Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Chiptuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2012 om 19:18 #17252195
Iemand ervaring met zoiets? Klinkt altijd we apart, puur uit interesse ben ik daar benieuwd naar.
12 september 2012 om 19:43 #18065740hoi
ik heb een bmw gehad en die heb ik toen laten chippen
maar ik moet er wel bij vertellen dat
je koppeling er meer onder gaat leiden
en als je auto ( bijvoorbeeld een diesel ) kan hij meer zwarte roet uit de uitlaat blazen en als
ze dat na kijke bij de a.p.k heb je kans da hij afgekeurd word daar had ik ook last van
en de km stand dat is ook waar ik na zou kijken het is een groot
verschil als je een auto met 10.000 km laat chippen dan kun je bij sommige bedrijven garantie krijgen dan met een auto met 200.000 op de klok dan geven ze meestal geen garantie
ik wou het bij mijn vec ook don maar ik doe het niet
er zijn ook bedrijven die de software uit een ( bijvoorbeeld 3.0 v6 ) doen kopieren en dan in jou auto doen plaatsen
en je hebt bedrijven die hem voor je op maat maken
het beste is naar EDS gaan ( eds-motorsport.de ) in duitsland
ik hoop hier bij jou vraag een klein beetje te hebben beantwoord
mvg rick12 september 2012 om 20:01 #18065741Dank! Altijd interessant om meer informatie erover te krijgen en om te horen wat de ervaringen zijn.
Natuurlijk ook wel voor andere forumleden goed om eens de praktijk situatie te horen :thumb12 september 2012 om 20:06 #18065742Meeste dieselrijders hier die hun vec hebben laten chippen zijn naar EDS gegaan, allen tevree.
Speaker hier heeft een 1.9 diesel, standaard 150 pk en redelijke koppel, na chiptunen bij EDS 212 pk en 457 nm koppel..
Mijn 3L diesel gaat ook met de tijd (3L gaat zeker harder roeten, heb ik uit verhalen gehoord, heb Speaker en anderen er weinig over gehoord bij de 1.9)
12 september 2012 om 20:09 #18065743Zozo dat is een enorm groot verschil… Maar wat kan het betekenen voor schadelijke effecten aan de motor of onderdelen? En wat doet het met het verbruik? ;)
12 september 2012 om 20:32 #18065744Dat durf ik niet te zeggen, weet enkel dat Speaker zijn diesel nu al 329.000 heeft gelopen en verder alleen de standaard 1.9 kwalen heeft gehad en standaard onderhoud.
Verbruik ligt denk ik ook een stuk aan je rechtervoet, maar over verbruik heb ik tot zover geen rijders gehoord, dus zou je ff moeten afwachten tot enkele “chip rijders” dit lezen.
13 september 2012 om 06:50 #18065745tja… je koppeling heeft er niet extra onder te leiden ( tenzij je rijgedrag veranderd )
Zeker bij de Z19DT motor geldt: rustig in zijn 1e en 2e versnelling optrekken , zodra hij in zijn 3e staat kan het gas er flink op !
Maar als je in zijn 1 en 2 al goed gas geeft , dan gaat je koppeling/vliegwiel heus wel kapot ( ook ongetuned ! )Ik heb de mijne bij iets van 240Dkm laten doen bij EDS en tot op de dag van vandaag rij ik nogsteeds met een dikke smile in de rondte ! En nu idd al 329.000km op de teller en nog niks schokkends gehad.
Ik zou je EDS aanraden. Leuk dagje weg, net over de grens en met de Decemberaanbieding goed betaalbaar !
13 september 2012 om 06:53 #18065746Ook de 1.9 gaat meer roeten,
Let daarbij op of je een Originele danwel Retrofit roetfilter onder de auto hebt, deze laatste is nietr erg gunstig om te Chippen, origineel roetfilter wel.
Bij de 1.9 CDTi kan je dan ook de EGR uit laten programmeren.
de 3.0 is gewoon een Feest in de spiegel als je deze Gechipped open trekt (Vectra-C1 Caravan 3.0 CDTi (Y30DT) 2005 212pk / 450Nm)Let wel: de Z19DTH van Speaker had ten tijde van Chippen wel een Nieuw inlaat erop.. (lekker schoon, dus goede vrije doorlaat)
Willem
13 september 2012 om 07:25 #18065747Heb mijn Z1.9DTH bij 180.000 laten chippen bij EDS. Is uitgevoerd met een origineel DPF.
Waarden kwam op 189,2 PK en 330 NM. Daarna een nieuwe hydrauliek en vliegwiel laten plaatsen en bij EDS het koppel laten aanpassen naar 400.
Zou volgens EDS nog beter worden zonder DPF :afro Waarde zouden ongeveer uit kunnen komen op 210 PK en 430 NM volgens de EDS jongens. Rijd nu naar alle tevredenheid rond met 250.000 op klok en los van de gebruikelijke problemen heb ik ook nog steeds een dikke :angel op m’n facie.Schadelijk effecten aan motor en andere onderdelen zijn naar mijn mening te verwaarlozen. Je moet gewoon goed en indien mogelijk preventief onderhoud doen. En met preventief onderhoud bedoel ik bijtijds een onderdeel vervangen wat slijtage begint te vertonen en niet wachten tot het daadwerlkelijk kapot gaat.
Ik heb aan mijn vec tussen de 180K en 240K behoorlijk wat reparaties gehad, maar dat waren allemaal onderdelen die onderhevig zijn aan normale slijtage.
Ik rijd nu al weer 6 maanden zonder iets van problemen dan ook. Verwacht de eerste 100K dan ook geen problemen meer.Hij roet idd wat meer but who cares :sleeping Verbruik is sterk afhankelijk van je voet maar ik haal op de snelweg met gemak 1 op 16, nog wat en dan rijd ik niet rustig :angel Waar je met dit blok rekening moet houden is dat als ie warm is je ‘m flin k op z’n donder moet geven. Dat is goed tegen het dichtslippen van je luchtinlaat kanalen. Als je nu al de 150 PK niet regelmatig aanspreekt en gaat voor een zuinigheids record, wat makkelijk kan met dit blok. (120 in z’n 6 doet ie nog geen 2000 toeren en je verbruik op de BC geeft dan 4.6 aan Joepie) Dan weet je zejker dat de boel dicht slipt. Met als gevolg een dure reparatie.
Dan zou ik afzien van chippen en een 100 of 120 PK versie genomen hebben :afro
Groet jraaf
13 september 2012 om 16:18 #18065748Ik hoor allemaal dieseltjes, maar in die advertentie staat bij ook benzine ;)
En ik heb gewoon een benzineuitvoering, want de prijzen aan de pomp zijn tegenwoordig toch goedkoop :wtf13 september 2012 om 17:24 #18065749@FKsport wrote:
Ik hoor allemaal dieseltjes, maar in die advertentie staat bij ook benzine ;)
En ik heb gewoon een benzineuitvoering, want de prijzen aan de pomp zijn tegenwoordig toch goedkoop :wtfdan moet je dat erbij zetten in de begin post he ;)
ligt eraan wat voor benzine je hebt ook nog (want ook dat schrijf je er niet bij ;)).
waarom zijn die dieseltjes zo goed te tunen . . . daar zit bijna overal een turbo op.en het zijn juist geblazen motoren (turbo/SC) die zo makkelijk te tunen zijn
of het nu benzine of diesel is.maar als jij een standaard 1.8je hebt, is het echt zonde van je geld.
13 september 2012 om 17:41 #18065750@sw_reijnders wrote:
@FKsport wrote:
Ik hoor allemaal dieseltjes, maar in die advertentie staat bij ook benzine ;)
En ik heb gewoon een benzineuitvoering, want de prijzen aan de pomp zijn tegenwoordig toch goedkoop :wtfdan moet je dat erbij zetten in de begin post he ;)
ligt eraan wat voor benzine je hebt ook nog (want ook dat schrijf je er niet bij ;)).
waarom zijn die dieseltjes zo goed te tunen . . . daar zit bijna overal een turbo op.en het zijn juist geblazen motoren (turbo/SC) die zo makkelijk te tunen zijn
of het nu benzine of diesel is.maar als jij een standaard 1.8je hebt, is het echt zonde van je geld.
klopt, het is een 2.2 ;)
Maar het is niet zo dat ik het nu moet gaan doen, het is meer om wat meer info op te doen…. hij rijdt nu ook al lekker hoor :D
13 september 2012 om 18:10 #18065751@FKsport wrote:
klopt, het is een 2.2 :D
Ohhhhhhhh, benzine zonder Turbo. Tja….
Of niks doen of 5 mil bij Die gekke griek in Rodenmarke neer leggen :jerry
Heb je een Turbokit er op met rond de 260 pk er op zitten.Groet jraaf
13 september 2012 om 19:43 #18065752Maar met 100nm erbij, dan lijkt me dat versnellingsbak en differentieel/aandrijfassen dat wel moeten verwerken.
En al dat geweld moet ook weer afgeremd worden. of is het allemaal verwaarloosbaar ?13 september 2012 om 21:11 #18065753Is te verwaarlozen.
Zowel 1.9, 150 PK versie a de 3L hebben beiden F40 bak die een koppel van circa 450nm aankan (op schrift dan, kunnen ook nog best naar de 500nm aan, mits je niet constant de volle koppel erop zou gooien, in mijn opinie), maar hoe vaak je echt op die grens gaat trekken…
Zal vast niet vaak zijn.14 september 2012 om 09:14 #18065754Hallo, Ik heb een Signum 1,9 CDTI 150 pk met automatische transmissie.
Is die veilig te tunen? Met name wat de versnelligsbak betreft?14 september 2012 om 13:58 #18065755Blok kan tot zo’n 200pk wel hebben, automaatbak zal het minder leuk vinden.
Ach zolang je niet vol continue volle polle er op zet, dan zal het best gaan.
Gewoon iets vaker de bakolie en filters vervangen.14 september 2012 om 14:00 #18065756Voor de 2.2 (niet de direct ingespoten versie) kan je het beste gaan lezen op het speedster forum.
Daarop zijn veel meer mensen die hem van meer vermogen hebben voorzien.Ik weet in ieder geval dat er heel vaak een ander inlaatspruitstuk van een Amerikaanse motor wordt opgezet als goedkope tuning.
Ga in ieder geval pas laten chippen als je klaar bent met de overige aanpassingen (nokkenassen, uitlaat, inlaat, luchtfilter).
En zoek dan een bedrijf op met een rollenbank.14 september 2012 om 18:35 #18065757@luutjan wrote:
Hallo, Ik heb een Signum 1,9 CDTI 150 pk met automatische transmissie.
Is die veilig te tunen? Met name wat de versnelligsbak betreft?Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.
14 september 2012 om 18:58 #18065758ok, tnx!! Ik ga het overwegen
14 september 2012 om 21:33 #18065759@speaker wrote:
Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.
Kennis van zaken, goeie tip :thumb
15 september 2012 om 07:09 #18065760@Henkieo wrote:
@speaker wrote:
Die is ook veilig te tunen. Bij EDS hebben ze ook meteen een ander progje voor je automaat. Sharig ( SFR is zn forumnaam ) had het met zijn automaat ook laten doen. Doe je het niet ,dan hoor je elke keer een klik/tik bij schakelen. Op de lange termijn kost dit je bak.
Kennis van zaken, goeie tip :thumb
:angel Gewoon vragen :angel
16 september 2012 om 22:18 #18065761Hallo,
Ik heb mijn 150 pk vectra 1.9 uit 2006 uit op maat laten tunen door RS Tuning in Son en Breugel (vlakbij eindhoven) . auto staat nu ongeveer op 180 pk, rijdt heerlijk maar vliegwiel moet ook vervangen worden, dit komt voornamelijk door het flink intrappen op de 1e en de 2e versnellingsbak tijddns de autovakantie naar turkije.
Maar verder rijdt de auto gewoon goed en is echt goed gechipt!.
17 september 2012 om 10:17 #18065762@djtaybo wrote:
Hallo,
Ik heb mijn 150 pk vectra 1.9 uit 2006 uit op maat laten tunen door RS Tuning in Son en Breugel (vlakbij eindhoven) . auto staat nu ongeveer op 180 pk, rijdt heerlijk maar vliegwiel moet ook vervangen worden, dit komt voornamelijk door het flink intrappen op de 1e en de 2e versnellingsbak tijddns de autovakantie naar turkije.
Maar verder rijdt de auto gewoon goed en is echt goed gechipt!.
Vliegiel gaat altijd kapot tussen de 130 en 200Dkm , getuned of niet !
17 september 2012 om 14:21 #18065763@speaker wrote:
Vliegwiel gaat altijd kapot tussen de 130 en 200Dkm , getuned of niet !
Yeah, dus ben over 45 K weer aan de beurt voor nummer 2 :jerry
Heb er een op de kooplijst gehad die al bij 76.000 KM en een nieuwe DMF en een nieuwe inlaatspruitstuk om de oren had gehad :thumbdown
Die heb ik toen bij 190.000 op de teller maar laten staan. Zou het nu echt veel meer resonantie geven als je een massief vliegwiel neemt?Groet jraaf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.