CID kwaaltje Opel Astra H station 2008

Forumindex Forums Modellen Astra CID kwaaltje Opel Astra H station 2008

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Patrickj20

Beste Forum Leden,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Patrick en sinds een aantal maanden lid van dit mooie opel forum.
      Ik heb een Opel Astra H station bj 2008, 1.8 moter en automaat met full options.
      Nu heb ik het vreemde fenomeen dat bij koud/vochtig weer dat het beeld van mijn CID schermpje na het starten (koude moter) even raar doet.
      dat wil zeggen dat het beeld ongeveer 1 minuut aan het “lopen” is. na die minuut is het over en is er niks meer aan de hand. Dit fenomeen doet zich niet altijd voor.
      Volgens de opel dealer zou het kunnen komen door een spannings verschil ? Iemand dit al eens mee gemaakt of weet hoe dit kan ?
      Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg. Patrick

Juffer1
      Deelnemer

Dat komt door de vloeistof in het display. Als je zachtje in het midden drukt zie je dat het ook vanzelf were weg gaat.
        Nu het kouder wordt gaat het net even geen contact meer maken, bij warmer weer zul je er minder last van hebben.

Patrickj20

Kan dat kwaad of kan ik er iets aan doen om dit voorgoed op te lossen ?

Juffer1
          Deelnemer

Kwaad kan het niet, enige oplossing is om het display uit te wisselen voor een ander.
            Nieuwprijs ligt rondt de € 1200

Ik zou me er niet te druk om maken.

Patrickj20

Juffer1, naar aanleiding van jouw melding over de nieuwprijs heb ik besloten om dit mankement te melden onder mijn volledige G2 garantie (ik twijfelde of ik dit moest doen ivm twijfel of men hier uberhaupt iets aan kon en wil doen) die ik nog heb (heb de auto in april 2012 gekocht bij opel dealer), tot volle vreugde wordt mijn schermpje vandaag uitgebouwd door de dealer en opgestuurd naar een reparateur die het scherm gaat repareren en testen onder lage temperaturen.

Anoniem

Heb zelf een Vectra C1 ook met CID nog nooit geen problemen gehad met het scherm onder welke temp. dan ook.

Patrickj20

@Helmer opelfan: met u waarschijnlijk nog vele anderen, ik heb dat geluk helaas niet….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.