Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Chiptuning x20xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2007 om 23:51 #17206256
Iemand ervaring met het chippen van deze motor x20xev?
Welke chip?
Welk bedrijf? (er zijn er zoveel)17 november 2007 om 10:28 #17368605ddv maakt ze speciaal voor jou en op maat
18 november 2007 om 11:15 #17368606…. alleen wel zonder rollenbank helaas…..
dus helemaal top zal het niet worden !!
18 november 2007 om 17:16 #17368607Testbank wordt op verzoek gewoon gebruikt, staat ook op de website.
http://www.ddv-motorsport.nl/nl/bank.htm
Belangrijkste is dat mengsel/voorontsteking in orde zijn.
Deze kunnen we optimaal afstellen met meetapparatuur die aangesloten wordt in de auto.
En deze materialen zijn van hoge kwaliteit zoals Motec , Bosch-motorsport.Verder kunnen we trekkracht ook uiterst nauwkeurig meten met speciale g-kracht sensoren met bijbehorende apparatuur.
Dus vermogens verschil meten in praktijk (op de weg) is dan zichtbaar op papierIk zal een grafiek posten van een gechipte V6 calibra.
Groetjes,
Dennis
19 november 2007 om 10:49 #17368608v6 ???ging toch om een x20xev??
21 november 2007 om 17:33 #17368609Gaat om een voorbeeld van de mogelijkheden die er zijn, meer niet.
22 november 2007 om 08:31 #17368610Hm klinkt interessant. Wil dit tzt ook nog doen namelijk
22 november 2007 om 16:54 #17368611en wat zijn nou de winsten die je ermee behaald ?? en moet je bij deze tuning ook weer 98′ gaan tanken , of kan je gewoon 95′ tanken??
2 december 2007 om 15:55 #17368612Als je hem laat chippen op 95 dan hoef je geen 98 te tanken, maar het beste resultaat haal je als je hem op 98 laat afstellen.
2 december 2007 om 22:42 #1736861395-98 hoe kan dit als je een motor hebt die normaal loopt op 95 en je veranderd de compressie niet hoe kan ie dan beter lopen op 98,voor iemand die het niet weet het getal 95 of 98 staat voor octaan hier een stukje geript van Wikimedia:
Aan de meeste benzinestations kan men benzine in twee soorten vinden, namelijk euro 95 en super 98. Deze laatste is benzine met een hogere klopvastheid. Men tankt liever geen euro 95 in auto’s die super 98 nodig hebben, omdat de verbranding in de cilinders eerder zal plaatsvinden en de auto zal gaan pingelen, zodat er beschadiging kan optreden. Omgekeerd mag wel, maar is niet nodig. De meeste moderne injectiesystemen van auto’s zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal er een verlating van het ontstekingstijdstip plaatsvinden. Deze ingreep gaat echter wel gepaard met een vermindering van het vermogen.
Als je een andere chip in een auto duwt verander je de compressie niet enkel de ontsteking en hoeveelheid brandstof die word ingespoten daarom heeft 98 tanken bij een auto die normaal op 95 loopt na chippen geen zin,wel als je de compressie vergroot.
9 januari 2008 om 20:23 #17368614kan je ondertussen de x20xev al chippen dan dennis?
want zodra niels mijn uitlaatspruitstuk klaar heeft sta ik bij jou op de stoep :P
15 januari 2008 om 15:49 #17368615ol heb ook een vraag .
hoe kun je door alleen de chip te wisselen 159 pk halen mvg nick ??
17 januari 2008 om 09:47 #17368616Een Fabrikant maakt een programma dat over de gehele wereld goed moet lopen, met alle soorten en kwaliteiten benzine’s.
Als je de auto gaat chippen haal je de sommige toleranties weg en ga je ervanuit dat je alle goede (West Europese benzine) tankt en geen Afrikaanse of Oost Europese NoNames.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.