CID, GID, en alle perikelen

Forumindex Forums Modellen Astra CID, GID, en alle perikelen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18175040
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Het is mij een raadsel waarom het jullie niet lukt om de radio af te melden met de opcom, een week of 2 geleden nog een cd30 afgemeld en een cd70 ervoor in de plek gezet en aangemeld in een astraH gtc, gewoon met een chinese opcom en een oude xp laptop.

      Ik vraag me af of jullie wel gevonden krijgen waar je het moet afmelden.

      Mark
      http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18175041
      suurtje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2010

        Ja dat ging perfect toen met de OP-Com :jerry

        #18175042
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Suurtje was erbij, het was namelijk zijn astra :D

          Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #18175043
          Stiems4
            Lid sinds:
            27 September 2013

            Excuses voor het tussendoor ‘kapen’ van het topic, maar wellicht kan dit als centraal topic worden aangehouden?

            Ik ben nieuw hier, maar heb al e.e.a. gelezen over de fabrieksaudio als de CD30 (MP3), CD70 etc. Vaak gaat het hierbij om het ‘upgraden’ van het systeem. Nu heb ik onlangs een Astra gekocht met een TID-scherm erin. Het is een Essentia zonder fabrieks-af audio, dus er zit nu een normale autoradio met een parrot-carkitingebouwd, geen origenele Opel audio.

            Nu vraag ik mij dus af of het mogelijk is een CD30 (MP3?) in te bouwen met behoud van de carkit. Ik hoef geen navigatie en hoef zelfs geen ‘ingewikkeld’ scherm, maar vind een fabrieks-af oplossing gewoon veel netter staan.

            #18175044
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Welkom,

              Ja hoor dit is gewoon mogelijk als je maar zorgt dat de CD30 mp3 is afgemeld uit de ”donor” auto.

              En je carkit kan je gewoon eer tussen je radio kabels steken wellicht dat je nog een verloopje moet hebben maar denk dat deze er al in zit i.v.m de aftermarket radio.

              #18175045
              Stiems4
                Lid sinds:
                27 September 2013

                Dank voor de reactie. Als ik het goed heb, moet ik dan wel de MP3-versie hebben toch? De CD30 heeft geen aansluiting voor een carkit?

                #18175046
                Astra-H
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2013

                  Op CD30 kan je ook gewoon carkit aansluiten. Enig verschil tussen CD30 en CD30 mp3 is dat die ene mp3 afspeelt en andere niet. Parrot Carkit gaat bijv. met een verloopstekker (blokje). Zoals aangegeven is het er bij jou zeer wss al aanwezig. Nieuwe radio moet uiteraard wel aangemeld worden in je auto.

                  #18175047
                  Stiems4
                    Lid sinds:
                    27 September 2013

                    Ik heb nu een CD30 op het oog. Hoe weet ik de code die bij mijn auto hoort? Staat deze ergens aangegeven? Ik heb dus nu nog geen ingebouwde audio, maar een aparte radio..

                    #18175048
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Security code, staat op je auto pas als je deze hebt, zo niet misschien dat de garage waar de auto origineel geleverd is deze nog heeft, en anders kan je hem opvragen bij de opel dealer zal rond de 30-40 euro liggen.

                      En let er goed op dat de cd30 die je koopt ook afgemeld is, want dan heb je namelijk ook niks aan je eigen security code.

                      #18175049
                      Stiems4
                        Lid sinds:
                        27 September 2013

                        Op mijn CARPASS staat bij de radio geen code. Uit mijn hoofd staan er slechts twee codes op.. Moet ik hem dan sowieso opvragen bij de dealer? De CD30 die ik op het oog heeft, is afgemeld.

                        #18175050
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Security code staat wel op je carpass, maar is een algemene code specifiek voor die auto dus niet alleen voor de radio, weet zelf niet exact waar die op de pas staat(heb namelijk zelf ook geen pas) maar hij moet er zeker op staan.

                          Het is in ieder geval een 4 cijferige code.

                          #18175051
                          Stiems4
                            Lid sinds:
                            27 September 2013

                            De security code heb ik inderdaad op mijn carpass staan. Dat moet dus goed gaan :)

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.