Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Chiptuning 2.2DTi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2009 om 14:50 #17211862
Hi forummers,
Heeft er iemand ervaring met het chippen van een 2.2DTi ?
Wil de mijne ook gaan chippen maar weet nog niet bij wie…..
Greetz Comfortcruiser
3 september 2009 om 15:03 #17518790Ik zou naar EDS gaan in Marl. Ik heb mijn vectra daar ook gechipt.
3 september 2009 om 15:22 #17518791Ik begrijp dat je daar tevreden over bent….
Maar…. Heb je ook `n 2.2 DTi? Heb je voor en na de tuning gerolt? Is je ECU uitgelezen?
En waarom is jou keuze op EDS gevallen?Greetz Comfortcruiser
3 september 2009 om 15:45 #17518792ik zou het verhaal maar eens lezen van Hans Vledder.
Die heeft in zijn topic ook een uitgebreid verhaal geschreven over EDS.
En die heeft ook een 2.2dti.4 september 2009 om 06:31 #17518793Ik heb sinds kort een 1.9 cdti 120pk en twijfel ook of ik hem wil laten chippen.
4 september 2009 om 07:20 #17518794origineel gepost door opel-limbo
Ik heb sinds kort een 1.9 cdti 120pk en twijfel ook of ik hem wil laten chippen.Heey, ik heb dezelfde als jou.. en heb me laten vertellen dat dat bij onze (de 120 pk,8 klepper) er max 23pk extra uit te halen is, terwijl bij de 2.2 diesel dit 50pk extra zou zijn. Bij de 1.9 150 pk gaat er wel 50 pk bovenop.
Morgen weten dat we het zeker want dan wordt het even voor me gevraagd bij EDS :D
Greetz,
Eric, met een C
4 september 2009 om 10:40 #17518795origineel gepost door Edvries
Heey, ik heb dezelfde als jou.. en heb me laten vertellen dat dat bij onze (de 120 pk,8 klepper) er max 23pk extra uit te halen is, terwijl bij de 2.2 diesel dit 50pk extra zou zijn. Bij de 1.9 150 pk gaat er wel 50 pk bovenop.
Morgen weten dat we het zeker want dan wordt het even voor me gevraagd bij EDS :D
Greetz,
Eric, met een C
De 120pk 8 klepper (Z19DT) gaat naar 160pk.
2.2dti met 125 pk naar 155pk. En de Z19DTH met 150 pk naar 200pk.4 september 2009 om 11:18 #17518796origineel gepost door sfr
origineel gepost door Edvries
Heey, ik heb dezelfde als jou.. en heb me laten vertellen dat dat bij onze (de 120 pk,8 klepper) er max 23pk extra uit te halen is, terwijl bij de 2.2 diesel dit 50pk extra zou zijn. Bij de 1.9 150 pk gaat er wel 50 pk bovenop.
Morgen weten dat we het zeker want dan wordt het even voor me gevraagd bij EDS :D
Greetz,
Eric, met een C
De 120pk 8 klepper (Z19DT) gaat naar 160pk.
2.2dti met 125 pk naar 155pk. En de Z19DTH met 150 pk naar 200pk.Weet jij ook hoe dat zit met het koppel van mijn Vec? Ik moet zeggen dat ik het af en toe vervelend vind als je van de 1 naar de 2 schakelt en je zit nog net in het zogenaamde turbo-gat. Bij ca. 1800 tpm komt de turbo erbij en dan gaat het lekker snel.
Groet Roel
4 september 2009 om 12:17 #17518797Zie hieronder de uitdraai van mijn DTI na behandeling, die van ervoor kan ik zo snel niet meer vinden. Ben nog steeds zeer tevreden over de tuning door EDS
Groet, Eric ook met een c
4 september 2009 om 13:30 #175187984 september 2009 om 14:41 #17518799Hi all,
Mooie curve… zie wel een klein dippie bij rickytt3 rond de 2400rpm :(
Ik vraag me af of er bij EDS ook naar de max turbo druk wordt gekeken en max inspuiting voor jou specifieke turbo. Waarop wordt de max op getuned ?? Ik hoop niet op de LMM want als die afzwakt wordt het roeten like h3ll…
Dit is allemaal te zien in Tech II op OP-com neem ik aan tijdens de rol of een proefrit……
Zie dit uiteraard niet als commentaar of dat ik twijfels heb over welke tuner dan ook, maar heb iet wat ervaring met het tunen van de VAG TDI motoren… wat vroeger (lees 5 a 6 jaar geleden) puur een kwestie was van copy paste in de ECU…. Wat mij dus aanspreekt is het tunen op maat (wat jij dus wilt)….Graag hoor ik meerdere ervaringen en uiteraard voor mij specifiek de 2.2DTi. :thumbup
Thnks all…
Greetz Comfortcruiser
4 september 2009 om 16:14 #17518800geen roet bij mij maat:wub
4 september 2009 om 17:12 #17518801origineel gepost door DCAT
geen roet bij mij maat:wubDas goed nieuws dan dude….
Maar kan je wat meer vertellen over hoe en wat?
Is je auto ook uitgelezen tijdens de tuning?
Wat is de max turbo druk en brandstof inspuiting voor een 2.2DTi? Wordt dat uberhaupt besproken met je ?
Is het flash and go of een chippie met jou wensen?Ik weet het … zijn een hoop vragen maar ben wel erg benieuwd….
Greetz Comfortcruiser
4 september 2009 om 17:43 #17518802Max turbodruk en inspuiting geen idee.
Het is OBD-tuning met een standaard programma waarbij er na het laden van de software op de rollenbank een “fine tuning” plaats vindt. Dus ja, hij wordt wel uitgelezen en bijgesteld tijdens de tuning. En dat gebeurt in NL vrijwel nergens omdat ze nooit een rollenbank hebben….
Bij mij ook geen roet na +/- 60dkm getuned rijden (177dkm totaal).
Van het dipje merk je overigens niets :cool:
@DCAT: Stevig koppel – behoorlijk verschil met mijn vec :thumbup4 september 2009 om 17:55 #17518803Thnks Eric!!!
dats de info waar ik op wacht…
Zelf twijfel ik over Bullpower in Dronten…. ook voor en na de tuning op de bank met een chip op maat iso OBD
” flashen “dank again…
Greetz Comfortcruiser
4 september 2009 om 18:38 #17518804ben nu van plan om een grotere intercooler te plaatsen eens kijken wat dat geeft:D
4 september 2009 om 18:57 #175188055 september 2009 om 07:34 #17518806Jraaf gaat vandaag naar EDS, hij laat ons zijn bevindingen weten!
5 september 2009 om 11:31 #17518807Die van mij, 1,9 CDTI, is gechipt van 120 naar 150 PK. Geen roet te zien maar wel een lekker soepele en sterke motor. Volgens is hij bij EDS gedaan, weet het niet helemaal zeker want de eerste eigenaar had dit laten doen. Heb wel de CD erbij waar de data opstaat.
Goed vergelijkings materiaal heb ik eigenlijk ook niet, ja de 2.2DTI met 125PK die ik hiervoor had. Deze 1.9 is vooral krachtige maar bovendien veel soepeler dan de 2.2 was..
6 september 2009 om 08:08 #17518808mm weet het niet zouden het geen verkoopstrucjes zijn van cyclone:hmmz
7 september 2009 om 18:48 #17518809origineel gepost door DCAT
mm weet het niet zouden het geen verkoopstrucjes zijn van cyclone:hmmzKweet het niet …. lees er erg weinig over.
Lees btw ook weinig over het chiptunen van de Y22DTR
Schijnt dat de meeste tuners het “nog niet” kunnen/aandurven.Momenteel zie ik maar 2 adventeerders nl DigiTecCarTuning in Gouda en Bullpower in Dronten….
En dan EDS in GermanyGreetz Comfortcruiser
7 september 2009 om 19:06 #17518810origineel gepost door comfortcruiser
Lees btw ook weinig over het chiptunen van de Y22DTR
Schijnt dat de meeste tuners het “nog niet” kunnen/aandurven.Momenteel zie ik maar 2 adventeerders nl DigiTecCarTuning in Gouda en Bullpower in Dronten….
En dan EDS in GermanyGreetz Comfortcruiser
Bij EDS krijg je de optie EGR/NO EGR, ik heb no egr genomen. Dan staat ie gewoon altijd ‘ uit’ Voorts kun je bij de volgende weliwaar duitse tuners terecht voor je Y22DTR;
EDS Fahrzeugtechnik
Dbilas Dynamics
Klasen motorsport
Project OpelEn waarschijnlijk zijn er nog wel een paar….
@DCAT, wat was de KM stand van jou Vec ten tijde van je bzoek aan EDS?
Het is een opmerkelijk verschil in koppel tussen jullie twee motoren, wat mij dan opvalt is dat de omgevingstemperatuur z’n 10 graden scheelt.Safe driving Jurgen.
8 september 2009 om 07:07 #17518811NO-EGR
Betekend dit dat de EGR nooit meer gebruikt?.
Is erg handig bij het vervuilen van de wervelkleppen bij een Z1.9DTH.Dus ook geen melding etc meer?. Dit is wel een interresante optie.
8 september 2009 om 13:30 #17518812Mijn 2.2DTI had 415nm koppel. :o
8 september 2009 om 14:19 #17518813Ik heb net ook een vectra C 19cdti 120 pk aangeschaft!
Hoe kan ik kontroleren of deze al gechipt is?
Ik ben van een astra G 16 16v naar de diesel gegaan en ik vind de diesel zoveel power hebben dat ik me afvraag of deze al gechipt is?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.