Chiptuning Astra J 1.4T 140pk – opties?

Forumindex Forums Modellen Astra Chiptuning Astra J 1.4T 140pk – opties?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    muizenissen

Door een nieuwe werkgever mag ik binnenkort een lease auto uitkiezen. Da’s leuk, maar ik twijfel nog. Temeer omdat ik nog nooit langer dan 1,5 jaar met een auto heb gereden, alvorens weer wat anders te willen, en ik hiermee vier jaar vast zit aan een auto. Daarom wil ik ook wel wat leuks hebben :).

Mijn oog is gevallen op een Astra J 5 deurs, met een 1.4T 120 of 140pk motor erin (leuk, 140pk, 20% bijtelling, acceptabele looks). Met wat opties erbij (leer, sportpakket (18″, boordcomputer, verlaagd, sportstoelen, chroom raamlijsten etc.), winterpakket, achterste ramen elektrisch + getint, zwarte mica lak, USB connector, automatische climate control) kom ik tot een erg aardige auto. Enige dat ontbreekt is in-dash navi, al vind ik dat totaal niet spannend. Xenon ga ik denk ik wel missen (€1500…).

Nu ben ik in de praktijk gewend aan een A4 Avant 1.8T uit 1999. Die weegt nagenoeg hetzelfde (~1350kg), en had stock 150pk. Dat ging lekker van z’n plek (0-100 in 8,8), maar na een chipbeurt op maat kwam er ~190+pk uit (0-100 in 7,2, mede door een shift van de limiter van 6300 naar 6900rpm), en dat reed gewoon ronduit absurd lekker. De Astra heeft bij de 140pk versie iets minder pk per kilo, maar zal acceptabel snel zijn (veel file en 80km wegen, dus daar niet nuttig), en doet de 0-100 in ~9,6 seconden. Niks om je voor te schamen dus, maar ook niet spannend.

Ik zat dus te denken aan een chiptuning. Hear-say komt neer op zo’n 30pk erbij, dus ~160-170pk. Dat lijkt mij ook méér dan voldoende voor zo’n auto, het hoeft immers geen racer te worden, maar heeft genoeg reserve om ook met 3 passagiers nog acceptabel te kunnen invoegen.

Bij Audi is het mogelijk om af-fabriek een ABT, MTM of een dergelijke chiptuning bij te bestellen, met volledig behoud van dealer garantie. Is er ook zoiets mogelijk bij Opel? OPC? Irmsher? Ik zou het dan gewoon officieel willen doen, en niet stiekem, *mochten* er problemen zijn (die ik na 15.000km nog altijd niet gehad heb bij de A4, die bij 240.000km gechipt werd).

In a nutshell: kan een nieuwe Astra officieel bij de dealer (voor een meerprijs, en zo ja, hoeveel) gechipt worden?

mwes

EN ???

Weet je al wat ?

Of heeft er iemand info over ?

muizenissen

Nee, er is geen respons op gekomen, en ik heb inmiddels een A4 diesel gekocht, dus voor mij is dit niet meer van toepassing. Wellicht handig voor in de toekomst om alsnog een antwoord te zoeken, aangezien jij ook op zoek bent daarnaar?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.