Chiptuning astra j 1.6t 170 pk.

Forumindex Forums Modellen Astra Chiptuning astra j 1.6t 170 pk.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348741
    Diederik-Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2013

      Goedemiddag,

      Ik wil mijn astra j 1.6 turbo laten chippen maar was even benieuwd met de ervaringen bij deze motor. Zijn er al mensen die problemen hebben gehad na het tunen of zijn er grote risico’s aan verbonden?
      En welke tuner zouden jullie mij aanraden? zat zelf te denken aan Unlimited tuning in Amersfoort.

      #18348770
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Elke motor is te chippen. Of het lang goed gaat daarna hangt van diverse factoren af (hoe goed is het programma, onderhoud en de bestuurder).
        Ik zou naar R&N Engineering gaan. http://rnengineering.nl/
        Dat is iemand die al heel lang bezig is met chippen van de 2 liter motoren en van de V6-en van Opel.
        Tegenwoordig heeft hij een bedrijf met eigen rollenbank en chipped hij alle merken.

        Heb zelf mijn V6 daar laten doen.

        #18348828
        Firezi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2011

          Heb mijn vorige auto (Corsa D 1.4) bij unlimited tuning laten doen. Professioneel bedrijf, vriendelijk personeel, aantrekkelijke prijzen dus ik zou er zo weer voor gaan.

          Levensduur van je auto/motor is van vele factoren afhankelijk, vooral van jouw rijstijl.
          Koud je auto in de toeren jagen (zeker na tuning) verkort zijn levensduur natuurlijk.
          Tevens na een stevige rit is het wel aan te raden je turbo minimaal een minuut even na te laten draaien, dan ga je daar ook langer plezier van hebben.

          Over het algemeen is chiptuning (mits goed uitgevoerd) niet heel schadelijk voor je auto, het is vooral hoe jij daar zelf mee omgaan.

          #18348832
          juruca
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 January 2005

            .

            #18348844
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Persoonlijk zou ik niet naar unlimited tuning gaan, die hebben enkel verstand van chippen, verder geen idee hoe ze mechanische storingen of dergelijke op moeten lossen.
              Geen idee hoe het eigenlijk werkt. Behalve dan het aanpassen van mappen is er verder te weinig kennis wat betreft motoren.

              Ik zou een bedrijf zoeken dat wel weet wat ze moeten doen als er storingen optreden tijdens het chippen of daarna.

              #18348900
              Diederik-Astra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2013

                Oke super, bedankt voor jullie reacties! :toppie:

                #18348914
                Manuel Groeneveld
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 September 2017

                  Ik had op mijn Peugeot 308 1.6 THP (175PK uitvoering) een powerbox van dit bedrijf http://ww2.tuningbox.com/nl/wie-zijn-we/r-d.htm

                  Voordeel van dit systeem is dat ze niet in je originele software gaat “rommelen” en mocht je problemen hebben heb je een dummy plug welke je auto weer op zijn originele software laat draaien.
                  De installatie kan je zelf doen, kost je een uurtje als je een beetje handig bent. Dus wat ze feitelijk doen is een soort van extra computer aan je auto hangen waar de getunede software op draait. Deze omzeilt je originele software. Verder veranderd er niets.
                  De Tuning is ook nog eens instelbaar, dus als je bijvoorbeeld je vrouw/vriendin in een rustigere auto wil rijden dan jij dan kan je dat instellen.
                  Voor jou auto is dit het resultaat op het maximale haalbaar… http://ww2.tuningbox.com/nl/wagens/opel/astra-j/1-6-turbo-180.htm

                  Ik ga hem zelf ook weer bestellen, maar heb eerst nog wat kleine probleempjes met mijn Astra welke eerst opgelost moeten worden.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.