Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Chiptuning Astra H GTC 1.7 CDTI (Z17DTH)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2011 om 16:50 #17236855
Beste allemaal,
Een vraag waar ik al een tijdje mee bezig ben te onderzoeken… Ik wil graag mijn motor tunen dmv chiptuning, een zogenaamde Stage-1 tuning.
Enkele vragen:
Wat voor consequenties heeft dit voor eventuele APK? (volgens mij geen, maar dat weet ik niet zeker)
Wat moet ik extra veranderen aan mijn auto om de extra pk’s (ongeveer 25, van 100 naar 125 pk) en het extra koppel (60, van 240 naar 300) zonder schade aan mijn auto op de weg te krijgen? (ik denk bijvoorbeeld aan verstevigde assen e.d., volgens mij ook niet nodig)Zoals jullie al wel merken, een beetje onzeker, maar wel een leuke gedachte! :D
Groetjes van Michiel
21 juni 2011 om 17:06 #17870359Niemand?
21 juni 2011 om 17:14 #17870360Ik zou niet weten wat er aangepast moet worden, zowel de F23 (5bak) als M32 (6bak kunnen dit vermogen en koppel goed aan, de M32 word ook op de 120 en 150pk Astra diesels gebruikt.
Meestal is het voor de APK ook geen probleem, zoalng de roetwaarden goed zijn is er niks aan de hand voor de APK.
Willem
21 juni 2011 om 17:37 #17870361@wim-v6 wrote:
Ik zou niet weten wat er aangepast moet worden, zowel de F23 (5bak) als M32 (6bak kunnen dit vermogen en koppel goed aan, de M32 word ook op de 120 en 150pk Astra diesels gebruikt.
Meestal is het voor de APK ook geen probleem, zoalng de roetwaarden goed zijn is er niks aan de hand voor de APK.
Willem
Dit leek mij ook, maar wil toch graag wat horen van kenners hier op het forum. Al heel erg bedankt voor de reactie Willem!
21 juni 2011 om 19:26 #17870362Je kan zonder problemen en schade je auto stage 1 laten chippen, goede tuning bedrijven zijn bv vmax en eds
21 juni 2011 om 20:16 #17870363de Z17dth gaat naar 130pk.
ik heb er zelf ook 1 maar nog niet gechipt…
bij mijn astra G had ik dit wel gedaan X2,0DTL van 82 naar 105 pk.dat was bij mathijs technics opel.oirschot.
22 juni 2011 om 00:14 #17870364Hiervoor hoef je niets aan te passen hoor, Het vermogen en het koppel nemen welliswaar leuk toe, maar niet zodanig dat er iets aan de aandrijflijn aangepast hoeft te worden.
Tegenwoordig heb je OBD (On Board Diagnosis) chiptuning, d.w.z dat de originele software in de ECU wordt herschreven op een zodanige manier dat de vermogenswinst geboekt wordt. Voordeel daarvan is dat er niet meer in de kabelboom geknipt hoeft te worden en dat er geen kastjes meer weg gewerkt hoeven te worden. Nadeel hiervan is echter dat wanneer de dealer een software update uitvoert, je je vermogenswinst kwijt bent.
Ik ken toevallig iemand (van het ATC forum) die laatst dit heeft gedaan bij zijn astra H. Hij heeft bij EDS een module gekocht waarbij hij zelf z’n ECU kan programmeren, dus mocht er bij hem door de dealer een softwareupdate worden uitgevoerd, kan hij daarna zonder problemen de EDS software zelf weer in z’n ECU schrijven. Als je wilt kan ik je wel in contact met hem brengen, hij kan namelijk ook jouw astra voorzien van andere software…enige wat je daarvoor doen moet is een licentie aanschaffen via EDS maar dat scheelt best veel geld!
PB me maar mocht je hier oren naar hebben….
22 juni 2011 om 06:01 #17870365Over wat.voor updates gaat het dan?
22 juni 2011 om 09:32 #17870366stage1 chippen zoals je kan lezen frank :D
22 juni 2011 om 11:50 #17870367Ik doelde op dealer software updates eigenlijk….
22 juni 2011 om 18:41 #17870368Hoi,
Ik heb informatie aangevraagd bij Klasen Motorsport in Oberhausen. Ik heb begrepen dat dit een goede (chip)tuner is.
Een zogenaamde Stage-1 tuning kan hij uitvoeren, met dynoruns voor en na… Is een OBD chiptuning, het schijnt dat hij ook voor Lexmaul tuned…
Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn?! Hij zat nogal vol geloof ik…
Groet,
Michiel22 juni 2011 om 18:44 #17870369eds en vmax staan ook zeer goed aangeschreven tis net waar je zelf de voorkeur aan geeft.
22 juni 2011 om 20:35 #17870370Mtech dan?
22 juni 2011 om 21:44 #17870371SJa die gooien er kant en klare scripts in ik vind dat niks, ze kunnen hem beter schrijven op je auto, rijdt 100x beter gezien elke auto anders is.
22 juni 2011 om 22:00 #17870372Waar zit Vmax dan ergens? Ze hebben bij Mtech wel leuk spul voor upgraden van de auto. Die voorkat vervanger lijkt me ook ideaal.
22 juni 2011 om 22:08 #17870373mtech is veelste duur met dat soort onderdelen ;) er zijn shops in de uk daar kan je het een stuk goedkoper halen neem txautosport.co.uk en courtenaysport.co.uk bv of ebay :thumb.
vmax zit in net over de grens in duitsland king:
23 juni 2011 om 19:33 #17870374EDS is toch ook een Duitse firma?
23 juni 2011 om 20:15 #17870375dat is correct michiel
23 juni 2011 om 21:05 #17870376Heeft Vmax ook een site, kom telkens bij een autohandelaar uit…..
23 juni 2011 om 21:50 #17870377Je moet http://www.vmax.de” onclick=”window.open(this.href);return false; hebben ze zitten net over de grens in duitsland zeg maar.
Zie http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Landwehr%2093&gs_sm=e&gs_upl=1196l1196l0l1l1l0l0l0l0l144l144l0.1l1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1680&bih=969&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vmax performance
Landwehr 93
46325 Borken
Telefon +49 (0)2861 892275224 juni 2011 om 21:06 #17870378Van 170 naar 235PK
Van 250 naar 400NMBeetje voorbarige cijfers lijkt me die 400NM op de site van Vmax?????
24 juni 2011 om 21:24 #17870379nee hoor dit klopt wel een z20lel is het zelfde blok als z20let hier zit geen verschil in op de software na daarom geeft de lel maar 170 en maak je zo en grote stap ;) en ler 200.
25 juni 2011 om 12:30 #1787038019 juli is de dag dat het allemaal gaat gebeuren! Ik ben benieuwd… Ik denk wel dat het verschil erg goed merkbaar zal zijn? Op papier zal het in ieder geval goed te zien zijn… :hmmz
25 juni 2011 om 15:23 #17870381@frank de jonge wrote:
Van 170 naar 235PK
Van 250 naar 400NMBeetje voorbarige cijfers lijkt me die 400NM op de site van Vmax?????
Denk niet dat je koppeling dit gaat trekken!
VDB had mijn blok eerst op 360nm gechipt en dat trokken de platen niet,
later terug geschroeft naar 340nm dat heeft hij een maandje gehouden en toen maar een LEH/cdti (opc) koppeling er in gezet
De astra G met de LET’s hebben sterkere platen in de 5-bakken de LER en LEL’s gaan tot 330-360nm.25 juni 2011 om 15:45 #17870382Zal ook afhankelijk zijn hoevaak je dat koppel benut. Gewoon in dagelijks verkeer zelden denk ik. Ik rij sinds ik deze turbo heb aardig rustiger dan dat ik met al mn vorige auto’s reed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.