Forumindex › Forums › Modellen › Astra › CID niet geschikt voor UHP4 Bluetooth module?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2010 om 22:45 #17219855
Hey people!
Kan iemand me wat meer info geven over dit “probleem”?
Ik heb zelf een Astra H uit 04-2005 nu heb ik een UHP4 BlueTooth module weten te bemachtigen met de originele bekabeling en carkit…
Maar nu heb ik “gehoord” dat de oude CID’s niet geschikt zijn voor deze module ivm software. Wie kan me vertellen waar ik dan eventueel moet opletten bij de aanschaf van een nieuw type scherm met wel de juiste software?
Wat zijn de gegevens/codes van de CID die ik nodig heb om de UHP4 BlueTooth module goed te laten functioneren?
Wat zijn de gegevens/codes van de CID die ik juist moet mijden (de gene die ik dus nu heb).
Mijn dank is groot! :wors
Gr,
Steven
10 april 2010 om 22:54 #17654877de eerste cid’s zijn inderdaad niet geschikt, de delphi cid’s zijn sowieso geschikt voor een uhp maar ik weet niet of die weer met een cd30/cd70/dvd90 werken aangezien die weer van vdo siemens zijn.
Zelf heb ik een astra modeljaar 2005.5 en daar zit een vdo-siemens en daar werkt de uhp, dus een cid vanaf die datum moet goed zijn.
voor de duidelijkheid, er zijn 3 “type” cid’s
eerste generatie vdo-siemens (werkt niet met uhp)
tweede generatie vdo-siemens (wel wel met een uhp)
delphi cid (werkt altijd met een uhp maar weet niet of die ook samen werken met een vdo siemens).een tweede generatie siemens-vdo cid werkt ook samen met een delphi radio (staat wel los van dit topic).
10 april 2010 om 23:25 #17654878je heb zover ik weet 3 soorten cid
1 is met de kenmerk KS siemens , 1 is de met de kenmerk BN siemens en is met de kenmerk BO siemens , de KS versie is de eerste versie en wat ik weet moet het gewoon met alle 3 kunnen funktioneren , welke heb jij dan11 april 2010 om 10:46 #17654879Heb er trouwens een CD70 Navi in zitten maar welke CID van de 3 dat is, daar moet ik dan nog even naar kijken…
Waar kan ik trouwens de 4 pennen halen zodat ik m’n radio er uit kan halen (om te kijken welke merk dit is) zonder dat ik de boel beschadigd?Heb nog niks aangesloten of geprobeerd maar wil met de juiste info dit gaan doen niet dat ik ineens voor het blok sta met eventueel programmeren ofzo, het moet wel meteen werken hé?:P
Alvast bedankt voor jullie antwoorden Spacejam & Astrahcdti!
Gr,
Steven
11 april 2010 om 10:49 #176548804 dikke spijkers werkt zeker zo makkelijk.
11 april 2010 om 10:59 #17654881heb evt een pdf bestandje hoe je het los krijgt
cid KS heeft 2 regels bij de boordcomputer functie
cid BN heeft 3 regels bij de boordcomputer funtie i.pv. 2
cid BO heeft 3 regels bij de boordcomputer funtie i.pv. 2 + je heb de mogelijkheid ook om het OPC teken te krijgen als je contact maaktmischien help dit wel
11 april 2010 om 12:01 #17654882Dan heb ik wel belangstelling voor de CID met code BO aangezien hij behoorlijk OPC is uitvoert lijkt me dat ook wel een leuke update zo’n OPC teken! :)
Maar wat jij bedoelt met die 3 regels functie (boordcomputer) is dat de gene als je op de BC toets drukt dat je naar dat menu toe gaat? Heb daar namelijk BC1 / BC2 & Timer staan…
En ja zou graag het PDF bestandje van je willen hebben!
Gr,
Steven
11 april 2010 om 12:43 #17654883ik bedoel het menu boordcomputer waar je je huidig verbruik en reikwijdte kan zien , voordat je naar BC1 / BC2 & Timer gaat
11 april 2010 om 13:27 #17654884Daar heb ik alleen reikwijdte & huidig verbruik staan dus het moment verbruik mis ik. Kan ik hieruit concluderen dat ik een Siemens KS CID display heb en dus (volgens Spacejam) niet geschikt is voor UHP4???
Ik wil er uiteindelijk ook een DVD mee kunnen aansturen (eventueel door eigen radio, kan dat?) in samenwerking met beeldschermen in de hoofdsteunen voor de kinderen moet ik dan ook nog op letten of ik een KS / BN / BO CID display nodig heb?
Kunnen andere mensen de stelling van Spacejam (KS niet werkend) of Astrahcdti (alle 3 de display’s werkend) bevestigen?
En alvast bedankt voor je PDF bedstand Astrahcdti! :)
Gr,
Steven
11 april 2010 om 13:48 #17654885volgens mij heeft het aantal regels meer te maken met de radio, ik heb er zelf ook gewoon 2 regels in staan en daar werkt de uhp ook op.
Anders moet je even zoeken op http://www.astra-h-forum.de
daar zijn een aantal topics gewijd aan dit probleem, maar volgensmij gaat het alleen om de echt allereerste type.
11 april 2010 om 16:24 #17654886origineel gepost door Astranomic!!!
Ik wil er uiteindelijk ook een DVD mee kunnen aansturen (eventueel door eigen radio, kan dat?) in samenwerking met beeldschermen in de hoofdsteunen voor de kinderen moet ik dan ook nog op letten of ik een KS / BN / BO CID display nodig heb?
je hebt een ks display . en om dvd te kunnen aansturen
moet je informeren bij navinc.nl , want dit is niet origineel
en bij dat maakt het niet uit welke type cid je heb , en wat ik al eerder zij moet het gewoon gaan werken dat uhp4 , hoe kom je erbij dat het je cid display niet geschikt is11 april 2010 om 16:54 #17654887toch werkt de eerste generatie vdo-siemens cid’s er echt niet mee.
11 april 2010 om 16:56 #17654888in dit topic komt het een aantal keer aan bod:
http://astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=38&t=8443&p=471637&hilit=cid+uhp+nicht#p471637Ik heb nog even verder gezocht en het zou meer met de firmware in de cid te maken hebben.
sw55 moet je NIET hebben.
11 april 2010 om 16:59 #17654889Tja hoe ik er bij kom?
Er was een vent die die dingen compleet aanbood met een zelf gemaakte kabelboom nu werd door hem verteld omdat ik een wagen uit 2005 heb dat hij niet met de Tech2 het CID display kon veranderen (weergave telefoon) ivm de software van de CID display en dus een nieuwer type moest aanschaffen…
Vandaar dus! king:
Maar ben al lang blij dat ik eventueel m’n eigen CID kan laten zitten alhoewel zo’n nieuwste type met optie het OPC logo ook erg gaaf is misschien iets voor als mijn CID vervangen moet worden…:vertag
Gr,
Steven
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.