Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Chiptunen of wat anders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2012 om 20:46 #18059087
ziet er goed uit hoor :thumb
een eind demper scheelt niks in de pk’s, het is meer het gevoel door het vaak wat zwaardere geluid alsof je meer pk’s heb..
arjan
18 september 2012 om 22:23 #18059088Nice man! Wat heeft dit geintje nou gekost als ik zo vrij mag zijn?
19 september 2012 om 15:12 #18059089Prijzen enz kan je hier vinden.
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Astra/Astra-H/FlowMaster-Kit-Opel-Astra-G-H-X18XE1-X20XEV-X20XER-::8.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 september 2012 om 16:01 #18059090in totaal incl montage heeft het mij 350 euro gekost.
Ik moet zeggen, het geeft een mooi geluid hoog in te toeren, maar echt iets merken kwa rijgedrag? nee, nog niet.20 september 2012 om 15:25 #18059091Het plaatsen van een GOEDE Freeflow einddemper Scheelt meestal wel gemeten op een Testbank 0 tot + of – 1pk, en max + of – 0,5Nm als je dat kan merken Trashmetal, dan heb je wel een heel goed gevoel voor de techniek…
Willem
20 september 2012 om 16:25 #18059092Ach ja.. Een zwaarder geluid of wat verlagen en ze denken al vaak dat de auto sneller is totdat ze worden ingehaald door oma..geloof daar niet zo in dat je dat verschil merkt die ene pk..
20 september 2012 om 16:56 #18059093@wim-v6 wrote:
Het plaatsen van een GOEDE Freeflow einddemper Scheelt meestal wel gemeten op een Testbank 0 tot + of – 1pk, en max + of – 0,5Nm als je dat kan merken Trashmetal, dan heb je wel een heel goed gevoel voor de techniek…
Willem
eigenlijk best wel heb jammergenoeg nooit mn beroep van kunnen maken :(
mn c20ne vectra a kon ik het verschil zelfs merken of ik smorgens naar mn werk reed
of smiddags weer terug
vroegah in mn jeugd veel met schakelbrommers in de weer geweest, en het opfokken daarvan
denk dat ik het toen heb ontwikkeld
auto met handchoke is voor mij ook geen probleem :D20 september 2012 om 17:16 #18059094Misschien is het dan niet zo goed ontwikkeld als jij denkt als je er nooit iets mee heb kunnen doen ;)
20 september 2012 om 19:12 #18059095Helaas mocht ik vanwege wiskunde problemen niet de opleiding kiezen die ik wilde na de basisschool, mottorvoertuigentechniek
Maar toch ben ik inmiddels zo’n 8 jaar machine operator
Mijn specialisme is eigenlijk extrusie van thermoplasten ofwel polymeren
Ook heb ik test runs gedaan voor diverse nieuwe producten voor shell plastics
Nu op dit moment ben ik operator bij Fuji film
Dus ik heb mn technische doordachtheid weldegelijk kunnen gebruiken
Maar niet op de manier als ik eigenlijk zou willen
Dat boeit niet zo als ik op mn salarisstrook kijk :jerry21 september 2012 om 06:54 #18059096Dat een Verbrandings motor anders en vaak minder rijdt bij warmer en droger weer, dat voel ik ook!! en duidelijk..
Dat was ook vroeger al in de Brommertijd..Effe een vraagje:
Gebruik je de Choke van de 1.2S??
Willem
21 september 2012 om 15:21 #18059097ligt aan het weer :jerry
als het zonnetje op het kappie heeft gestaan blijft ie na een keer een beetje in toeren trappen wel lekker stationair draaien
maar als het goed koud en vochtig is heeft ie bij net starten volle choke nodig
en kun je hem geleidelijk terug duwen na mate de motor warm begint te worden
doe je dit te snel begint hij hevig te schokken met stationair, en te langzaam ook
mn vriendin had er in het begin nogal moeite mee :D21 september 2012 om 16:02 #18059098Ik weet voldoende, Even kijken of jouw gevoel voor techniek echt zo goed is, maar valt wat tegen..
Een beetje Technisch ingesteld persoon rijdt in zowel de zomer als winter vloeiende weg met een 12ST zonder de Choke te gebruiken.
We hebben er slechts 5 gehad, en daarmee kwam mijn super A-technische Zus nog wel zonder Choke weg in de winter.
Co uitstoot bij warm stationair: tussen de 0,0 en 0,3% dus erg rijk afgesteld stonden ze niet.
Willem
23 september 2012 om 09:26 #18059099nee, denk eerder aan het blokje ligt
die kan wel een opfrisbeurtje gebruiken
maar dit ben ik niet van plan
want heb nog een 1.4i liggen van de corsa sedan RIP :D
en nog een f10 5 bak waar ik mn handen liever aan vuil maak :D23 september 2012 om 09:37 #18059100Zou je denken, hebben een GOED kaal (weinig trekkracht over ivm versleten zuigerveren) Blokje met gare Carb gehad.. ook deze starte in ene keer..
Deze is na Revisie en voorzien van een mooie goede enith Carburateur.. Fantastisch gaan rijden, kan een 1.4 niet tegenop!!! Vlotter, en vooral een STUK!! zuiniger als een 1.4i
willem
23 september 2012 om 10:56 #18059101onze “nieuwe” corsa verbruikt net zo weinig hoor
alleen de 1.2 lust iets meer olievolgens fabrieksopgave zou een 1.4i ongeveer 5 pk meer moeten hebben dan een 1.2s
dus een goede 1.2 kan best rapper zijn
vraag me af wat een 1.2s kop met carb op een 1.4 onderblok zou doen :D23 september 2012 om 12:10 #18059102Zou lekker de zuigerveertjes vervangen van de 1200, verbruikt ie geen spetter olie meer, heeft die van ons ook nooit meer gedaan.
Olieverbruik / slijtage zuigerveren komt door gebruik van de Choke, deze zorgt voor veel benzine en spoelt dan de smeerfilm weg op de cilinderwanden.
willem
24 september 2012 om 07:49 #18059103mn vriendin kan de corsa niet lang missen en de astra laten rijden is geen optie
dus het werk moet in een dag geklaard zijn
ook moet er wat kleine laswerkzaamheden onderin de motorruimte gebeuren
leek me wel handig de 1.4i op te lappen en klaar maken voor montage
misschien dat ik voorlopig alleen de bak wissel
want op de snelweg mis ik echt de 5e versnelling26 september 2012 om 22:24 #18059104je bent ook een andere tank nodig als je een injectie motor erin wil zetten..
Willem
27 september 2012 om 03:31 #18059105Ging ik eerst ook van uit, tot ik zag dat er gewoon een retour leiding op zat
dit heeft een carb motor toch normaal niet?
druk van MPi en carb brandstofpomp is het zelfde toch?
MPi pomp van mn astra heb ik nog liggen als het nodig is
kan ik een behuizing voor maken dat ie extern gebruikt kan worden :D31 oktober 2012 om 17:13 #18059106Even een vraagje over mijn Dbilas flowmaster,
Ik heb hem nu een ruime maand erin zitten, maar het lijkt wel alsof mijn brandstof verbruik toegenomen is sinds in deze luchtfilter erop heb zitten.
Nu heb ik dit uiteraard getest met ”normaal” rijgedrag.
Is dit mogelijk? Indien ja, zou dit eventueel verholpen kunnen worden om hem te laten chiptunen (op maat geschreven script)? Omdat hij misschien nog oude waardes gebruikt en niet helemaal juist is geconfigureerd in de ECU (dit is mijn eigen giswerk trouwens)Bedankt! :thumb
31 oktober 2012 om 18:41 #18059107Dat zou zeker kunnen, de exacte werking kan ik je niet vertellen maar mij lijkt het dat de ECU wel degelijk wat meer brandstof wil zien door de verhoogde hoeveelheid lucht.
Een goede chipper, dus geen habby babby ZIP-tuning en dat soort zaken met hun voorgeprogrammeerde chipjes, kan dat zeker allemaal netjes instellen.
Ik zou zelf bij EDS een bezoekje brengen, toch wel 1 v/d, zoniet de beste, Opel tuner. :)
12 mei 2013 om 10:32 #18059108@QDance wrote:
Vandaag door jullie tip een Flowmaster laten monteren ;)
Hier wat fotos ervan :thumb
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet heel uitbundig mee gereden om het uit te proberen of het daadwerkelijk verschil levert.
Dat zal dus nog even op zich laten wachten.
Misschien dat het beter merkbaar is als ik dit icm chiptunen doe.netjes heb er ook 1 besteld :wors
12 mei 2013 om 10:38 #18059109wat betreft het chippen dat kan zeker wel
4 mei is de mijne onderhanden genomen.
eds gaf aan 13 pk 18 nm
UT heeft de mijne gedaan en met als resultaat 14.2 pk en 23.3 nm
150 pk en 222.3 nm AAN de WIELEN !!
12 mei 2013 om 12:48 #18059110Goed bezig QDance :thumb als je er nu nog een 100cell racecat onderzet en laat chippen door EDS garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.
dat ga je goed merken. :vertag
12 mei 2013 om 13:12 #18059111@NoFear1696 wrote:
garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.
Toe maar, 170pk erbij door een chip :thumb
Even on-topic : Jij kan helemaal niks garanderen aangezien EDS ook maar een schatting geeft. Op iedere auto heeft de Tuning weer andere uitwerking. Ik heb 1.6 jes die gechipt waren op de dyno gezien die meer vermogen hadden dan een 2 liter turbo / OPC blok die daaraf kwamen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.