Chiptuning

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Chiptuning

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252195
    FKsport
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2010
      #18065740
      opeloss
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2011

        hoi
        ik heb een bmw gehad en die heb ik toen laten chippen
        maar ik moet er wel bij vertellen dat
        je koppeling er meer onder gaat leiden
        en als je auto ( bijvoorbeeld een diesel ) kan hij meer zwarte roet uit de uitlaat blazen en als
        ze dat na kijke bij de a.p.k heb je kans da hij afgekeurd word daar had ik ook last van
        en de km stand dat is ook waar ik na zou kijken het is een groot
        verschil als je een auto met 10.000 km laat chippen dan kun je bij sommige bedrijven garantie krijgen dan met een auto met 200.000 op de klok dan geven ze meestal geen garantie
        ik wou het bij mijn vec ook don maar ik doe het niet
        er zijn ook bedrijven die de software uit een ( bijvoorbeeld 3.0 v6 ) doen kopieren en dan in jou auto doen plaatsen
        en je hebt bedrijven die hem voor je op maat maken
        het beste is naar EDS gaan ( eds-motorsport.de ) in duitsland
        ik hoop hier bij jou vraag een klein beetje te hebben beantwoord
        mvg rick

        #18065741
        FKsport
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2010

          Dank! Altijd interessant om meer informatie erover te krijgen en om te horen wat de ervaringen zijn.
          Natuurlijk ook wel voor andere forumleden goed om eens de praktijk situatie te horen :thumb

          #18065742
          kimmiej666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2008

            Meeste dieselrijders hier die hun vec hebben laten chippen zijn naar EDS gegaan, allen tevree.

            Speaker hier heeft een 1.9 diesel, standaard 150 pk en redelijke koppel, na chiptunen bij EDS 212 pk en 457 nm koppel..

            Mijn 3L diesel gaat ook met de tijd :-) (3L gaat zeker harder roeten, heb ik uit verhalen gehoord, heb Speaker en anderen er weinig over gehoord bij de 1.9)

            #18065743
            FKsport
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2010

              Zozo dat is een enorm groot verschil… Maar wat kan het betekenen voor schadelijke effecten aan de motor of onderdelen? En wat doet het met het verbruik? ;)

              #18065744
              kimmiej666
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2008

                Dat durf ik niet te zeggen, weet enkel dat Speaker zijn diesel nu al 329.000 heeft gelopen en verder alleen de standaard 1.9 kwalen heeft gehad en standaard onderhoud.

                Verbruik ligt denk ik ook een stuk aan je rechtervoet, maar over verbruik heb ik tot zover geen rijders gehoord, dus zou je ff moeten afwachten tot enkele “chip rijders” dit lezen.

                #18065745
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  tja… je koppeling heeft er niet extra onder te leiden ( tenzij je rijgedrag veranderd )
                  Zeker bij de Z19DT motor geldt: rustig in zijn 1e en 2e versnelling optrekken , zodra hij in zijn 3e staat kan het gas er flink op !
                  Maar als je in zijn 1 en 2 al goed gas geeft , dan gaat je koppeling/vliegwiel heus wel kapot ( ook ongetuned ! )

                  Ik heb de mijne bij iets van 240Dkm laten doen bij EDS en tot op de dag van vandaag rij ik nogsteeds met een dikke smile in de rondte ! En nu idd al 329.000km op de teller en nog niks schokkends gehad.

                  Ik zou je EDS aanraden. Leuk dagje weg, net over de grens en met de Decemberaanbieding goed betaalbaar !

                  #18065746
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ook de 1.9 gaat meer roeten,
                    Let daarbij op of je een Originele danwel Retrofit roetfilter onder de auto hebt, deze laatste is nietr erg gunstig om te Chippen, origineel roetfilter wel.
                    Bij de 1.9 CDTi kan je dan ook de EGR uit laten programmeren.
                    de 3.0 is gewoon een Feest in de spiegel als je deze Gechipped open trekt (Vectra-C1 Caravan 3.0 CDTi (Y30DT) 2005 212pk / 450Nm)

                    Let wel: de Z19DTH van Speaker had ten tijde van Chippen wel een Nieuw inlaat erop.. (lekker schoon, dus goede vrije doorlaat)

                    Willem

                    #18065747
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      Heb mijn Z1.9DTH bij 180.000 laten chippen bij EDS. Is uitgevoerd met een origineel DPF.
                      Waarden kwam op 189,2 PK en 330 NM. Daarna een nieuwe hydrauliek en vliegwiel laten plaatsen en bij EDS het koppel laten aanpassen naar 400.
                      Zou volgens EDS nog beter worden zonder DPF :afro Waarde zouden ongeveer uit kunnen komen op 210 PK en 430 NM volgens de EDS jongens. Rijd nu naar alle tevredenheid rond met 250.000 op klok en los van de gebruikelijke problemen heb ik ook nog steeds een dikke :angel op m’n facie.

                      Schadelijk effecten aan motor en andere onderdelen zijn naar mijn mening te verwaarlozen. Je moet gewoon goed en indien mogelijk preventief onderhoud doen. En met preventief onderhoud bedoel ik bijtijds een onderdeel vervangen wat slijtage begint te vertonen en niet wachten tot het daadwerlkelijk kapot gaat.

                      Ik heb aan mijn vec tussen de 180K en 240K behoorlijk wat reparaties gehad, maar dat waren allemaal onderdelen die onderhevig zijn aan normale slijtage.
                      Ik rijd nu al weer 6 maanden zonder iets van problemen dan ook. Verwacht de eerste 100K dan ook geen problemen meer.

                      Hij roet idd wat meer but who cares :sleeping Verbruik is sterk afhankelijk van je voet maar ik haal op de snelweg met gemak 1 op 16, nog wat en dan rijd ik niet rustig :angel Waar je met dit blok rekening moet houden is dat als ie warm is je ‘m flin k op z’n donder moet geven. Dat is goed tegen het dichtslippen van je luchtinlaat kanalen. Als je nu al de 150 PK niet regelmatig aanspreekt en gaat voor een zuinigheids record, wat makkelijk kan met dit blok. (120 in z’n 6 doet ie nog geen 2000 toeren en je verbruik op de BC geeft dan 4.6 aan Joepie) Dan weet je zejker dat de boel dicht slipt. Met als gevolg een dure reparatie.

                      Dan zou ik afzien van chippen en een 100 of 120 PK versie genomen hebben :afro

                      Groet jraaf

                      #18065748
                      FKsport
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2010

                        Ik hoor allemaal dieseltjes, maar in die advertentie staat bij ook benzine ;)
                        En ik heb gewoon een benzineuitvoering, want de prijzen aan de pomp zijn tegenwoordig toch goedkoop :wtf

                        #18065749
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          @FKsport wrote:

                          Ik hoor allemaal dieseltjes, maar in die advertentie staat bij ook benzine ;)
                          En ik heb gewoon een benzineuitvoering, want de prijzen aan de pomp zijn tegenwoordig toch goedkoop :wtf

                          dan moet je dat erbij zetten in de begin post he ;)

                          ligt eraan wat voor benzine je hebt ook nog (want ook dat schrijf je er niet bij ;)).
                          waarom zijn die dieseltjes zo goed te tunen . . . daar zit bijna overal een turbo op.

                          en het zijn juist geblazen motoren (turbo/SC) die zo makkelijk te tunen zijn
                          of het nu benzine of diesel is.

                          maar als jij een standaard 1.8je hebt, is het echt zonde van je geld.

                          #18065750
                          FKsport
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 February 2010

                            @sw_reijnders wrote:

                            @FKsport wrote:

                            Ik hoor allemaal dieseltjes, maar in die advertentie staat bij ook benzine ;)
                            En ik heb gewoon een benzineuitvoering, want de prijzen aan de pomp zijn tegenwoordig toch goedkoop :wtf

                            dan moet je dat erbij zetten in de begin post he ;)

                            ligt eraan wat voor benzine je hebt ook nog (want ook dat schrijf je er niet bij ;)).
                            waarom zijn die dieseltjes zo goed te tunen . . . daar zit bijna overal een turbo op.

                            en het zijn juist geblazen motoren (turbo/SC) die zo makkelijk te tunen zijn
                            of het nu benzine of diesel is.

                            maar als jij een standaard 1.8je hebt, is het echt zonde van je geld.

                            klopt, het is een 2.2 ;)

                            Maar het is niet zo dat ik het nu moet gaan doen, het is meer om wat meer info op te doen…. hij rijdt nu ook al lekker hoor :D

                            #18065751
                            jraaf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2008

                              @FKsport wrote:

                              klopt, het is een 2.2 :D

                              Ohhhhhhhh, benzine zonder Turbo. Tja….
                              Of niks doen of 5 mil bij Die gekke griek in Rodenmarke neer leggen :jerry
                              Heb je een Turbokit er op met rond de 260 pk er op zitten.

                              Groet jraaf

                              #18065752
                              Henkieo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 February 2011

                                Maar met 100nm erbij, dan lijkt me dat versnellingsbak en differentieel/aandrijfassen dat wel moeten verwerken.
                                En al dat geweld moet ook weer afgeremd worden. of is het allemaal verwaarloosbaar ?

                                #18065753
                                kimmiej666
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2008

                                  Is te verwaarlozen.

                                  Zowel 1.9, 150 PK versie a de 3L hebben beiden F40 bak die een koppel van circa 450nm aankan (op schrift dan, kunnen ook nog best naar de 500nm aan, mits je niet constant de volle koppel erop zou gooien, in mijn opinie), maar hoe vaak je echt op die grens gaat trekken…
                                  Zal vast niet vaak zijn.

                                  #18065754
                                  luutjan
                                    Lid sinds:
                                    17 August 2012

                                    Hallo, Ik heb een Signum 1,9 CDTI 150 pk met automatische transmissie.
                                    Is die veilig te tunen? Met name wat de versnelligsbak betreft?

                                    #18065755
                                    Corsa_GSi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Blok kan tot zo’n 200pk wel hebben, automaatbak zal het minder leuk vinden.
                                      Ach zolang je niet vol continue volle polle er op zet, dan zal het best gaan.
                                      Gewoon iets vaker de bakolie en filters vervangen.

                                      #18065756
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Voor de 2.2 (niet de direct ingespoten versie) kan je het beste gaan lezen op het speedster forum.
                                        Daarop zijn veel meer mensen die hem van meer vermogen hebben voorzien.

                                        Ik weet in ieder geval dat er heel vaak een ander inlaatspruitstuk van een Amerikaanse motor wordt opgezet als goedkope tuning.

                                        Ga in ieder geval pas laten chippen als je klaar bent met de overige aanpassingen (nokkenassen, uitlaat, inlaat, luchtfilter).
                                        En zoek dan een bedrijf op met een rollenbank.

                                        #18065757
                                        speaker
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 March 2007

                                          @luutjan wrote:

                                          Hallo, Ik heb een Signum 1,9 CDTI 150 pk met automatische transmissie.
                                          Is die veilig te tunen? Met name wat de versnelligsbak betreft?

                                          Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.

                                          #18065758
                                          luutjan
                                            Lid sinds:
                                            17 August 2012

                                            ok, tnx!! Ik ga het overwegen

                                            #18065759
                                            Henkieo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 February 2011

                                              @speaker wrote:

                                              Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.

                                              Kennis van zaken, goeie tip :thumb

                                              #18065760
                                              speaker
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 March 2007

                                                @Henkieo wrote:

                                                @speaker wrote:

                                                Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.

                                                Kennis van zaken, goeie tip :thumb

                                                :angel Gewoon vragen :angel

                                                #18065761
                                                djtaybo
                                                  Lid sinds:
                                                  26 May 2012

                                                  Hallo,

                                                  Ik heb mijn 150 pk vectra 1.9 uit 2006 uit op maat laten tunen door RS Tuning in Son en Breugel (vlakbij eindhoven) . auto staat nu ongeveer op 180 pk, rijdt heerlijk maar vliegwiel moet ook vervangen worden, dit komt voornamelijk door het flink intrappen op de 1e en de 2e versnellingsbak tijddns de autovakantie naar turkije.

                                                  Maar verder rijdt de auto gewoon goed en is echt goed gechipt!.

                                                  #18065762
                                                  speaker
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 March 2007

                                                    @djtaybo wrote:

                                                    Hallo,

                                                    Ik heb mijn 150 pk vectra 1.9 uit 2006 uit op maat laten tunen door RS Tuning in Son en Breugel (vlakbij eindhoven) . auto staat nu ongeveer op 180 pk, rijdt heerlijk maar vliegwiel moet ook vervangen worden, dit komt voornamelijk door het flink intrappen op de 1e en de 2e versnellingsbak tijddns de autovakantie naar turkije.

                                                    Maar verder rijdt de auto gewoon goed en is echt goed gechipt!.

                                                    Vliegiel gaat altijd kapot tussen de 130 en 200Dkm , getuned of niet !

                                                    #18065763
                                                    jraaf
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 January 2008

                                                      @speaker wrote:

                                                      Vliegwiel gaat altijd kapot tussen de 130 en 200Dkm , getuned of niet !

                                                      Yeah, dus ben over 45 K weer aan de beurt voor nummer 2 :jerry
                                                      Heb er een op de kooplijst gehad die al bij 76.000 KM en een nieuwe DMF en een nieuwe inlaatspruitstuk om de oren had gehad :thumbdown
                                                      Die heb ik toen bij 190.000 op de teller maar laten staan. Zou het nu echt veel meer resonantie geven als je een massief vliegwiel neemt?

                                                      Groet jraaf.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.