Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Chiptuning en dergelijke
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2016 om 08:47 #17276017
Naar aanleiding van die heisa rond VW rezen er bij mij wat vragen.
De veelgehoorde vrees bij bezitters van dergelijke wagens is dat met het aanpassen van de software waardoor de emissies dalen de prestaties eveneens zouden dalen.Hoe kan het dan dat chiptuners net het omgekeerde beloven nl meer vermogen en minder verbruik.
Dit is toch een tegenstelling of hoe moet je dat zien ?
Ook het afsluiten van de EGR klep zou men niet opmerken tijdens controle , kan dat wel ?
Heb die vraag hier maar gesteld omdat dit momenteel de wagen is waarmee we rondrijden.
Had misschien in een andere gemoeten waarvoor mijn excuses.
30 maart 2016 om 09:34 #18315076Chippers chippen op optimale prestaties / verbruik.
De VW sjoemelsoftware is op uitstoot te beperken.
Dat heeft eigneljik niet zoveel met prestaties / verbruik van doen.Het gaat dan echt enkel om de roetuitstoot.
30 maart 2016 om 09:36 #18315077Uitstoot is niet altijd gerelateerd aan meer vermogen, of verbruik.
Er is ook al berekend dat met het terugbrengen van de uitstoot de auto juist een minder gunstig verbruik kan krijgen, en dus onzuiniger word.
Vaak moeten ze een motor iets onjuist af stellen om bepaalde soorten van uitgestoten geftige stoffen als bijvoorbeeld stikstof of andere giftige gassen terug te dringen, dit komt het verbruik en motorvermogen meestal niet ten goede.
Tuners doen vaak de afstelling veranderen naar een juiste verbranding waardoor het verbruik daalt en het vermogen toeneemt.
Bij diesels word feitelijk alleen gecontroleerd op roetuitstoot, en deze is aardig te reguleren op de meet methode, ook bij meer vermogen.
Ook valt het afsluiten van de EGR in de niet gemeten waarden bij de APK.
En zal de wel gemeten roetuitstoot juist verminderen.Er zijn bedrijven die zelfs Roetfilters geheel leeghalen en wegschrijven zonder dat dit bij bij de APK opgemerkt word.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 mei 2016 om 13:22 #18315078Had toevallig laatst dezelfde vraag omdat ik m’n wagen wilde laten chiptunen.
2 weken geleden bij proline geweest in purmerend. Had echt niets met elkaar te maken beloofden ze.
Overigens dik tevreden met het resultaat, dus raad het wel aan ja.Gr,
27 mei 2016 om 15:42 #18315079gewoon doen…
je auto zoals hij hoort te zijn….
swirl flaps weg laten schrijven
erg dicht, afdoppen niet nodig
persoonlijk zou ik ook de throtle body laten uitschakkelen. (diesel auto natuurlijk)en als je je auto echt een plezier wilt doen laat je gelijk de roetfilter er uit halen
koste ongeveer 250 chippu 250 roetfilter verwijderen. bammm…
27 mei 2016 om 16:52 #18315080Qua egr betreft.. Niet bij alle opel diesels kun je de egr uitschakelen…
Afdoppen helpt ook niet in dat geval…
Maar er staat nog geen info om wat voor opel en wat voor motor ( diesel??) het gaat27 mei 2016 om 17:06 #18315081dat klopt niet alle ecu’s zijn gekraakt, daar hebben ze dan weer power boxen uit gevonden
maar voor je zegt een power box zet de erg niet dicht, dat klopt dat doet hij niet
3 juni 2016 om 11:07 #18315082@SardoniS wrote:
Hoe kan het dan dat chiptuners net het omgekeerde beloven nl meer vermogen en minder verbruik.
Dit is toch een tegenstelling of hoe moet je dat zien ?
Een schijnbare tegenstelling inderdaad, maar je moet wel het hele verhaal van de chippers erbij vertellen!
Minder verbruik bij meer vermogen, MITS je rijstijl gelijk blijft en je het extra vermogen niet continu aanspreekt.@smirmex wrote:
dat klopt niet alle ecu’s zijn gekraakt, daar hebben ze dan weer power boxen uit gevonden
maar voor je zegt een power box zet de erg niet dicht, dat klopt dat doet hij nietZe hebben niet speciaal powerboxen (niet de overbekende Mantzel powerbox) gemaakt voor niet te kraken ecu’s.
Heb er vroeger zat verkocht en ingebouwd in auto’s die ook gewoon te chippen waren.3 juni 2016 om 12:02 #18315083Dat je niet voortdurend plankgas moet rijden is de logica zelve , bij testen zal men ook zo economisch rijden.
Dus in plaats van het vermogen terug te schroeven zou men het dan beter opdrijven maar dat mag natuurlijk niet omdat het niet op het gelijkvormigheidsattest staat.
Wij hebben een 4 deurs Astra Bj 2014 A17DTC 81kw MT6 , is de vorige versie dieselmotor.
Rij een 40.000 km / jaar waarvan 95% op secundaire wegen.
Verwacht dan ook de nodige kosten aan het uitlaatsysteem , zijn deze onderdelen bij deze wagen uit te schakelen/verwijderen en zou dat een verbetering zijn ?
3 juni 2016 om 17:53 #18315084zeker is de roetfilter verwijderbaar, echter zou je wel je auto moeten (laten) chippen.
het beste is de cartirge te verwijderen en de roetfilter opnieuw dicht te lassen
dan moet de regeneratie uit geschakelt worden anders kan het soms wat rokerig worden.overigens is het niet helemaal legaal om je roetfilter leeg te halen, je moet hier voor even op je kenteken kijken of hij daar op staat.
in sommige gevallen zit er wel een roetfilter op maar staat het niet op kenteken papier vermeld, in dat geval heb je geen problemeneen “goed” verwijderden roetfilter kunnen ze niet testen.
wel goed het chippen goed gebeuren, geen half werk dus, de turbo zal meer druk kunnen leveren opdat er minder tegen druk is.
dit moet gecompenseerd wordenverder zal de auto beter en soepeler lopen tot aan de red line
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.