chiptuning omega 2.2 2003

Forumindex Forums Modellen Omega chiptuning omega 2.2 2003

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    schor000

Heeft iemand van jullie ervaring met chiptuning van een omega 2.2 16v uit 2002? Ik wil i.v.m. mijn caravan graag meer trekkracht. De teller staat op 121.000km.

Dolby
      Deelnemer

Bij een non turbo motor heeft het weinig zin om te chippen. Dit omdat je niet veel pk en koppel winst gaat krijgen. Misschien 10PK en 20NM erbij.
        Persoonlijk zou ik een non turbo blok niet chippen is zonde van de hoge kosten.

Maar vind je de Z22se 16V niet voldoende vermogen hebben? Ik vind de 2.2 16V toch echt een geweldig soepel motorblok. Het lijkt net een diesel qua vermogen
        onderin. Het blok pakt al bij zeer lage toeren heel netjes op. En als je boven de 3000 toeren komt word het blok pas echt wakker :thumb . Maar vanaf 2000 toeren heb je al
        een berg vermogen moet ik eerlijk zeggen. Weet niet wat jouw Omega weegt. Maar mijn Zafira A 2.2 16V weegt 1265KG.

spijkerjr
        Deelnemer

Naar mijn weten is de omega niet geleverd met een z22se maar met een z22xe. Compleet ander blok met een compleet ander karakter. Misschien denken aan een balansas verwijder kit monteren? Scheelt een hoop draaiende massa wat misschien iets meer bruikbare koppel geeft? http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=450005&hid=&lhid=&lvid=&t=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;. chiptuning geen ervaring mee. Dit is misschien wat vergezocht maar een ander diff monteren kan ook veel schelen alleen kost dat wel veel snelheid.

warhamstr
          Deelnemer

Heeft bijna geen nut. Misschien iets ander gedrag en respons op het gas. Verwacht geen wonderen iig. Echt regelrecht zonde van je geld. Heb wel een gouden tip; koop een 3.2 V6 <3

spijkerjr
            Deelnemer

Dat is uiteraard de beste oplossing king: . Al zou een 2.2 toch aardig wat moeten kunnen slepen. Als je ziet wat er af en toe over de snelweg komt met een caravan erachter :shock:

Dolby
              Deelnemer

@Spijkerjr, Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat deze motor wel het zelfde was maar blijkt inderdaad een ander blok te zijn. Maar balans as verwijderen heeft ook geen zin daarmee krijg je iets meer vermogen op hoge toeren. Lijkt me zelf dus niet erg handig als je een caravan wilt trekken.

@spijkerjr wrote:

Naar mijn weten is de omega niet geleverd met een z22se maar met een z22xe. Compleet ander blok met een compleet ander karakter. Misschien denken aan een balansas verwijder kit monteren? Scheelt een hoop draaiende massa wat misschien iets meer bruikbare koppel geeft? http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=450005&hid=&lhid=&lvid=&t=0&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;. chiptuning geen ervaring mee. Dit is misschien wat vergezocht maar een ander diff monteren kan ook veel schelen alleen kost dat wel veel snelheid.

warhamstr
                Deelnemer

@spijkerjr wrote:

Dat is uiteraard de beste oplossing king: . Al zou een 2.2 toch aardig wat moeten kunnen slepen. Als je ziet wat er af en toe over de snelweg komt met een caravan erachter :shock:

‘t Zijn heel prima trekauto’s hoor, en anders moet je een keer terugschakelen. Hier nooit problemen gehad met een caravan, of tandemasser met mingraver erop :angel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.