cid en ncdc2015

Forumindex Forums Modellen Omega cid en ncdc2015

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kiwi13

hallo mensen . ik zal mij even voorstellen ;
      ik heet frank en kom uit deurne omg eindhoven . de naam kiwi 13 is een combi van een merknaam nml kiwi velgen die ik op mijn kadett c coupe heb liggen en 13 is uiteraard de inches maar genoeg geluld . ik rij als dagelijkse auto een omega 3.0 v6 uit 2000 met een aantal probleempjes waaronder dit ; mijn cid valt regelmatig weg .krijg aleen maar strepen . zo doet hij het goed en zo is het naadje pet . als ik druk zet op het diplay doet hij het wel goed . kan iemand mij vertellen wat er aan mankeerd ?.mij lijkt het gewoon een slecht contact maar om nou naar apeldoorn te gaan en daar bijna 300 eurie neer te tellen lijkt mij wat overdreven . dit moet makkelijker en vooral goed koper te repareren zijn. en mijn volgende vraag in mijn radio de 2015 is ook niet meer wat je zegt top kan ik die vervangen zonder gekke ingrepen voor bv de 2013 mij lijkt dit plug and play als je de radiocode hebt of moet ik dan ook nog naar de vod voor inslellingen van bv radio cid combi?
      alvast bedankt voor de tips . hoop dat die er komen groeten frank

bluedevil

hoi Frank wat je verteld over het schermpje is gewoon je display zelf die de geest aan het geven is dus die moet je binnenkort vervangen.

Dit schermpje van sharp als ik me niet vergis kan je vinden af en toe op ebay rond de 120 a 130 euro dus best prijzig en je moet em dan zelf nog steken dus een beeje handigheid is zeker meegenomen.

wat je radio betreft kan je die gaan vervangen door een andere op voorwaarde dat je oude eerst afgemeld word en de nieuwe dat ook was voor je em inbouwd.
        Je zal dus zeker naar de vod moeten voor die af en terug aan te melden.
        Misschien kan je een update doen van je radio waardoor die terug goed dienst kan doen of is het eerder het uitzicht van de radio die niet meer zo top is .

groeten Frederik

kiwi13

hallo frederik nou wat de radio betreft de aanuit/volume knop is kapot en de cd wisselaarmagazijn wil er niet meer uit komen die moet ik helpen. dus ik kan geen andere halen die vrij is in de slede duwen zodat die speelt om in ieder geval te weten of de radio die ik koop ook daadwerkelijk werkt en met de cid adverteren ze op marktplaats dat ze hem kunnen repareren klaar terwijl je wacht . volgens jouw zetten ze er dus een nieuw scherm op . voor bijna 300 euro ok dan weet ik nog niet wat ik presies ga doen het is wel klote dat het zo werkt. ik zal morgen toch ook maar even naar de vod bellen. kijken wat die zeggen . ik kan natuurlijk ook de 2013 kopen en daarmee de 2015 laten repareren . alvast toch bedankt
          groeten frank

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Bij de cid is het een bekend probleem dat de aansluiting achter de contra stekker slecht contact krijgt. ALs je iemand weet die heel fijn kan solderen is dat probleem 9 van de 10 opgelost.

Wat betrefd je radio. Je kunt een ncdr 2013 er zonder probleme insteken om de te proberen alleen zal deze met radio safe op de proppen komen.
            Je moet langs de vod om de oude radio en cid los te laten koppelen en de nieuwe te laten koppelen.

Let wel even op of d de nieuwe radio bose proccesor erachter had of niet en of je in je eigen auto wel of geen bose hebt. Moet ook bij de vod ingesteld worden.

Btw als je je 2015 weg doet heb ik wel intresse ervoor.(heb nog onderdelen nodig).

Gr jack

kiwi13

ja inderdaad ik heb ook even met de vod gebeld en die zeiden ook dat de 2013 er zo in kan en als ik geluk had werkt het scherm ook en anders moed ik naar hen om de codes te instaleren . maar ik weet nog niet of het allemaal door gaat .maar hou het maar even in de gaten jack dan spreken we elkaar nog wel over de radio groetjes frank

Vega
              Deelnemer

Aan het scherm solderen is het meestal erger maken dan dat het is, het probleem zit hem in een stekker op het scherm zelf, die begeeft het op een gegeven moment.
                Eigenlijk worden de display te warm en de warmte kan niet goed weg en uiteindelijk worden ze dood gekookt.

Voor het verwijderen alles vrij maken, daarna andere radio plaatsen en de code er weer in zetten, tevens de juiste codex erin Bose wel of niet.

Wat is er aan de hand met de 2015?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.