Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Chiptunning heeft dat zin ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2014 om 12:51 #18209688
@Botho wrote:
@ricksmits wrote:
goedkoop is duurkoop! kheb het aan de lijve ondervonden :jerry
Dat is echt bullshit….Jammer dat jouw ervaring anders is maar mijn ervaring is goed daar…We hebben verschillende set ups geprobeerd, ben meerdere dagen geweest..zeker 7 runs gemaakt en ben van 90 pk origineel op de wilen naar 126 pk gegaan..en van 150 nm naar 190 nm…Als je het ergens niet mee eens bent dan moet je ze ook durven aanspreken en niet gaan azijnpissen achteraf…ik weet zeker dat als je er naar terug was geweest ze het gewoon nog een keer geprobeerd hadden of je advies hadden gegeven hoe er nog wat meer uit te krijgen..
en dat allemaal voor dezelfde 260 eurie….Inderdaad dat kun je niet ontkennen, enkel gaat het niet om het maximum koppel en pk’s.
Ik zelf heb bij dbilas laten chippen in combinatie met montage van inlaatspruitstuk. (chippen is gewoon hier in nederland gebeurd met laptop zonder rollerbak) Ik had uiteindelijk 130pk (gemeten op de bank) Daarna scherpe nokkenassen gemonteerd en naar unlimited had toen nog maar 125pk maar ecu moest daarop worden aangepast. Ondanks dat de ecu niet was aangepast liep die als een trein op de dbilas chip. Na meerdere malen terug geweest te zijn ook meer dan 130 pk eruit. Maar eerlijk is eerlijk de vermogenskromme die dbilas chipt is 10 keer beter en prettiger rijden.
Dus baal dat ik naar ut ben gegaan omdat je zou denken dat op de bank beter is maar denk als ik dbilas had gedaan dat het beter was geweest. Even aanvulling de 160pk in mijn onderschrift zijn krukas pk’s welke ook gemeten zijn niet bij UT. Ik heb 30 pk verlies door de versnellingsbak en aandrijfassen welke van een diesel afkomen. (lange bak).Omdat ze de dbilas software niet konden chippen heb ik de software van de dealer terug laten zetten bij de dealer. Toen liep die ook prettiger. Dus binnenkort naar UT en kijken of ze nog wat kunnen doen, en anders software terug laten zetten.
EDIT: dit is het eerste en laatste wat ik erover ga zeggen om discussie te voorkomen. Heb daarom ook nooit en topic aangemaakt met de resultaten omdat ik gewoonweg niet met een goed gevoel naar huis ben gegaan.
21 januari 2014 om 13:20 #18209689@opel-mark wrote:
ik weet niet wat eds hanteerd voor prijzen, db lias zit in iedergeval op de helft van die 600 euro, en dat scheelt erg veel, dat heet niet gierig zijn maar verstand hebben.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Voor twee keer de kwaliteit of twee keer het tevreden gevoel betaal ik graag het dubbele. En dat geldt voor alles, of het nu om auto-onderdelen gaat of om een nieuwe schroevendraaier o.i.d.. Ik geef m’n geld liever in één keer uit aan goede spullen. Het gaat niet om verstand hebben, maar om het gebruiken ;)
P.s. vat het niet op als een aanval, zo is het niet bedoeld. Meer als in: verschillende mensen hebben verschillende gedachtegangen. Het gaat er gewoon om dat je goed in gedachten houdt dat een trage auto nooit een heel snelle auto wordt zonder dat je er veel geld in steekt. Je moet je dus afvragen of je dat er voor over hebt of dat je gewoon gelijk een snelle wagen koopt.
21 januari 2014 om 18:32 #18209690Nou zo gek is dat niet Rick… de post voor jou stond het volgende
hollanders zijn gierig, vrijwel allemaal. het is niet erg, want al kunnen we ergens iets besparen doen de meeste dat ook.
maar daarom komen de meeste op UT uit, omdat het goedkoper is.
Daarop antwoord jij
goedkoop is duurkoop! kheb het aan de lijve ondervonden
en de post gaat over chip tuning dus die link is dan snel gelegt
Als ik dan zie in andere post’s dat je het hebt over onderstuur met je coupe, ik wil niet veel vermogen want ik ben nog jeugdig bestuurder kan ik me niet aan het idee onttrekken dat je een 23 jarig petje bent dat nog nooit gedragd heeft…
En dan heb je ook nog van die mensen die zeggen dat je korting krijgt als je post maakt over UT….Ik ben toendertijd begonnen met mijn post over UT. Ik en een hoop andere mensen en clubleden zijn toen ook gegaan en hebben dat ook geschreven. Ik heb er een stuk over geschreven met foto’s , filmpjes en uitdraaien om mensen een wat goedkoper alternetief te laten zien. Ik heb op dit forum meerder auto’s gekocht en verkocht,uitlees apparatuur beschikbaar gesteld, mensen geholpen met inbouwen,uitlaten gelast ,ramen geblindeerd en etc, allemaal voor nop maar als dat niet gewaardeerd wordt dan zul je me niet meer horen.
Dan gaan we wel weer voor de 60.000 ste keer een stukje over een egr lezen .of ‘hallo ik ben die en die en mijn uitlaat rammelt, wat kan dit zijn? of mijn lampjes zijn niet wit maar groen, wat moet ik doen? Of ik heb 260 euro neergeteld voor chippen van mijn non turbo maar nu heb ik geen 100pk erbij!!is dit normaal??
21 januari 2014 om 22:58 #18209691@Botho wrote:
Nou zo gek is dat niet Rick… de post voor jou stond het volgende
hollanders zijn gierig, vrijwel allemaal. het is niet erg, want al kunnen we ergens iets besparen doen de meeste dat ook.
maar daarom komen de meeste op UT uit, omdat het goedkoper is.
Daarop antwoord jij
goedkoop is duurkoop! kheb het aan de lijve ondervonden
en de post gaat over chip tuning dus die link is dan snel gelegt
True, dit moet ik je nageven. Dit was niet zo bedoeld ;) excuses
Als ik dan zie in andere post’s dat je het hebt over onderstuur met je coupe, ik wil niet veel vermogen want ik ben nog jeugdig bestuurder kan ik me niet aan het idee onttrekken dat je een 23 jarig petje bent dat nog nooit gedragd heeft…
bijna goed, ik ben een 22 jarig petje. ik ben 3 jaar lang uitgekomen in het Nederlands kampioen schap drag racen voor scooter king: ja scooters.. wat er nog van over is. Oud nederlands recordhouder en volgend jaar kom ik uit in het duitste en deense kampioenschap. ik wil je uitdagen.. kom met een auto zonder launchcontrol en niet meer als 600 pk ( oke.. dat hou ik inderdaad niet bij ).. als je wint krijg je een lolly. je stelling dat ik heb gezegd dat ik niet veel vermogen wil klopt niet. ik vind het totaal overbodig omdat ik met mijn huidige kunnen simpelweg niks heb aan veel vermogen.. en dan komt erbij dat de auto waar ik nu mee rij dit ook totaal niet over kan brengen op de weg en ik daarom eerst investeer in een onderstel. na wat extra jaartjes rijervaring en het behalen van mijn racelicentie zal ik zeker meer vermogen willen. wie niet? klinkt redelijk aannemelijk toch?
En dan heb je ook nog van die mensen die zeggen dat je korting krijgt als je post maakt over UT….( daar wil ik mezelf even van distancieren.. niet dat je stelt dat ik dat gezegd heb.. maar toch Ik ben toendertijd begonnen met mijn post over UT. Ik en een hoop andere mensen en clubleden zijn toen ook gegaan en hebben dat ook geschreven. Ik heb er een stuk over geschreven met foto’s , filmpjes en uitdraaien om mensen een wat goedkoper alternetief te laten zien. Ik heb op dit forum meerder auto’s gekocht en verkocht,uitlees apparatuur beschikbaar gesteld, mensen geholpen met inbouwen,uitlaten gelast ,ramen geblindeerd en etc, allemaal voor nop maar als dat niet gewaardeerd wordt dan zul je me niet meer horen. Doe ik ook, mijn 6 jaar werkervaring in een spuiterij, plaatwerkerij en schadewerkplaats en mijn diploma’s in automechanica en electronica heb ik al meermalen gedeeld met een aantal medeleden op het forum. Echter is opel voor mij nog vreemd merk.
Dan gaan we wel weer voor de 60.000 ste keer een stukje over een egr lezen .of ‘hallo ik ben die en die en mijn uitlaat rammelt, wat kan dit zijn?ben ik achter gekomen.. uitlaat lag in twee stukken of mijn lampjes zijn niet wit maar groen, wat moet ik doen?indien jij hier doelt op mijn blog wil ik je ten eerste bedanken voor de interesse in mijn blog. ik wil je wel vragen om het nog een keer te lezen want ik stel namelijk helemaal geen vragen. sterker nog. ik uit alleen mijn ondervinding en geef zelfs de oorzaak aan. een medeforum lid geeft aan in welke modeljaren dit is en dit is info die ik niet wist. weer wat geleerd denk ik dan Of ik heb 260 euro neergeteld voor chippen van mijn non turbo maar nu heb ik geen 100pk erbij!!is dit normaal??eigelijk hetzelfde als voorgaande.. indien je op mij doelt? wat ik zeer aannemelijk vind in verband met de prijs die je noemt.. ik wist heel goed dat dit niet zou gebeuren ( hoopte er stiekem wel op natuurlijk.. maar he.. weer een tegenvaller.. ) Ik wil je uitnodigen om nogmaals alles een keer terug te lezen.. en dan kun je nog een keer in een tot jou nader te bepalen daglicht zetten wat mijn mening is over UT. Naar mijn inziens, niet veel kwaads.
ik heb even jou post misbruikt om aan te geven waar ik mijn woord over kwijt wil. Neem het aub niet allemaal te veel op als dingen die ik TEGEN jou bedoel.. wat die indruk krijg ik wel uit jou post jegens mij.. ik zit hier niet om ook maar iemand te flamen,, als ik iemand kan helpen doe ik dat graag.. en heb ik ook al vaak gedaan trouwens.. Jammer dat er dergelijke aannamens worden gedaan zoals te lezen in jou post. ik ben best een aardige jongen.. tenminste dat zegt mijn mams.. dus daar doe ik dan ook me best voor om dat te tonen op het forum.
bedankt allen!
ps. sorry aan de TS voor het nodige offtopic
21 januari 2014 om 23:17 #18209692En even daarbij.. Waarom moet er zown big deal van worden gemaakt?dit is al de zoveelste keer. Dit is een forum waar over het algemeen ”project”pagina’s geschreven, gedeeld worden en waar over gediscussieerd word. Ik ontken niet dat ik me negatief uitlaat over bepaalde dingen waaronder in dit geval UT. alleen ik beargumenteer dit wel met argumenten die direct gerelateerd zijn aan MIJN ervaring. Als 10000 anderen daar goede ervaring hebben? prima! vind ik oprecht fijn voor al die personen ! Dat anderen het niet mee eens zijn over de punten die ik deel over welk onderwerp dan ook.. prima! deel deze! daar is het een forum voor! Dat bovenstaande mij gewezen heeft op het feit dat ik op een nogal onhandige manier mezelf heb geuit vind ik helemaal prima! dit is in dit geval ook zo en dat geef ik dan ook toe en bied hiervoor mijn excuses aan. Blijkbaar delen een aantal mensen mijn mening over UT.. en dit mag ook.. nogmaals.. Forum!.
Ik hoop dat hiermee de discussies een beetje over zijn en we gewoon terugkunnen naar de vraag die aan het begin van deze thread is gestart. mocht bovenstaande nog uitspraken kwijt willen over het feit dat mijn petjesmobiel nog wat spoilers mist ( Goud to be fout :agent ) dan nodig ik heb uit om dit in ”mijn” thread” te doen en niet in deze. Het gaat tenslotte over mijn groene lampjes en mijn onderstuurmobiel.. en niet meer over het chiptunen.
21 januari 2014 om 23:20 #18209693@Haasje17 wrote:
EDIT: dit is het eerste en laatste wat ik erover ga zeggen om discussie te voorkomen. Heb daarom ook nooit en topic aangemaakt met de resultaten omdat ik gewoonweg niet met een goed gevoel naar huis ben gegaan.
had ik misschien ook moeten doen. Echter had UT mij gevraagd mijn mening te delen. En ik moet ze nageven.. buiten het feit over hoe en wat.. Ze zijn niet te beroerd om te reageren en bieden hulp aan. En dat is netjes. Of ik deze aanneem is dan een ander verhaal maar daar gaat het hier niet om.
21 januari 2014 om 23:46 #18209694Goede avond , nu ik dit zo lees , gaat het niet meer over de vraag, nou ik ben laatst Nasr chiptuning in haaksbergen geweest , ze zeiden dat ik 15 pk meer zou krijgen en 30 nm koppel . Voor 400 euro , is dit een rendabele prijs ?
Ik zit nu echt te twijfelen of ik het wel ga merken , die 15 extra pk met zon zware auto 1245 kg ,Mvg
21 januari 2014 om 23:50 #18209695Ps ik heb laatst e 10 getankt in Duitsland . Allen de auto maakt meer geluid lijkt wel , ik heb totaal geen verstand van auto’s , ik wil d’r me wel in verdiepen , is het schadelijk voor de auto, het gaat ok een 2011 1.4 liter benzine,
Owja en kan je oook 98 tanken ? Is dat beter voor de motor ? En loopt de auto dan wat vlotter ? Ik krijg soms nog een schrok als ik de koppeling los laat :$ haha of het ligt gewoon aan mijMvg
22 januari 2014 om 06:18 #18209696@Benjey wrote:
Goede avond , nu ik dit zo lees , gaat het niet meer over de vraag, nou ik ben laatst Nasr chiptuning in haaksbergen geweest , ze zeiden dat ik 15 pk meer zou krijgen en 30 nm koppel . Voor 400 euro , is dit een rendabele prijs ?
Ik zit nu echt te twijfelen of ik het wel ga merken , die 15 extra pk met zon zware auto 1245 kg ,Mvg
Dat is dus precies wat je jezelf moet afvragen en waarom dit soort topics altijd een hoop mensen trekken.
Chiptuning doet namelijk wel iets bij een atmosferische motor (blijkbaar 15 pk en 30 Nm), maar gezien het geld dat je er in moet stoppen, is het vrij duur per pk.
Bijkomend voordeel is echter wel dat je koppel- en vermogenskromme vlakker worden gelegd. Dus ook bij lagere toeren krijg je meer koppel en vermogen.Mijn persoonlijke mening: iedereen die zegt dat hij of zij 15 pk merkt bij een auto van bijna 1500 kg, zegt dit om zichzelf te overtuigen.
15 pk of 30 Nm extra ga je als normale bestuurder niet merken en anders wen je er heel snel aan. Hooguit merk je wel iets van de vlakkere afgifte van vermogen, waardoor je onder in toeren wat meer vermogen hebt, maar ook daar zul je zo snel aan wennen dat je je gaat afvragen of je je €400 niet aan iets leukers had kunnen besteden.22 januari 2014 om 06:40 #18209697@Benjey wrote:
Goede avond , nu ik dit zo lees , gaat het niet meer over de vraag, nou ik ben laatst Nasr chiptuning in haaksbergen geweest , ze zeiden dat ik 15 pk meer zou krijgen en 30 nm koppel . Voor 400 euro , is dit een rendabele prijs ?
Ik zit nu echt te twijfelen of ik het wel ga merken , die 15 extra pk met zon zware auto 1245 kg ,Mvg
Er zijn er velen die het zeggen en chippen echt goede chippers zijn er weinig, degene die goed chippen zijn er zowel met als zonder rollerbank. Wil je echt goede chip ga dan naar http://www.tuningfactory.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; (schrijven de software voor EDS). Dbilas of Klassen motors. Zij schrijven de mappen kompleet opnieuw andere passen vaak enkel bestaande mappen aan.
22 januari 2014 om 10:51 #18209698@Haasje17 wrote:
@Benjey wrote:
Goede avond , nu ik dit zo lees , gaat het niet meer over de vraag, nou ik ben laatst Nasr chiptuning in haaksbergen geweest , ze zeiden dat ik 15 pk meer zou krijgen en 30 nm koppel . Voor 400 euro , is dit een rendabele prijs ?
Ik zit nu echt te twijfelen of ik het wel ga merken , die 15 extra pk met zon zware auto 1245 kg ,Mvg
Er zijn er velen die het zeggen en chippen echt goede chippers zijn er weinig, degene die goed chippen zijn er zowel met als zonder rollerbank. Wil je echt goede chip ga dan naar http://www.tuningfactory.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; (schrijven de software voor EDS). Dbilas of Klassen motors. Zij schrijven de mappen kompleet opnieuw andere passen vaak enkel bestaande mappen aan.
nogal een grove uitspraak die je hier doet.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
22 januari 2014 om 12:23 #18209699@z20leh, in veel gevallen wel de waarheid.
Is ook vaak de reden van het grote prijsverschil tussen sommige chiptuners.22 januari 2014 om 13:14 #18209700@Botho wrote:
Nou zo gek is dat niet Rick… de post voor jou stond het volgende
hollanders zijn gierig, vrijwel allemaal. het is niet erg, want al kunnen we ergens iets besparen doen de meeste dat ook.
Nee heeft niks met gierigheid te maken, die belg rekent 600 euro terwijl gerenomeerde tuners als dblias 300 rekenen, ik verwacht dat eds rond hetzelfde bedrag zal zitten, geen idee wat unlimited tuning er voor vraagt maar ik verwacht niet dat die veel van die 300 euro af zal zitten, als je dan als Belgisch bedrijf het dubbele vraagt dan prijs je jezelf uit de markt, simpel, zelfs al zouden ze hele lekkere koffie en belgische bonbons hebben :jerry .
en of je 15Pk merkt, niet blind staren op pk’s en meer kijken naar de Nm aan trekkracht die je hebt, zelfs 20Nm meer merk je al goed, helemaal omdat je bij chiptuning het koppel eerder tot je beschikking hebt en hoe eerder hoe beter, je kunt wel ergens een piek hebben in Nm maar belangrijker is te kijken hoe de curve is, helemaal bij een zware wagen zoals mijn stationwagon merk je het verschil goed dat hij onderin beter trekt en je dus sneller op snelheid bent.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.