Chromen strips onder de ramen

Forumindex Forums Modellen Insignia Chromen strips onder de ramen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    SportsRouter2.0cdti

Hallo,

Kom vanochtend bij mijn Insignia en zie dat bij de voorste portieren de chromen strips aan de onderzijde van de ramen allemaal vlekken op zitten.

Heb al van alles geprobeerd maar krijg de vlekken er niet af.

Auto is pas een half jaar oud.

Iemand suggestie, of zou dit onder de fabrieksgarantie vallen ??

Alvast bedankt.

Grtzz Rudy.

Juhroen

Wat voor plekken, misschien een foto?

En je kan altijd proberen terug te gaan voor garantie.

SportsRouter2.0cdti

@Juhroen wrote:

Wat voor plekken, misschien een foto?

En je kan altijd proberen terug te gaan voor garantie.

Lichte druppel vlekken, zal morgen een foto ervan maken.

GM-Tuningparts
          Deelnemer

@SportsRouter2.0cdti wrote:

Hallo,

Kom vanochtend bij mijn Insignia en zie dat bij de voorste portieren de chromen strips aan de onderzijde van de ramen allemaal vlekken op zitten.

Alvast bedankt.

Grtzz Rudy.

heb ik ook gehad bij al mijn raamlijsten.
            ( ging er niet meer af heeft me een paar honderd gekost om ze allemaal te vervangen tot 2x toe)
            maar ook bij de lijsten die boven langs de raam lopen.
            was je je auto wel eens bij een wasbox met hoge druk of zo?

bij mij kwam het hier door het wassen bij de shell met hoge druk door de shampoo
            die ze daar gebruikte.( was te sterk / bijtend)
            na het wassen van mijn auto zaten alle lijsten vol met een soort wit-blauwe kalkdruppeltjes
            maar dit was er gewoon ingefreten en kon poetsen en polijsten wat ik wou maar zonder resultaat.
            ( ging wel iets weg maar je bleef het altijd zien)

na de eerste keer alle lijsten vervangen omdat het niet meer weg ging.
            ( wist ook niet dat het aan de shampoo van de shell lag waar ik mijn auto waste deze was te agressief)
            dacht dat het aan mijn eigen shampoo lag.
            na een paar weken weer de auto bij de shell gewassen en wat denk je weer hetzelfde kon ik weer alle lijsten vernieuwen.
            wist toen dus ook waar het aan lag.
            neem nu voortaan altijd mijn eigen shampoo mee en heb er nu gelukkig geen last meer van.
            bij mij kwam het dus door die k.t shampoo die ze daar gebruiken dat deze te agressief is.
            dus je kunt gerust opletten

SportsRouter2.0cdti

@GM-Tuningparts wrote:

@SportsRouter2.0cdti wrote:

Hallo,

Alvast bedankt.

Grtzz Rudy.

heb ik ook gehad bij al mijn raamlijsten.
              ( ging er niet meer af heeft me een paar honderd gekost om ze allemaal te vervangen tot 2x toe)
              maar ook bij de lijsten die boven langs de raam lopen.
              was je je auto wel eens bij een wasbox met hoge druk of zo?

bij mij kwam het hier door het wassen bij de shell met hoge druk door de shampoo
              die ze daar gebruikte.( was te sterk / bijtend)
              na het wassen van mijn auto zaten alle lijsten vol met een soort wit-blauwe kalkdruppeltjes
              maar dit was er gewoon ingefreten en kon poetsen en polijsten wat ik wou maar zonder resultaat.
              ( ging wel iets weg maar je bleef het altijd zien)

na de eerste keer alle lijsten vervangen omdat het niet meer weg ging.
              ( wist ook niet dat het aan de shampoo van de shell lag waar ik mijn auto waste deze was te agressief)
              dacht dat het aan mijn eigen shampoo lag.
              na een paar weken weer de auto bij de shell gewassen en wat denk je weer hetzelfde kon ik weer alle lijsten vernieuwen.
              wist toen dus ook waar het aan lag.
              neem nu voortaan altijd mijn eigen shampoo mee en heb er nu gelukkig geen last meer van.
              bij mij kwam het dus door die k.t shampoo die ze daar gebruiken dat deze te agressief is.
              dus je kunt gerust opletten

Ik laat de auto altijd wassen bij een autowasserette maar dit is de eerste keer dat ze zo uitslaan met die blauwe druppel vlekken. Het is ook alleen aan de onderste raamlijsten en vooral voor aan beide zijde. Ga het toch eens proberen bij de opel garage misschien dat hun nog wat vergoeden. Anders helaas dan moet ik eraan geloven.
              Bedankt voor de reactie.

GM-Tuningparts
              Deelnemer

was bij mij precies hetzelfde ook die wit / blauwe druppels.
                ik kreeg ze niet vergoed.
                maar ik zou hem daar niet meer wassen want dan is de zeep die ze daar gebruiken
                te ageressief en daar kunnen die chrome lijsten niet tegen.
                ook mijn dakrails zaten vol maar deze heb ik gelukkig na een halve dag polijsten nog goed kunnen krijgen.

SportsRouter2.0cdti

@GM-Tuningparts wrote:

was bij mij precies hetzelfde ook die wit / blauwe druppels.
                  ik kreeg ze niet vergoed.
                  maar ik zou hem daar niet meer wassen want dan is de zeep die ze daar gebruiken
                  te ageressief en daar kunnen die chrome lijsten niet tegen.
                  ook mijn dakrails zaten vol maar deze heb ik gelukkig na een halve dag polijsten nog goed kunnen krijgen.

Oké, bedankt dan weet ik tenminste wat de oorzaak is. Zal eens kijken wat ze bij Opel zeggen, ti’s het proberen waard.

THE Mask

Wat een ellende mannen, ik zou eens bij Shell aan kloppen! Die hebben van die agressieve bocht in de wasstraat gestopt, Opel kan er niks aan doen toch!?
                    Het lijkt mij meer een plicht voor ons om dit op landelijk niveau aan te kaarten, zodat andere Opel rijders gespaard blijven van deze ellende. Ik denk dat Shell niet blij zal zijn met landelijke negatieve nieuws van hun product als de winter voor de deur staat.
                    Succes ben benieuwd naar het vervolg.

Ik vertel het in ieder geval verder aan mijn eigen omgeving, Thanx!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.