Chiptuning Astra H GTC 1.7 CDTI (Z17DTH)

Forumindex Forums Modellen Astra Chiptuning Astra H GTC 1.7 CDTI (Z17DTH)

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    opeltje2
    Deelnemer

Vraag eens na bij RS Tuning wat zij voor je kunnen doen, zitten op Ekkersrijt.

gasboer

Goede middag, heeft iemand al eens een Z17DTJ laten chippen? Ik kan er niets over vinden in het forum v.w.b. deze motor. Heb nu, bij 148K km stand, voor de 2e keer problemen met EGR. verbruik loopt weer op, motor loopt hortend en stotend rond de 2000 r/min, in de lage toerentallen trekt hij voor geen meter. Gisteren bij de dealer de nieuwste software laten flashen. Zou verbetering moeten geven, ook wat betreft de roetverbranding. € 42,00 later blijkt dat het voor de EGR het echter geen verschil maakt, loopt nog steeds slecht. Zal wel weer vervuild zijn. Bij het chippen wordt de EGR gedeactiveerd lees ik zo hier en daar. Kan dat ook bij de Z17DTJ? Of kan ik die met een plaatje afsluiten? Nu heb ik hem losgekoppeld. Motor doet het weer ‘ouderwets”, maar lampje brandt ( auto met steeksleutel ).

opeltje2
        Deelnemer

@gasboer wrote:

Goede middag, heeft iemand al eens een Z17DTJ laten chippen? Ik kan er niets over vinden in het forum v.w.b. deze motor. Heb nu, bij 148K km stand, voor de 2e keer problemen met EGR. verbruik loopt weer op, motor loopt hortend en stotend rond de 2000 r/min, in de lage toerentallen trekt hij voor geen meter. Gisteren bij de dealer de nieuwste software laten flashen. Zou verbetering moeten geven, ook wat betreft de roetverbranding. € 42,00 later blijkt dat het voor de EGR het echter geen verschil maakt, loopt nog steeds slecht. Zal wel weer vervuild zijn. Bij het chippen wordt de EGR gedeactiveerd lees ik zo hier en daar. Kan dat ook bij de Z17DTJ? Of kan ik die met een plaatje afsluiten? Nu heb ik hem losgekoppeld. Motor doet het weer ‘ouderwets”, maar lampje brandt ( auto met steeksleutel ).

Inderdaad kan bij het chippen de EGR dichtgezet worden, met plaatje afsluiten is ouderwets en niet meer te gebruiken voor moderne ECU’s.

gasboer

@GTC_Michieleke wrote:

19 juli is de dag dat het allemaal gaat gebeuren! Ik ben benieuwd… Ik denk wel dat het verschil erg goed merkbaar zal zijn? Op papier zal het in ieder geval goed te zien zijn… :hmmz

Dank je Opeltje2, dan ga ik even wachten op deze ervaringen! Weet je ook of ik gewoon kan doorrijden met de EGR losgekoppeld? Ga binnenkort een rit maken van 3000 km! Brandend lampje is wel lastig, maar hij rijdt veel plezieriger!
            Om te tunen zal wel te laat zijn om binnen 2 weken een afspraak te maken vermoed ik.
            Zit er in de omgeving van Rotterdam misschien ook een tuner naar iemand weet of moet ik dan helemaal naar Duitsland?

opeltje2
            Deelnemer

@gasboer wrote:

@GTC_Michieleke wrote:

19 juli is de dag dat het allemaal gaat gebeuren! Ik ben benieuwd… Ik denk wel dat het verschil erg goed merkbaar zal zijn? Op papier zal het in ieder geval goed te zien zijn… :hmmz

Dank je Opeltje2, dan ga ik even wachten op deze ervaringen! Weet je ook of ik gewoon kan doorrijden met de EGR losgekoppeld? Ga binnenkort een rit maken van 3000 km! Brandend lampje is wel lastig, maar hij rijdt veel plezieriger!
              Om te tunen zal wel te laat zijn om binnen 2 weken een afspraak te maken vermoed ik.
              Zit er in de omgeving van Rotterdam misschien ook een tuner naar iemand weet of moet ik dan helemaal naar Duitsland?

Ik heb goede ervaringen met RS Tuning in Eindhoven, weten veel en zijn niet te beroerd om die kennis te delen

GTC_Michieleke

Vandaag bij Klasen Motors geweest om de motor te laten tunen… Bleek dat er een beveiliging in zit zodat deze motor niet getuned kan worden :???: Men kon wel het e.e.a. tunen, maar dan zou er meer tijd voor nodig zijn… Men scheen ook verbaasd te zijn dat er een ISUZU-motor in ligt… In ieder geval zonder extra pk’s en Nm’s naar huis gereden… Vervolg afspraak moet nog gemaakt worden, maar weet dus niet of dit veel zin heeft? Ik heb overigens niets hoeven af te rekenen (ondanks ruin 3 uur werk en een aantal dyno-runs)… Schijnbaar wel een aantal Nm’s extra (weet niet hoeveel of wat)… Is dus nog maar even afwachten? :wtf

gasboer

@GTC_Michieleke: Zoals jij nu de ervaring hebt m.b.t. tunen heb ik die al 3 jaar. Onze Astra heeft een Z17DTJ motor op de papieren en op het blok staat Z17DTH. Niemand, ook de bekende tuner in Duitsland, kan hem NIET tunen en dat alles vanwege de DENSO ECU. onze auto is van April 2008. eerdere modellen schijnen een ander type ECU te hebben en deze zijn wel te tunen. De beveiliging van de DENSO is t.o.h. niet te kraken. Wat men wel kan doen is een box er tussen zetten. Dit zou ook een goede oplossing zijn voor vermogen en, als je bijbetaalt in sommige gevallen, ook voor het verbruik. Ik heb onlangs bij een Opeldealer nieuwe software er op laten zetten. In deze softwareversie is o.a. de aansturing van de EGR aangepakt. Wanneer ik nu de motor af zet, dan hoor ik de EGR 4 of 5 maal maximaal openen en weer sluiten. Dit lijkt t.o.h. ( 4000 km verder ) een goed effect te hebben op de EGR functie: De auto trekt veel beter, verbruik is lager ( 6,6 L/100km en vaak met aanhanger naar Frankrijk, 120-130 KMH) en de roetverbranding is niet meer 1x per elke tankvulling diesel.

Klanderman

@GTC_Michieleke wrote:

Vandaag bij Klasen Motors geweest om de motor te laten tunen… Bleek dat er een beveiliging in zit zodat deze motor niet getuned kan worden :???: Men kon wel het e.e.a. tunen, maar dan zou er meer tijd voor nodig zijn… Men scheen ook verbaasd te zijn dat er een ISUZU-motor in ligt… In ieder geval zonder extra pk’s en Nm’s naar huis gereden… Vervolg afspraak moet nog gemaakt worden, maar weet dus niet of dit veel zin heeft? Ik heb overigens niets hoeven af te rekenen (ondanks ruin 3 uur werk en een aantal dyno-runs)… Schijnbaar wel een aantal Nm’s extra (weet niet hoeveel of wat)… Is dus nog maar even afwachten? :wtf

Mijn broertje heeft hetzelfde gehad bij zijn x16xel in zijn Vectra. Dit was bij EDS. Hier konden ze er ook niet in komen en er dus ook niets aan doen. Er werden overigens ook geen kosten in rekening gebracht maar wel voor niets die kant op gereden…
                    Nu is de auto later gewoon bij TVS Engineering afgesteld (daar werkt mijn broertje) en dit ging zonder problemen :???:

GTC_Michieleke

Als ik de verhalen zo lees…. Kan ik er beter dan ook niet aan beginnen?! :???:

Spacejam
                      Deelnemer

probeer eds eens? Had het er ook nietmee te maken of je een bosch of delphi ecu had?

Jekan ook de sportknop inbouwen dan kan je schakelen tussen vermogens.

Origineel had ik 120pk en 280nm (z19dtj)
                        nu heb ik 160pk en 340nm met de sportknop uit en 190pk en 400nm met de sportknop aan. Op die manier kan je de koppeling een beetje sparen (mits je natuurlijk niet altijd met de sportknop aan rijd.)

opeltje2
                        Deelnemer

@GTC_Michieleke wrote:

Zit er bij jou dan geen Bosch EDC 16 in?

GTC_Michieleke

Ik heb nu wel erg sterke twijfels of ik het e.e.a. moet gaan laten uitvoeren aan mijn auto… Is nou niet echt een positief iets te noemen?! Mijn stuur trilt nu ook bij hogere snelheden, vanaf 120 km/h, ik denk dat dit te maken heeft met balanceren van de wielen (kan dit komen door een dynorun?!). Maar dit was nog niet vóór het (proberen van) tunen van de auto… :???:

@Spacejam
                            : EDS, waar zit dit bedrijf?

@Opeltje2
                            : Ik heb geen flauw idee of er een Bosch EDC 16 in zit (ik weet niet eens wat dat is, maar dat ligt aan mij, geen enkel verstand van techniek van auto’s….)

dubvivier

Ik ben ook al enige tijd op zoek om mijn Z17DTH te laten chippen.
                              Voorlopig heeft nog niemand mij kunnen verder helpen.
                              Ik dacht dat alleen de opel combo met 1.7CDTi denso ecu had.
                              Alles wat ik tot nu toe had zitten zoeken rijdt met bosch, gaande van astra’s, corsa’s en civic 1.7.

Greetz.

opeltje2
                              Deelnemer

Sorry, maar ook die Z17DTH met Denso ECU kunnen ze bij RS Tuning aan…

wim-v6
                                Deelnemer

Zal wat duidelijkheid in het verhaal brengen:

de Opel CORSA-C en Combo-C Z17DTH heeft een niet te chippen denso systeem

de Opel ASTRA-H heeft weer een Bosch inspuitsysteem

> en zal ik eerlijk zijn, geef mij maar een onchipbare Z17DTH met Denso systeem dan het probleem systeem van Bosch.

> er zijn al meerdere Astra-H Z17DTH motoren overleden door verkeerd inspuiten wat danwel aan het management ligt of aan defecte verstuivers, of hogedruk dieselpomp
                                  – hierdoor zijn er al bij meerdere Astra’s Z17DTH zuigers Compleet doorgescheurd

> Dit komt echter nooit voor bij de corsa-C en combo-C met het Denso inspuitsysteem

Willem

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.