb er nog niks aan gedaan . Pakkingen zijn wel binnen.
https://lh3.googleusercontent.com/7uqyoGFqigSA9L7z9jXSTaMbm3m_is4F2-nQxR1DTQ=w315-h189-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/v3FmRvNlIHu8kTv0BtLYvXrohiyszeAtG5jjg5txYg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh6.googleusercontent.com/_Fx9t_p2_TaKzUYoTMd5owYHTOgOzb2_1TESbL6u9g=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/KUnDGg3RzbwlkUfdbxJGBqSsy_mvonJ2N5w2gdih3g=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/qsC9xVy3tDuvbssFrIuMSrQPQ9NcAsgfAh9vNmQxtQ=w83-h139-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/719YRjU2IQpKsqzbuOTptgZZ6k5oLq6hUYO-d3A6Sg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh4.googleusercontent.com/9osFXZbCGWMI9owRrvyxk6u1SYA50fgOi-jf51Opfg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/4Tqkz4rKYwjmlv94Os4Go_CszN2ZVrKn4uJP1cN_Rg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo, hopen dat het zo gelukt is.
8 september 2013 om 17:53 #18169633Nou, die foto’s zijn een beetje k#t zo.
Ik ga proberen ze een beetje beter op het forum te krijgen.8 september 2013 om 18:05 #18169634probeerde ook wat haha
8 september 2013 om 18:06 #18169635
Erg klein inderdaad
8 september 2013 om 19:40 #18169636FF proberen.
8 september 2013 om 19:41 #18169638[img]link[/img]
8 september 2013 om 19:48 #18169639
Moeizaam proces, mensen…
8 september 2013 om 19:49 #18169641Aha.
Bedankt Wim.8 september 2013 om 19:54 #18169640je hebt bij de volledige bewerker de knop Img, klik daarop, dan plaats je je fotolink tussen de 2 img’s in.
Zo dus:
[img]Link%20van%20de%20foto[/img]
dan krijg je dit:
8 september 2013 om 19:55 #18169642Ik heppum, Wim
8 september 2013 om 19:56 #18169637mooi man.
lekker aan het prutsen trouwens, apart project zo..
Willem
8 september 2013 om 20:23 #18169643Dank je, Wim.
Het is inderdaad een beetje prutsen maar zo houden we de kosten een beetje laag. Er zijn nu al een aantal dingen die omgegooid moeten worden. Zo blijven we lekker bezig.
Low budget is het uitgangspunt.8 september 2013 om 20:41 #18169644leuk toch.
zo heb ik voor een paar 10tjes de Turbo diesel voorzien van 33pk en 48Nm extra, door enkel een Bleedvalve (manual boostcontroller) te plaatsen
Willem
3 oktober 2013 om 08:16 #18169645Eindelijk weer wat tijd voor mijn Opel. Het vrouwtje heeft een ongeluk gehad met onze dagelijkse auto. Total loss. Een 18 jaar oude Volvo 850 t-5 gekocht voor de winter maar blijkt toch goed te bevallen en word een blijvertje. Turbo en klepseals vervangen omdat hij meer olie verbruikte dan benzine maar nu is hij weer top, zelfs met meer dan 400.000km op de teller.
Nu de Opel weer uit de hoek gehaald en de uitlaatpakking vervangen en TATAAAA…… Het geluid is weg. Niet gedacht dat zo’n geluid veroorzaakt kan worden door een lekkende pakking.
Nu de karterpakking vervangen en een olie koeler monteren en dan knallen. Dan ga ik natuurlijk weer ff een filmpje maken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.