Chiptuning voor 2.2DTI, RONBOX->kan het? is het betrouwbaar?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Chiptuning voor 2.2DTI, RONBOX->kan het? is het betrouwbaar?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    martijnlentjes
    Deelnemer

Hallo,

Ik kwam het volgende onderdeel tegen op Ebay in Engeland.

http://www.ebay.co.uk/itm/TUNING-CHIP-2CHANNEL-VAUXHALL-2-2-2-DTI-Saab-2-2-TiD-/230959525861?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35c642afe5

Weet iemand hoe dit werk en of het kan op de PSG16 module van de Y22DTR en of het betrouwbaar is.

Groeten Martijn

gwriemersma
      Deelnemer

Chippen van een 2.2 is een delicate kwestie ik zou eerst een met de heren van U.T of KCP contact opnemen of met EDS Marl
        Zij hebben ervaring met deze blokken persoonlijk zou ik dit soort dingen links laten liggen

jraaf
        Deelnemer

Add on boxen misleiden je ECU. Deze weet hierdoor niet of de veiligheids marges overschreden worden en zal de ECU niet ingrijpen als dat nodig is.
          Hierdoor loop je de kans dat je het blok overhit met alle gevolgen van dien. Daarnaast is de koppelkromme ook veel minder constant bij zo een box. Die vliegt echt alle kanten op. Hierdoor krijg je een hele zenuwachtige karakterestiek in het rijden. Ik zeg niet doen :vertag

Maar da’s mijn mening en beleving.
          Groet jraaf

martijnlentjes
          Deelnemer

@jraaf wrote:

Add on boxen misleiden je ECU. Deze weet hierdoor niet of de veiligheids marges overschreden worden en zal de ECU niet ingrijpen als dat nodig is.
            Hierdoor loop je de kans dat je het blok overhit met alle gevolgen van dien. Daarnaast is de koppelkromme ook veel minder constant bij zo een box. Die vliegt echt alle kanten op. Hierdoor krijg je een hele zenuwachtige karakterestiek in het rijden. Ik zeg niet doen :vertag

Groet jraaf

@gwriemersma wrote:

Chippen van een 2.2 is een delicate kwestie ik zou eerst een met de heren van U.T of KCP contact opnemen of met EDS Marl
            Zij hebben ervaring met deze blokken persoonlijk zou ik dit soort dingen links laten liggen

Dank jullie wel voor jullie reactie!

@gwriemersma
            , jij hebt ook een y22dtr ?! heb jij deze nog laten chippen? Ik vind de Y22dtr eigenlijk te traag, versnellingen vanaf 80/100km/h zou ik graag een flink stuk sneller willen hebben..

gwriemersma
            Deelnemer

@martijnlentjes wrote:

@jraaf wrote:

Groet jraaf

@gwriemersma wrote:

Dank jullie wel voor jullie reactie!

@gwriemersma
              , jij hebt ook een y22dtr ?! heb jij deze nog laten chippen? Ik vind de Y22dtr eigenlijk te traag, versnellingen vanaf 80/100km/h zou ik graag een flink stuk sneller willen hebben..

Heb het nog niet laten doen wel contact gehad met de heren van UT en daar gaat hij ook zeker nog heen
              Iets te druk geweest met de andere mods aan de VEC en aan huis

jraaf
              Deelnemer

@martijnlentjes wrote:

Ik vind de Y22dtr eigenlijk te traag, versnellingen vanaf 80/100km/h zou ik graag een flink stuk sneller willen hebben..

Kunt een grotere intercooler nemen. Dat zorgt voor een constantere druk opbouw en houdt die ook langer vast.
                Zo zal je meer koppel kunnen genereren op snelheid in de 3 en 4 enz. versnelling. Ik heb er recent een FORGE IC op laten zetten bij KCP en het verschil in vermogens opbouw en constante tussen de 80 en 180 km per uur is aanzienlijk. Goedkoop alternatief voor een Forge is prima te vinden op vectra-c.com :afro

Groet jraaf

martijnlentjes
                Deelnemer

@jraaf wrote:

Goedkoop alternatief voor een Forge is prima te vinden op vectra-c.com :afro

Groet jraaf

Ik heb eens gekeken op dat forum maar ik kan de weg nog niet echt vinden, weet jij toevallig of de intercooler van de 1.9cdti het zelfde is als van 2.2dti ?

jraaf
                  Deelnemer

Ze zijn verschillend qua slang aansluitingen. Formaat en omvang zal niet zo veel verschillen. Bij de 1.9 DTH zit ie echter tussen de airco en radiateur in origineel. Ik weet niet of dat ook zo is bij de dti
                    Kunt ‘t best ff zoeken op FMIC. Dat staat voor Front mounted intercooler.
                    Er zijn meerdere forum leden op ‘t Engelse forum die zo een IC hebben geplaatst. Dan komt ie helemaal vooraan achter de bumper.

Groet jraaf

Pastra
                    Deelnemer

Bij de TT/CT meeting is mijn Vectra B Y22DTR op de bank geweest. Aan Jeroen van UT gevraagd om de Vectra te chippen omdat ik graag meer koppel wil.

Jeroen wil eigenlijk niet meer aan de Y22DTR beginnen omdat de kans groot is dat de computer om zeep gaat.
                      Vraag Johan anders voor de zekerheid even of ze je kunnen helpen en onder welke garanties en voorwaarden.

Gr.
                      Pastra

opeloss
                      Deelnemer

Ik zeg EDS heb ik mijn 2.2dti toen ook laten doen
                        je herkend je vec niet meer terug doen echt vak werk
                        en beter dan die :swear van een power boxes
                        Heel veel koppel en vermogen
                        dat was heerlijk
                        binnenkort kort mijn signum 3.0V6 ook maar eens late doen

martijnlentjes
                        Deelnemer

Ik heb ook al eens contact gehad met EDS, ik weet echter alleen niet of dat ze een standaard programma inladen of het programma afstellen op de motor. Elke motor is immers verschillend…. weet iemand dat?

Normaal gesproken zou ik naar Miruni (ook een forumlid) gaan, hij stelt namelijk ook een hoop race karren af… maar heeft helaas niet de goede software/hardware voor de psg16 module…

opeloss
                          Deelnemer

Ze hebben hem.toen.bij mij helemaal.afgesteld
                            Ik.ben er heen geweest

johan1979
                            Deelnemer

@ opeloss maar je haalt toch weinig winst als je geen turbo hebt? of heeft die van jou wel een turbo?

opeloss
                              Deelnemer

Johan1979
                                mijn vectra had een turbo
                                en mijn 3.0V6 cdti heeft ook een turbo was ik vergeten erbij te zetten
                                mijn 3.0V6 komt dan op 220 pk en 450nm koppel

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.