cih 1.6s onderblok of 1.9sh

Forumindex Forums Techniek Cih cih 1.6s onderblok of 1.9sh

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255799
    chriske
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2008

      omdat ik nog een 1.6s ( denk 75pk ) en een 1.9sh ( 105pk ) staan heb zou ik het verschil in de onderblokken
      eens willen weten

      of zijn het juist de kop (culasse ) die verschillen

      heb wel nog 1 nadeel bij het laatst verwijderen van de carter (1.9sh ) , lagen er metaal restjes tussen de olie
      dus denk dat deze blok volledig zal moet herbouwt worden

      maar als er geen verschillen in de onderblokken zitten , kan ik de onderblok van de 1.6s gebruiken
      en daar dan die 1.9sh kop op plaatsen

      grtz chriske

      #18112006
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        @chriske wrote:

        kan ik de onderblok van de 1.6s gebruiken
        en daar dan die 1.9sh kop op plaatsen

        Nee, de cilinderbussen zijn daarvoor niet dik genoeg om zover uit te boren.

        #18112007
        chriske
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 October 2008

          dus als ik de 1.9sh wil hebben voor te rijden ga de onderblok gereviseerd moeten worden
          of een andere onder blok

          bedankt voor de info

          #18112008
          manta2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Gebruik de krukas van het 16S blok in het 19SH blok, wel alle lagers vernieuwen. (krukas van een 16N/S, 19N/S/SH, 20N/S/GTE zijn gelijk)
            Tevens een 19SH blok heeft 90 PK.

            #18112009
            chriske
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2008

              @manta2 wrote:

              Gebruik de krukas van het 16S blok in het 19SH blok, wel alle lagers vernieuwen. (krukas van een 16N/S, 19N/S/SH, 20N/S/GTE zijn gelijk)
              Tevens een 19SH blok heeft 90 PK.

              is een 1.9sh uit een opel rekord c sprint
              die hebben toch 105pk
              is me toch hier op het forum verteld geweest

              grtz

              #18112010
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                nee, dat is de 1.9E

                Van de 1900SH zijn d’r 2 types, eentje met 90 pk en eentje met 97 pk (ouder type) dat heeft wat met de compressieverhouding te maken, die verandering vond plaats in de rekord D, dus kans dat je je nog eentje hebt die 97pk leveren kan is aanwezig, als hij dat nu nog doet na 40 jaar..

                #18112011
                chriske
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 October 2008

                  dus ga ik eens moeten kijken naar de nr op de blok
                  dat zal ik ook al veel meer mee weten denk ik

                  grtz

                  #18112012
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Ik zou me er niet zo druk over maken.

                    #18112013
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      De H van 19SH staat voor hydraulisch, er zitten hydraulische klepstoters in.
                      De 97 pk 19Sh Rekord D, had ook twee carburateurs.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.