Forumindex › Forums › Modellen › Astra › chiptuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2014 om 20:45 #17263692
hoi iedereen,,
toen ik mijn astra kocht heb ik deze speciaal uitgekozen omdat ik wist dat die gechipt was nu na een tijd rond te rijden kreeg ik telkens een foutmelding in de computer dan de wagen maar binnen gebracht bij de dealer omdat er nog garantie op staat dan hebben ze er van alles gemaakt en vervangen omdat ze de fout niet vonden,,uiteindelijk auto mogen gaan halen maar merkte al snel dat ie erg sloom was dus dan maar gebeld en toen zijden ze dat die chip eruit was doordat er een nieuwe computer in zit (weet niet of dat zo echt kan gebeuren) na een hoop discussies en ambras uiteindelijk toch de chip weer terug gekregen maar nu na een dag of 2 kreeg ik die foutmelding al weer terug,,nu weet ik niet of daar een oplossing voor bestaat of er gewoon definitief uit moet.
nu om een lang verhaal kort te maken de dealer heeft van te voren gezegd dat als de fout weer terug kwam de chip er dan weer definitief uit moest en weet niet waar de wagen gechipt is dus nu is mijn vraag is die fout er uit te schrijven ofzo of is er echt geen andere oplossing dan de chip er weer uit te laten halen.
hoop dat iemand hier daar een antwoord voor heeft,,alvast bedankt.
grtz
28 januari 2014 om 15:07 #18211354wat heb je voor motor ? meestal is het zo dat ze de software overschrijven met de originele opel software, en als jij hem gekocht hebt als zijnde gechipte wagen lijkt mij dat ze er wel voor moeten zorgen dat hij gechipt blijft en goed is.
28 januari 2014 om 17:13 #18211355Bij een goede tuner op de bank zetten ;)
28 januari 2014 om 17:16 #18211356misschien dat ie zo´n piggyback chip heeft die de waarde´s flashed?
28 januari 2014 om 19:11 #18211357het is een 1700 cdti. het probleem is echter dat de garage niks anders wil doen dan hem er weer uit halen terwijl ik hem liever zou laten zitten als dit mogelijk is.
misschien is het inderdaag geen slecht idee om is bij een goede tuner te gaan horen wat ie zegt.
29 januari 2014 om 10:09 #18211358Je wist dat hij gechipped was, hoe weet je dat ? en is er via de garage de vorige eigenaar te achterhalen die wellicht weet waar hij gechipped is.
En welke foutmelding geeft hij eigenlijk, of hebben ze je dat niet verteld ?29 januari 2014 om 10:57 #18211359astrafreak91: Doe alsjeblieft iets aan je interpunctie (hoofdletter, punten, komma’s). Na de eerste regel ben ik gestopt met lezen, niet te volgen.
29 januari 2014 om 10:59 #18211360@Maatie wrote:
astrafreak91: Doe alsjeblieft iets aan je interpunctie (hoofdletter, punten, komma’s). Na de eerste regel ben ik gestopt met lezen, niet te volgen.
dat valt ook best mee, het is erger als mensen helemaal geen komma’s, punten en enters plaatsen.
vind dit nog prima leesbaar.29 januari 2014 om 12:46 #18211361@astrafreak91 wrote:
het is een 1700 cdti. het probleem is echter dat de garage niks anders wil doen dan hem er weer uit halen terwijl ik hem liever zou laten zitten als dit mogelijk is.
misschien is het inderdaag geen slecht idee om is bij een goede tuner te gaan horen wat ie zegt.
Als die eruit gehaald wordt dan is het toch zo’n schadelijke piggybag of ben ik nou gek?? een dealer gaat toch geen op de ecu gesoldeerde chip weghalen??
29 januari 2014 om 17:40 #18211362@Botho wrote:
@astrafreak91 wrote:
het is een 1700 cdti. het probleem is echter dat de garage niks anders wil doen dan hem er weer uit halen terwijl ik hem liever zou laten zitten als dit mogelijk is.
Als die eruit gehaald wordt dan is het toch zo’n schadelijke piggybag of ben ik nou gek?? een dealer gaat toch geen op de ecu gesoldeerde chip weghalen??
een piggyback is een ecu die bij de originele ecu geknoopt wordt
29 januari 2014 om 17:41 #18211363@Maatie wrote:
astrafreak91: Doe alsjeblieft iets aan je interpunctie (hoofdletter, punten, komma’s). Na de eerste regel ben ik gestopt met lezen, niet te volgen.
Je gaat het nog druk krijgen hier :jerry
30 januari 2014 om 09:53 #18211364klopt trashmetal. maar heb jij wel eens gehoord van een chip die ze er zo uit kunnen halen?? daarom dacht ik aan piggybag
30 januari 2014 om 09:57 #18211365zitten niet altijd gesoldeerd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.