chiptuning Signum 2.2 l benzinemotor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum chiptuning Signum 2.2 l benzinemotor

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269400
    HansM
      Lid sinds:
      28 October 2010

      Heeft het zin en is het mogelijk om de 2.2 l benzinemotor door chiptuning een beetje op te peppen?
      Graag reacties.
      gr.

      #18263278
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        precies wat je zegt, een beetje ;)

        maarrrrrrrrrrrr

        GM heeft in de VS een upgrade uitgebracht voor 2.2 benzine motoren
        Je kunt er zo een Eaton compressor op schroeven en dan ga je met een aangepast chipje richting de 260 pk ;)

        #18263279
        Wess1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2014

          Bamm.

          Stuur anders Unlimited tuning een mailtje.

          #18263280
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            De signum heeft een z22yh blok, daar gaat het verhaal van sw_reijnders niet op helaas.
            Die eaton gaat perfect op de z22se van de Vec en de Astra.

            #18263281
            vanieba
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 January 2012

              als je bij Unlimited Tuning op de site kijkt krijg je ongeveer 12pk en 20Nm koppel meer,
              en dan ben je €300,- kwijt

              #18263282
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Ongeblazen motor heeft geen zin om te chiptunen. is het geld totaal niet waard. Het loont pas echt wanneer je een diesel hebt met turbo of een benzine met turbo.

                #18263283
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ben ik niet met je eens dat een ongeblazen motor niet loont,ik heb ooit een motor laten chippen:
                  165kw 380nm na het chippen plus minus 185kw en 400nm

                  Dit was goed merkbaar en ook de schakelmomenten van de bak werden iets anders.

                  Het was wel geen Opel motor,maar wat anders maar je merkte gelijk dat ie veel feller was die motor.

                  Trouwens met chippen wordt niet veel meer gedaan dan de onsteking vervroegt en welke idioot durft daar 300€ voor te vragen mijn motor werd voor niks gedaan en tevens werd het anti diefstal systeem van sleutel herkenning verwijderd zodat ik die motor zo in een andere auto kan bouwen.

                  Een chip herschrijven en vervangen stelt geen fuck voor…..Oplichters die dan doen,voor 300 een 0 minder is een humane prijs:

                  https://www.youtube.com/watch?v=5WGkQQLjw3Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Veel meer als dat is het niet.(als je chip gesoldeerd zit is het veel meer werk wat je meestal niet zelf kan)

                  #18263284
                  turbosix
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2010

                    Schakelmomenten anders? aan de bak valt toch niets te programmeren? :hmmz

                    Ik vind 300 euro redelijk, je moet als bedrijf toch o.a. diverse programma’s, interface’s, bedrijfspand en rollenbank aanschaffen.
                    daarnaast zit je met uurloon, huur/hypotheek, nutsbedr. risico enz.
                    dat kan niet voor 30,-
                    het werk wat ik beoefen stelt ook niet veel voor maar toch durft bijna niemand het zelf aan.

                    Bij een Z22YH zul je veel minder vermogenswinst krijgen dan bijv. een Z20LET maar staar je niet blind op de cijfertjes,
                    na het chippen (bij een specialist op de bank) zul je een veel soepeler en vooral breder vermogensbereik terug krijgen.
                    En ja, vergeleken met een geblazen motor heb je natuurlijk veel minder “bang for your buck”

                    #18263285
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      De bak is een 4L60E (USA automaat bak die 100% door de computer word geregeld)

                      Nou goed…De man deed het thuis in de avond uurtjes en overdag,had der wat hobby in,had alleen een Eprom brander of zoiets gekocht en is goed met getallen,maar aldus heb stelt het niks voor,het is hoofdzakelijk de onsteking vervroegen,tot op veilige hoogte.

                      De kosten om een chip te veranderen zijn de koste post echt niet,kunt de oude chips weer gebruiken en herschrijven teminste bij het delco systeem wat ik.

                      Ik vind 300€ gebakken lucht voor wat je krijgt…….Het is een made in korea/china chip van een paar cent een programma derop zetten wat je al 1000x heb gedaan en klaar binnen no time…

                      #18263286
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Tja en dat is nou ook het verschil, de chips worden op maat geschreven, en alleen de ontsteking vervroegen is ook onzin :sleeping

                        En er zit een vermogens meting voor en na bij, dus dan weet je ook zeker dat je waar krijgt voor je geld, dus 300,- is wat dat a gaat niet duur!

                        #18263287
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Nee nee nee nee die chips hebben standaard programma,s:
                          Worden aangeboden als bv:van 160 naar 178pk en 330nm naar 370nm (voorbeeldje) Je denkt toch niet dat iedereen die zo,n chip bestelt bv tuners zoals Brabus AMG HSV enz enz enz enz daar op de rollenbank moet komen???
                          Ze worden gewoon standaard geprogrameerd dat ze op een standaard auto bv +15pk meer brengen.

                          Ja handgeschreven op maat gemaakte chips zijn der genoeg maar dan praat je ook over een middag afstellen maar deze chips hier:
                          http://www.ebay.de/itm/Prufstand-Chip-Vectra-Omega-X25XE-ww-X30XE-ww-C30SE-Chip-Tuning-/251750886266?pt=DE_Autoteile&hash=item3a9d85ab7a” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Zijn dingen die niet meer als een paar cent hoeven te kosten,kwa chip prijs en prijs om te produceren.

                          En geloof me heel veel meer is het echt niet als de timing iets eerder te zetten,veel meer is der niet,teminste het zijn de woorden van mijn bekende in Australie die een legende is op het schrijven chips in Australie,google maar is naar:Greenfoam tune

                          http://forums.justcommodores.com.au/just-commodores-polls/91611-ok-so-how-many-have-greenfoam-tune.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Die man vroeg me wat wil je:
                          LPG of benzine je bak ook doen,anti diefstal der ook af koelvinnen eerder inlaten slaan stationair ook iets hoger zetten?

                          Hij zei ik tel je der niks voor omdat je een gast in australie bent en het niks voorstelt,als der iemand in Australie is die een V8 Holden injectie kan chippen is hij het wel.

                          Maargoed Opeltje als jij vind dat een chip die 30/40€ kost in aanschaf bv en om te herschrijven ook nog eens 20€ en nog wat winst een prijs 60-70€ kost der 300€ moet kosten betaal jij dat maar,als 1 chip bij een auto 15pk meer brengt wil zeggen dat die chip bij vergelijkbare autos ook plus minus 15pk brengt,ga je met nokkenassen turbo,s enz enz enz dan komt der maat werk bij te pas wat al gelijk meer als 300€ kost maar een standaard chip die een 2,2L bv 15pk meer geeft kost niet veel….

                          #18263288
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            https://www.youtube.com/watch?v=w8nFR0cDVw0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Zonder de chip te opnieuw te programmeren had die motor nooit gelopen omdat daar een anti diefstal systeem opzat (zoals nu overal op)

                            En het chippen is net zo snel gedaan als die anti diestal knommel uit te zetten zei Jason/Greenfoam me,dus met andere woorden als je het programma hebt staan is het schrijven de chip hetzelfde als bij de voorgaande chips….

                            Lees dat stukje over die chips maar eens als je toch 500-700 auto,s heb gechipt weet je toch wel wat je doet en als die man zegt het is voornamelijk timing vervroegen dan geloof ik hem,want veel meer kun je niet…Kunt de injectoren wel langer open houden maar met teveel benzine alleen heb je ook niks..
                            Wat is het dan wel volgens jou Opeltje je kunt in feite niet veel als timing vervoegen en injector duur veranderen……

                            #18263289
                            turbosix
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 November 2010

                              We hebben het wel over een Z22YH blok GSE, niet een oude V6 of V8.
                              Er moet misschien wel rekening gehouden worden met canbus, LMM, EGR, inlaat temp., lambda’s en weet ik veel wat er wel niet allemaal op zit?

                              Ik zelf zou hem nooit willen chippen zonder rollenbank, als ik zie hoe veel runs mijn tuner wel niet heeft gedaan om alle dipjes er uit te krijgen bij mn astra z20lel turbo.

                              Ik hoop trouwens dat het open filter op t filmpje alleen voor de testrun is gebruikt, in de motorruimte zuigt hij warme lucht aan.

                              #18263290
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Turbo six je hebt gelijk,die pot filter is tijdelijk in de auto komt der Impco 425 gas carby achter.

                                Maar goed:
                                canbus, LMM, EGR, inlaat temp., lambda’s zijn allemaal waardes die vast zijn,om het zo maar eens te zeggen noem het maar de info die binnenkomt.

                                De vonk en hoeveelheid benzine bepalen is alles wat je bij een ongeblazen motor kunt bepalen dmv de chip te veranderen,dingen als Map sensor-gasklep sensor-nokkenas sensor/lamda sonde enz enz enz enz zijn dingen die info leveren over wanneer vonk en hoeveel benzine…

                                Een turbo motor ff buiten beschouwing gelaten,daar zit je nog met andere dingen

                                En of het nu de nieuwste 2015 motor is die nog moet uitkomen of deze 1994 Holden V8 in die 20 jaar zijn der wat sensors en poes pas bijgekomen kwa injectie,maar de feiten zijn hetzelfde:
                                Computer krijgt informatie binnen van tig sensors en bepaalt daarmee de vonk + brandstof nodig om zo effiecient mogelijk te presteren..

                                En zoals eerder geschreven als je een programma hebt gemaakt waarmee je bv een standaard auto van bv 20pk meer kan voorzien kun je dat vele 10000x copieeren zoals je een dvd brand…
                                En dat hoeft na mijn idee geen 300 euries te kosten…

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.