Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › chiptuning bij Unlimited tuning in Amersfoort
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2015 om 12:23 #17272578
Vanochtend met de Meriva Cosmo 1.4 turbo naar Amersfoort gereden vanwege de geplande chiptuning.
Keurig ontvangen door Jeroen en met de aanbieding via dit forum eerst een uitdraai gekregen zonder de chip, en vervolgens op onze wensen er een paar paarden aan toe laten voegen. Absoluut niet het uiterste gevraagd want 160pk lijkt me genoeg voor deze auto.Vervolgens de aanpassing gecontroleerd met de vermogenstest en het ziet er allemaal keurig uit !!! 160 PK met 230Nm ten opzichte van de standaard gemeten 120pk met 173Nm; dus precies geleverd zoals gevraagd.
Helaas nog niet de gelegenheid gehad om alles uitgebreid te proberen, maar hij rijdt een stuk pittiger en vooral ook nog soepeler.
Wij zijn in elk geval erg blij met deze sponsor van dit mooie forum :D
Top gedaan Jeroen :thumb :thumb
11 juli 2015 om 12:26 #18289007Mooi.:)
Hebben ze ook wat verteld over het verbruik. Is dat ook beter afgesteld dat hij bij normaal rijden ook zuiniger is?
Want dan verdien je de chiptuning zelfs langzaam terug.
11 juli 2015 om 12:29 #18289008Het is natuurlijk nog maar 1 ritje geweest en op de heenreis was het een heel stuk rustiger op de weg zodat ik eigenlijk veel constanter en zuiniger kon rijden.
Volgens de boordcomputer een verbruik van 6.1 per 100km op de heenreis en terug met de aanpassing gaf hij 5.8 per 100km aan.11 juli 2015 om 21:02 #18289009Woow is dat een gemiddelde waarde ??
Wij halen niet beter dan 6,3 gemiddeld met de 140Pk.
11 juli 2015 om 22:32 #18289010Sinds ik de meriva heb is mijn gemiddelde verbruik volgens boordcomputer 8,3 per 100km. Vorige week ook bij unlimited tuning laten chippen naar 165 PK en 253 NM. Hopelijk gaat het verbruik omlaag.
12 juli 2015 om 14:40 #18289011@andy8908 wrote:
Sinds ik de meriva heb is mijn gemiddelde verbruik volgens boordcomputer 8,3 per 100km. Vorige week ook bij unlimited tuning laten chippen naar 165 PK en 253 NM. Hopelijk gaat het verbruik omlaag.
Gisteren toch nog een paar keer stevig doorgetrokken en vandaag een kilometer of 80 door de stad en buitenwegen(dus geen snelweg) en hij staat nu nog op een gemiddelde van 5.8L op 100km. Voor de zekerheid daarnet getankt en even de km stand opgeschreven, en bij de volgende tankbeurt maar eens zelf narekenen of het een beetje klopt. hij gaf trouwens voor het wegrijden bij het benzinestation aan dat ik 902km met de tank kon rijden>>> zal wel niet kloppen maar is toch wel kicken :D
wellicht heb je dat in andere topics ook al gelezen; het is zeer verstandig om altijd echte euro 98 te tanken. Ik zweer al heel wat jaren bij BP ultimate 98 en heb daar met mijn vorige (230pk Seat) ook vele testjes mee gedaan. Het blijkt niet alleen beter voor de auto maar hij is dan ook ECHT zuiniger :vertag
12 juli 2015 om 17:47 #18289012@knor wrote:
@andy8908 wrote:
Sinds ik de meriva heb is mijn gemiddelde verbruik volgens boordcomputer 8,3 per 100km. Vorige week ook bij unlimited tuning laten chippen naar 165 PK en 253 NM. Hopelijk gaat het verbruik omlaag.
Gisteren toch nog een paar keer stevig doorgetrokken en vandaag een kilometer of 80 door de stad en buitenwegen(dus geen snelweg) en hij staat nu nog op een gemiddelde van 5.8L op 100km. Voor de zekerheid daarnet getankt en even de km stand opgeschreven, en bij de volgende tankbeurt maar eens zelf narekenen of het een beetje klopt. hij gaf trouwens voor het wegrijden bij het benzinestation aan dat ik 902km met de tank kon rijden>>> zal wel niet kloppen maar is toch wel kicken :D
wellicht heb je dat in andere topics ook al gelezen; het is zeer verstandig om altijd echte euro 98 te tanken. Ik zweer al heel wat jaren bij BP ultimate 98 en heb daar met mijn vorige (230pk Seat) ook vele testjes mee gedaan. Het blijkt niet alleen beter voor de auto maar hij is dan ook ECHT zuiniger :vertag
Ik tank met deze auto ook altijd BP ultimate 98 of Shell V Power maar kom niet verder dan 650-700 km op een volle tank, volgens mijn boordcomputer ook niet
13 juli 2015 om 09:30 #18289013Gisteren toch nog een paar keer stevig doorgetrokken en vandaag een kilometer of 80 door de stad en buitenwegen(dus geen snelweg) en hij staat nu nog op een gemiddelde van 5.8L op 100km. Voor de zekerheid daarnet getankt en even de km stand opgeschreven, en bij de volgende tankbeurt maar eens zelf narekenen of het een beetje klopt. hij gaf trouwens voor het wegrijden bij het benzinestation aan dat ik 902km met de tank kon rijden>>> zal wel niet kloppen maar is toch wel kicken :D
wellicht heb je dat in andere topics ook al gelezen; het is zeer verstandig om altijd echte euro 98 te tanken. Ik zweer al heel wat jaren bij BP ultimate 98 en heb daar met mijn vorige (230pk Seat) ook vele testjes mee gedaan. Het blijkt niet alleen beter voor de auto maar hij is dan ook ECHT zuiniger :vertag[/quote]
Ik tank met deze auto ook altijd BP ultimate 98 of Shell V Power maar kom niet verder dan 650-700 km op een volle tank, volgens mijn boordcomputer ook niet[/quote]
Shell V power is geen echte 98 benzine hier in Nederland, zie het maar als een luxere versie van de normale euro 95. Ik zou er echt uitsluitend 98 in adviseren.
24 juli 2015 om 10:28 #18289014Natuurlijk ga ik het nogal een aantal keren controleren maar volgens de boordcomputer rijden we ongeveer 1 op 17 ( 5.9 l per 100km) en nu ik zelf de km standen heb bijgehouden bij het tanken, kom ik op een gemiddelde van 1 op 15.5. Dat is uiteraard best netjes maar zoals het er nu uitziet laat die boordcomputer wel een veel mooier resultaat zien dan de werkelijkheid.
wordt vervolgd………………….
5 augustus 2015 om 15:16 #18289015@knor wrote:
Natuurlijk ga ik het nogal een aantal keren controleren maar volgens de boordcomputer rijden we ongeveer 1 op 17 ( 5.9 l per 100km) en nu ik zelf de km standen heb bijgehouden bij het tanken, kom ik op een gemiddelde van 1 op 15.5. Dat is uiteraard best netjes maar zoals het er nu uitziet laat die boordcomputer wel een veel mooier resultaat zien dan de werkelijkheid.
wordt vervolgd………………….
Nog maar eens bij een flinke tankbeurt gecontroleerd en wederom volgens de boordcomputer (5.9) ca is op 1 op 17 en handmatig gecontroleerd precies 1 op 15.5km.
Ik ben echt hartstikke tevreden met de prestaties en het verbruik van de auto; alleen een beetje jammer dat zo’n boordcomputertje niet iets secuurder kan werken. Weet zeker dat ik bij de Seat nauwelijks verschillen kon merken tussen zelf controleren en de BC.Voor de mensen die nog bedenkingen hadden: ga gewoon even naar Jeroen in Amersfoort als je een motor met turbo hebt; voor die paar centen heb je zoveel meer rij-comfort en je ziet dat het verbruik er alleen maar beter van wordt>>> je motormanagement wordt eigenlijk gewoon geoptimaliseerd zoals het lekker voor de auto is en waardoor je slechts een fractie meer uitstoot hebt. Naar mijn onbescheiden mening wordt dat ruimschoots gecompenseerd door het wat lagere verbruik. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.