Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Chiptuning Unlimited Tuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2016 om 11:43 #17274842
Zojuist een afspraak gemaakt om mijn Opel astra J Sports Tourer van 2014 te laten tunen .
woensdag 6 Jan. om 1300 uur .
ik ga voor de normale tunning ipv de extreme . na de tuning zal hij 170 pk en 270 NM koppel hebben .
heel erg benieuwd hoe dat aan gaat voelen .4 januari 2016 om 12:06 #18306981Ben ook vooral benieuwd naar je verbruik. Houd je ons op de hoogte?
4 januari 2016 om 12:15 #18306982ik houd jullie op de hoogte van het hele proces inc ervaring met UT en het effect op het rijgedrag en verbruik.
als de auto nog zuiniger gaat rijden dan die al doet ben ik een blij man .
van de week terug gereden vanuit oostenrijk op 1 tank benzine .4 januari 2016 om 14:03 #18306983AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gaaf, heel leuk, ga je plezier van hebben. Die van mij is er echt mee verbeterd qua rijplezier. Verbruik helaas niet, al rij je nog zo rustig, het verbruik is niet verminderd, maar dat was ook geen reden voor mij om te chippen.
Ben benieuwd!
4 januari 2016 om 18:43 #18306984denk dat er weinig tot geen verschil in zit tussen de normale en de xtreme tuning. Ik had xtreme voor mijn meriva met een 1.4 Turbo 140 pk maar ging van 135 pk naar 165 pk en 252 nm. Heb er ondertussen ook een DBilas Flowmaster in laten zetten met als resultaat 171 pk en 261 nm.
5 januari 2016 om 10:00 #18306985er zit volgens UT 10 pk en 30 NM verschil in MAAR de auto zal in dit geval niet zuiniger worden , dus vandaar voor de normale tuning gekozen . ik hoef niet de max uit zo een blokje .
6 januari 2016 om 16:43 #18306986Zo , vandaag was het zo ver . Om 12:40 melde ik me bij UT .
Ik werd erg vriendelijk ontvangen en er werd me gelijk koffie aangeboden .
Tijdens de koffie werd me nog even uitgelegd wat er precies ging gebeuren , ik was heel erg benieuwd.
Op de Dyno werd de eerste run gedaan nu zoals die origineel is . de uitkomst was 132 pk .
de software werd uitgelezen en werd bewerkt , ik mocht bij alles aanwezig zijn en vragen wat ik wilde. vooral dat laatste was erg prettig.
eenmaal de software klaar werd deze in de auto geladen dit duurde ongeveer 20 minuten .
EN toen de eerste run met de nieuwe software ! BAM 171 PK lekker dacht ik nog .. maar hij was nog niet tevreden met de curve.
daar ga ik iets aan doen zei hij… een paar aanpassingen en daarne gelijk weer een run . nee nog niet helemaal goed maar nu wel 173 PK
hij ging naar boven achter zijn pc en ging er dieper in om te kijken waarom er een dip in de curve zat . software weer aangepast en naar de auto schrijven .
BAM , een hele hele mooie curve zonder dippen erin EN 175,1 pk en bijna 280 NM koppel , heel netjes!
vervolgens heb ik even eer blokje om gereden en merkte het verschil gelijk . de auto liep soepeler en vlotter dan voorheen .
Ik heb hier totaal geen spijt van en zou het ieder aanraden met een 1.4 Turbo ..Deze jongens weten wat ze doen en weten waar ze over praten .. M.a.w ik ben een zeer tevreden klant .
zie hieronder het resultaat van de tuning .7 januari 2016 om 07:14 #18306987het eindresultaat.
7 januari 2016 om 08:52 #18306988ziet er goed uit die waardes
7 januari 2016 om 09:24 #18306989Aan de curve te zien is ook je max toeren met 500 naar beneden gegaan… Is dat uit eigen beweging gedaan of had dat een andere reden??
7 januari 2016 om 10:39 #18306990dat weet ik niet Bart-gsi. het is me niet opgevallen aan het rijden . er daarbij wanneer trek je nou door tot 6500 toeren . ik niet omdat daar het vermogen al niet meer ligt .
maar misschien kan UT hier zelf een reactie op geven ..7 januari 2016 om 15:43 #18306991ik denk eerder dat bij de meting daar het gas losgelaten is.
7 januari 2016 om 16:11 #18306992Ja tuurlijk dat is het. Dat moet het wel zijn gezien ik hem wel verder door kan trekken
2 februari 2016 om 11:53 #18306993Bedankt voor je post en veel plezier nog van de tuning!
In dit geval is het gaspedaal eerder losgelaten inderdaad. Het toerental naar beneden brengen heeft natuurlijk geen enkele zin.
Verder doortrekken is meestal overbodig, de motor heeft daar toch al z’n vermogen niet meer.2 februari 2016 om 12:06 #18306994heb tot nu toe al veel plezier ervan gehad , met name het koppel erbij is fijn .
al kan ik nog niet zeggen dat hij zuiniger geworden is . ook niet dat ie meer gebruikt . is naar mijn idee gelijk gebleven .Kan het zijn dat als hij koud is iets te arm staat ? omdat hij dan nog wel eens wil schokken / stotteren bij het optrekken .
eenmaal warm is het weg. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.