Chiptuning

Forumindex Forums Modellen Astra Chiptuning

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236120
    R.vandeLagemaat
      Lid sinds:
      6 March 2012

      Dag mede Opel liefhebbers :D

      Ik zit al een poosje te denken aan het chiptunen van mij auto en ben nu is gaan zoeken op internet naar chiptuning.
      Na een poosje zoeken ga ik me steeds meer af vragen of mijn auto uberhaupt wel gechipt kan worden.
      Nu is dus mijn vraag weet 1 van jullie toevallig of mijn auto gechipt kan worden en zo ja waar en is het reëel om te doen
      en wat kost het dan?

      Ik heb een Opel Astra G 1.8 16v Sport 85kw/116pk bj 2000

      Mvg,

      Remko van de Lagemaat

      #17862449
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Dat is de x18xe1 (heb ik er ook in liggen).
        Even zoeken op het forum levert dit op: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=148064″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        En even googlen levert dit op, bij EDS (en daar staan veel positieve verhalen over op het forum):http://www.eds-motorsport.de/shop/en/categorie?cat=30&x0ea5c=ab27b8eba7761c3862b757a8db2483c3

        #17862450
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ze zeggen bij een ongeblazen motor (dus zonder turbo) heb je weinig voordeel. Vooral voor de prijs die je ervoor moet betalen.

          #17862451
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Inderdaad, zeker gezien de kosten. Als je naar 165 pk wilt, ben je bij EDS €1150 kwijt! Dat zijn bedragen die nergens op slaan…

            #17862452
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              @RISL wrote:

              Inderdaad, zeker gezien de kosten. Als je naar 165 pk wilt, ben je bij EDS €1150 kwijt! Dat zijn bedragen die nergens op slaan…

              ligt er ook wel aan wanneer je op je max koppel zit vind ik :P

              al is dat bij de 1500 toeren vind ik het wel de moeite waard :jerry

              #17862453
              R.vandeLagemaat
                Lid sinds:
                6 March 2012

                Dank je voor de tips :D ik heb weer eens met men neus gekeken :P
                Maar ik vind persoonlijk dat van 115pk naar 127pk en 170nm naar 188nm toch een leuk verschil is wat je zeker gaat merken.
                En voor de prijs vind ik het ook wel te doen.
                Wat vinden jullie?
                En is dit http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?View=page&part_id=141008&hid=655&lhid=&lvid=&mid=97″ onclick=”window.open(this.href);return false; ook een goeie?

                #17862454
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  12 pk en 18 Nm is niet zo schokkend dat je daar heel veel van gaat merken hoor. En je bent er zo weer aan gewend.
                  Let wel ff op wanneer het koppel gaat vrijkomen (wat Dion ook zei), hoe eerder, hoe beter.

                  #17862455
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    ja daarom is het altijd zo jammer, dat bij de meeste van die remappen niet een uitdraai staat wat ze er mee hebben bereikt.

                    ze kennen wel zeggen je krijg zoveel meer koppel, maar al komt het pas boven de 3500 toeren op ze max koppel moet je altijd maar bovenin blijven.

                    #17862456
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      ik hoor vaak kolder over dat het bij een niet turbo motor geen nut zou hebben, je vermogen en met name je trekkracht komt veel eerder ter beschikking en je motor loopt er een stuk prettiger door na het chiptunen.
                      zie je ze juichen dat ze bij een turbo motor van 160 pk toch wel 20 pk meer hebben maar je ziet ze ook afkraken dat iemand met een 90pk motor er 15 pk bij krijgt, reken maar even uit hoeveel procent meer vermogen je krijgt en wie er procentueel er het meeste bij gekregen heeft….

                      dus al die kolder van ‘ik heb gehoord dat’ gewoon laten voor ouwe wijven praat, ik heb die van mij laten chiptunen en ben er zeer tevreden over, eerder koppel en meer koppel en pk’s, geen eco norm gezeik er meer in maar een fatsoenlijk optrekkende astra en dat komt de verkeersveiligheid ook nog eens ten goede.

                      Mark
                      http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17862457
                      Barrythefirst
                        Lid sinds:
                        23 June 2010

                        @RISL wrote:

                        Inderdaad, zeker gezien de kosten. Als je naar 165 pk wilt, ben je bij EDS €1150 kwijt! Dat zijn bedragen die nergens op slaan…

                        Da’s niet waar wat daar staat

                        Dit staat op de site
                        250,- voor 170pk
                        1100.- voor 185pk(dit is niet alleen software ook een flowtec wordt er gemonteerd)

                        http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Astra-G/X20XER” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #17862458
                        Barrythefirst
                          Lid sinds:
                          23 June 2010

                          @R.vandeLagemaat wrote:

                          Dank je voor de tips :D ik heb weer eens met men neus gekeken :P
                          Maar ik vind persoonlijk dat van 115pk naar 127pk en 170nm naar 188nm toch een leuk verschil is wat je zeker gaat merken.
                          En voor de prijs vind ik het ook wel te doen.
                          Wat vinden jullie?
                          En is dit http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?View=page&part_id=141008&hid=655&lhid=&lvid=&mid=97″ onclick=”window.open(this.href);return false; ook een goeie?

                          Ik zou naar EDS gaan want die hebben een dyno en M-tech niet
                          (gebruik de zoekfunctie maar over de meningen over div tuners)

                          Niet zo zeuren over prijzen, als het verkeerd gaat met de tuning dan heb je wat te zeuren
                          (gewoon goed geld uitgeven voor kwaliteitswerk met meting)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.