Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › chiptuning ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2009 om 19:02 #17214527
Als ik op oa marktplaats Vectra C intyp,kom ik al snel een paar verschillende chiptuners tegen,Tunex,Chip4power,enz. enz.
Als ik daar de rijervaringen van klanten lees is het allemaal bijna te mooi voor woorden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?(en nu niet meteen over EDS beginnen he)26 november 2009 om 19:04 #17556712ik heb het bij DTCtuning in Gouda laten doen, helemaal top
dik tevredenChipmeister is ook een hele goeie:thumbup
en eds is uitgesproken goed.
26 november 2009 om 19:05 #17556713ja ik blijf toch het meest vertrouwen op EDS…
als ik in de overweging ga een 1.9CDTi te halen weet ik waar ik heeb gaat iig.
ik heb verder niet veel ervaring met chippen
dus toch enigzins -offtopic
Willem
26 november 2009 om 19:45 #17556714Hoge km stand maakt dat nog iets uit om te kiezen uit bv 25 pk of 50 pk erbij?
Jan
26 november 2009 om 19:47 #17556715eerder de staat van de motor dan de kilometers.
Ik durf bij 200.000+ km gewoon te chippen hoor…
gaat in 9999 van de 10000gevallen gewoon prima.
lekker naar 200pk chippen dat ding bij EDS
Willem
26 november 2009 om 20:05 #17556716origineel gepost door wim-v6
eerder de staat van de motor dan de kilometers.Ik durf bij 200.000+ km gewoon te chippen hoor…
gaat in 9999 van de 10000gevallen gewoon prima.
lekker naar 200pk chippen dat ding bij EDS
Willem
Jij zegt de staat van de motor maar hoe weet je dat dan?
Jan
26 november 2009 om 20:15 #17556717origineel gepost door ahrend
Als ik op oa marktplaats Vectra C intyp,kom ik al snel een paar verschillende chiptuners tegen,Tunex,Chip4power,enz. enz.
Als ik daar de rijervaringen van klanten lees is het allemaal bijna te mooi voor woorden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?(en nu niet meteen over EDS beginnen he)Tja…. als ik dan toch zou moeten kiezen in wiens handen ik het lot van m’n motor leg, dan toch WEL bij EDS !
Niet omdat ze 50pk er bij toveren, maar meer om de vakkundigheid , testbank, fijntuning achteraf en garantie.
En de prijs … 499euro ( waarschijnlijk rond kerst weer een aanbieding voor 399 euro !!) is ongeveer gelijk aan de NL-prijzen.
Trouwens…. het is maar 140km bij je vandaan !!En wil je er niet voor rijden….. eds kan het ook online doen. Sturen ze eerst een adaptor die je in je auto plugt , aansluiten op je laptop oid en verbinding maken, dan doen ze het van een afstand. Minpunt hiervan is ….. niet op de rollerbak en geen fijntuning !!
26 november 2009 om 20:25 #17556718AnoniemLid sinds:
1 January 1970Fasttech in Haaksbergen is ook een hele goeie. Ze vervangen niet gewoon het chippie, maar passen het helemaal naar de wensen van de klant aan. En is opzich niet ver weg. Maar EDS is natuurlijk wel het bekendste:angel
26 november 2009 om 20:35 #17556719heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?
26 november 2009 om 21:10 #17556720origineel gepost door Spacejam
heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?Yep, de mijne is gechipped via auto service Stienen in Ospel.
Welliswaar geen rollerbank uitdraaien etc, en ook geen 200pk.Maar ik hoef ook niet het maximale eruit geperst te hebben.
Het gaat mij persoonlijk meer om het extra rijgenot. Auto pakt veel sneller op en het rijdt veel soepeler. Tja, en ook bij de stoplicht sprintjes blijft het leuk :P
26 november 2009 om 21:15 #17556721origineel gepost door janneman vectra c
Hoge km stand maakt dat nog iets uit om te kiezen uit bv 25 pk of 50 pk erbij?Jan
Jan,
Ik heb mijn vorige auto (Opel astra 2.0DTI) ook laten chippen bij een hoge KM stand van 180.000km.
Auto is verkocht met 270.000km op de teller zonder enkel probleem. Als je er gewoon een beetje normaal mee om blijft gaan, goed warm rijdt dan moet dat wel lukken.
26 november 2009 om 21:18 #17556722origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Spacejam
heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?Yep, de mijne is gechipped via auto service Stienen in Ospel.
Welliswaar geen rollerbank uitdraaien etc, en ook geen 200pk.Maar ik hoef ook niet het maximale eruit geperst te hebben.
Het gaat mij persoonlijk meer om het extra rijgenot. Auto pakt veel sneller op en het rijdt veel soepeler. Tja, en ook bij de stoplicht sprintjes blijft het leuk :P
Hoeveel was euro’s was je lichter?
26 november 2009 om 21:26 #17556723origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Spacejam
heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?Yep, de mijne is gechipped via auto service Stienen in Ospel.
Welliswaar geen rollerbank uitdraaien etc, en ook geen 200pk.Maar ik hoef ook niet het maximale eruit geperst te hebben.
Het gaat mij persoonlijk meer om het extra rijgenot. Auto pakt veel sneller op en het rijdt veel soepeler. Tja, en ook bij de stoplicht sprintjes blijft het leuk :P
Hoeveel was euro’s was je lichter?
Zit er nu een half jaartje op en koste toen 450Euro
27 november 2009 om 07:03 #17556724origineel gepost door ahrend
en nu niet meteen over EDS beginnen he)Hey Ahrend,
Ik heb de mijne bij EDS laten doen met een km stand van 180000, nu met een stand van 200000 nog even veel plezier.
Ben erg te spreken over de gang van zaken bij EDS, het is geen schone toko maar Herr Schindler heeft veel verstand van Opels. Ze hebben zelfs op de rollerbank nog een mod uitgevoerd, handgedraaid ventieltje geplaatst in een retourslang van de turbo of zo iets (ik heb er geen verstand van)maar dit zorgt er voor dat er bij een bepaalde druk geen olie door je luchtfilter gezogen wordt. Willem weet waarschijnlijk wel waar dit over gaat:afro Leuke bijkomstigheid is dat je op de terugweg op de 3 lekker onbegrenst kunt knallen:angel
Alleen wel eerst goed warm rijden. Overigens dien je er rekening mee te houden dat de waarden die EDS opgeeft de uiterste zijn, ze garanderen het niet. ze hebben nu met de kerst een aanbieding voor 349,00.Safe driving Jurgen
27 november 2009 om 07:22 #17556725Heb je DPF (roetfilter) Jurgen??
Willem
27 november 2009 om 08:11 #17556726origineel gepost door wim-v6
Heb je DPF (roetfilter) Jurgen??Willem
Jazekers.
Dat ding braakte mij een partij roet uit op de rollerbank:o
Maar volgens mijn overigens Duitse handboek voor de Vectra en de Signum heeft elke CDTI een roetfilter. Deze zijn namelijk pas geintroduceerd in de vec en de signum vanaf mei 2004.p.s. weet jij aan de hand van mjn uitleg waar dat verhaal van eds over gaat met betrekking tot het aanzuigen van olie door het luchtfilter? Volgens EDS hebben de Alfa diesels het standaard in de carter zitten maar opel heeft wegens bezuinigingen dit er uit gelaten…:mad:
Safe driving Jurgen
27 november 2009 om 08:13 #17556727origineel gepost door ahrend
Als ik op oa marktplaats Vectra C intyp,kom ik al snel een paar verschillende chiptuners tegen,Tunex,Chip4power,enz. enz.
Als ik daar de rijervaringen van klanten lees is het allemaal bijna te mooi voor woorden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?(en nu niet meteen over EDS beginnen he)Gisteren een offerte aangevraagd bij Ziptuning. Kost 499,00 om mj C te laten chippen. Heb laatst ook eens op de site van Tunex in ‘s-Heerenberg http://www.tunex.nl
Iemand daar ervaring mee. Zijn i.i.g. een stuk goedkoper.Greetz Roel
27 november 2009 om 08:23 #17556728Zoals Jurgen al zei: Bij EDS hebben ze nu een aanbieding voor 349 euro ! Veel goedkoper zal je het niet vinden ! en beter zeker niet!
27 november 2009 om 08:42 #17556729origineel gepost door jraaf
origineel gepost door wim-v6
Heb je DPF (roetfilter) Jurgen??Willem
Jazekers.
Dat ding braakte mij een partij roet uit op de rollerbank:o
Maar volgens mijn overigens Duitse handboek voor de Vectra en de Signum heeft elke CDTI een roetfilter. Deze zijn namelijk pas geintroduceerd in de vec en de signum vanaf mei 2004.p.s. weet jij aan de hand van mjn uitleg waar dat verhaal van eds over gaat met betrekking tot het aanzuigen van olie door het luchtfilter? Volgens EDS hebben de Alfa diesels het standaard in de carter zitten maar opel heeft wegens bezuinigingen dit er uit gelaten…:mad:
Safe driving Jurgen
Ik denk dat Er een soort van olie afscheider geplaatst is, omdat het roetfilter niet goed tegen olie kan.
Normaal zonder DPF hoef je geen olieafscheider, een roetkat of turbo kan wel een beetje olie verwerken.
ook de 1.9CDTi zijn er in Euro3 uitvoeringen en dus zonder roetfilter.
Roetfilter word op kenteken vermeld als DPF achter type dacht ik.
Willem
27 november 2009 om 09:06 #17556730Ik heb geen DPF !!
27 november 2009 om 09:58 #17556731Moet je er rekening mee houden als je wel een roetfilter hebt? (ik heb hem namelijk wel). Houd een zaak als m-tech daar uit zichzelf rekening mee?
27 november 2009 om 10:00 #17556732origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door ahrend
Als ik op oa marktplaats Vectra C intyp,kom ik al snel een paar verschillende chiptuners tegen,Tunex,Chip4power,enz. enz.
Als ik daar de rijervaringen van klanten lees is het allemaal bijna te mooi voor woorden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?(en nu niet meteen over EDS beginnen he)Gisteren een offerte aangevraagd bij Ziptuning. Kost 499,00 om mj C te laten chippen. Heb laatst ook eens op de site van Tunex in ‘s-Heerenberg http://www.tunex.nl
Iemand daar ervaring mee. Zijn i.i.g. een stuk goedkoper.Greetz Roel
zipyuning, slechte ervaringen.
dtctuning koste mij 299,- incl btw
helemaal tevreden!
27 november 2009 om 10:07 #17556733origineel gepost door Spacejam
Moet je er rekening mee houden als je wel een roetfilter hebt? (ik heb hem namelijk wel). Houd een zaak als m-tech daar uit zichzelf rekening mee?Rekening mee houden in welk opzicht?
Behaalde performance verbetering is in ieder geval afhankelijk van je DPF belading. EDS zet de regeneratie interval ook veel scherper. Vaker regenereren in meerdere versnellingen.Safe driving Jurgen.
29 november 2009 om 13:45 #17556734Ik ben meer benieuwd of de “goedkope” tuningboeren ook rekening houden met bijvoorbeeld de olie terugslag die hier boven genoemd wordt. Ik ken zelf overigens ook geen woord Duits dus dat zal ook wel een probleem worden als ik naar eds zou gaan.
30 november 2009 om 23:17 #17556735Vele bedrijven doen erg interesant met finetuning dit en dat,uiteindelijk kom je daar,lezen hun de file uit,zeggen ze doodleuk dat ze een nieuwe file voor je gaan maken.
Gaan ze naar hun kantoortje,zetten het bestand om en sturen dit bestandje gewoon door naar een tuner,die past het programma aan,stuurt het doodleuk terug via de mail.
Meneer pakt het bestand uit laad het in je auto tadaaaaaaaaaaaaa 400 euro verdient.Meneer koop het bestand voor 125 euro max.
Daarbij zeg ik niet dat ALLE bedrijven dit doen.
Maar 80% van bedrijven op mp doen dit wel.
Uiteindelijk is chiptunen gewoon kant en klare oplichting….
beetje ontsteking vervroegen,rpm limiter,mengsel verrijken enzv enzv
En worden er veel stinkend rijk van.Chiptuners weten zelf dat dit gebeurd en zullen dit ten strengste ontkennen……
Zoek goed en er zijn bedrijven die je dezelfde file erin zetten als de grotere bedrijven.
En dan voor prijzen vanaf 175 tot 250 euro,waar je bij andere 4 tot 700 voor betaald.Dan maar geen rollerbanksessie…..
Garantie geeft iedereen,aangezien er weinig mis kan gaan,zijn standaard dingen die aangepast worden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.