Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › chiptunen of powerbox
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2010 om 19:49 #17224436
Hey,
Ik wil proberen om op een leuke & betaalbare manier meer pk’s te krijgen uit mijn opel corsa c bj 2002 1.4 16v.
Nu heb ik het een en ander zitten lezen over een powerbox welke d.m.v. plug & play aan te sluiten is, maar is dit wel betrouwbaar enz. en is dit wel mogelijk voor een opel corsa c van bj 2002?
En chiptunen is dat ook wel enigszins voelbaar voor mijn auto evenals het gebruik van een powerbox?
Hebben jullie hier ervaringen mee met een opel corsa c?
Ik hoor het graag!
mzzl
7 augustus 2010 om 19:54 #17709186Een powerbox is een prima methode, maar haalt niet het onderste uit de kan als je het motormanagement er niet op aanpast.
Daarom raad men altijd aan om een powerbox icm een bijpassende chip te doen. Die chip moet dan ofwel van dezelfde fabrikant komen als je powerbox (geloof dat zowel Mantzel als DBilas dergelijke systemen maken namelijk) of je laat het motormanangement custom doen door een chiptuner die je wagen op de rollerbank zet.
Chips voor wagens die verder standaard zijn hebben weinig nut.Een losse chip op een ongeblazen, helemaal standaard 1.4 blokje zou ik ook niet aanraden btw, haalt te weinig extra vermogen er uit om interessant te zijn.
Het zijn altijd combinaties die het leuk maken.Als je nou een turboblok zou hebben, dan zou een standaard chip nog wel aardig wat leuks kunnen doen omdat er dan gespeeld kan worden met overboost. Daar haal je hele aardige extra vermogens uit. 30PK extra op een Turbodiesel die normaal al 125PK geeft bijvoorbeeld. Dan heb je het ergens over.
Op een ongeblazen 1.4 benzinemotortje mag je blij zijn als er 10PK bij komt, en daar merk je bar weinig van.7 augustus 2010 om 20:06 #17709187euh @McKaamos
powerbox is bagger!!!!! haalt alle orginele waardes weg de ecu zal ook geen zuivere waardes terug krijgen met als gevolg grotere kans op SCHADE.chippen wordt bestaande software verfijnd en afgesteld veel beter voor het blok.
neem anders is contact op met cabriobully (tuningchips.nl) die heeft leuke chippies voor weinig geld en je merk een degelijk verschil!7 augustus 2010 om 20:07 #17709188Hey,
Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
7 augustus 2010 om 20:29 #17709189dit is niet de soort powerbox die jij bedoeld svdk20.
powerbox die McKaamos bedoeld is zoiets:
Geen box die de waardes aanpast van de ecu
7 augustus 2010 om 22:18 #17709190origineel gepost door boukekoppejan
Hey,Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
Ik zag dat je mij ook al een mail hebt gestuurd.
Chiptuning voor jouw auto zou je met een standaard motor 6 a 8 pk brengen.
Het is net wat verwacht je ervan,het is een 16v dus hij zal niet ineens onderin harder gaan optrekken.
Daarom zijn mensen die een 8v tunen vaak eerder tevreden omdat onderin extra vermogen word gehaald.
Zelfde dat sommige mensen erg te spreken zijn over diesel powerboxen hier krijg je onderin meer trekkracht mee.Als ik in jouw schoenen stond zou ik hem niet chiptunen,ik zou het geld fijn sparen.
Ook de mantzel powerbox en andere aanpassingen,ze brengen zeker wel verschil,maar het is het geld allemaal niet waard.Dus zou mij het geld mooi besparen.
8 augustus 2010 om 00:08 #17709191origineel gepost door Spacejam
dit is niet de soort powerbox die jij bedoeld svdk20.powerbox die McKaamos bedoeld is zoiets:
Geen box die de waardes aanpast van de ecu
Klopt powerbox op de X14XE en X16XE motoren is een Verkort inlaat traject:
nog een powerbox foto:
standaard inlaat:
Willem
8 augustus 2010 om 00:10 #17709192Let wel op dat de powerboxen van de corsa-C anders zijn, en zo goed als alleen bij Dbilas vandaan komen
Willem
8 augustus 2010 om 07:54 #17709193origineel gepost door Spacejam
dit is niet de soort powerbox die jij bedoeld svdk20.powerbox die McKaamos bedoeld is zoiets:
Geen box die de waardes aanpast van de ecu
Dat is inderdaad wat ik bedoel :)
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door boukekoppejan
Hey,Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
Ik zag dat je mij ook al een mail hebt gestuurd.
Chiptuning voor jouw auto zou je met een standaard motor 6 a 8 pk brengen.
Het is net wat verwacht je ervan,het is een 16v dus hij zal niet ineens onderin harder gaan optrekken.
Daarom zijn mensen die een 8v tunen vaak eerder tevreden omdat onderin extra vermogen word gehaald.
Zelfde dat sommige mensen erg te spreken zijn over diesel powerboxen hier krijg je onderin meer trekkracht mee.Als ik in jouw schoenen stond zou ik hem niet chiptunen,ik zou het geld fijn sparen.
Ook de mantzel powerbox en andere aanpassingen,ze brengen zeker wel verschil,maar het is het geld allemaal niet waard.Dus zou mij het geld mooi besparen.
Het is idd maar net waar je geld aan uit wil geven.
Een ander motorblok er in hijsen is vaak goedkoper en geeft veel meer PK’s, maar voor sommige mensen is het de sport om zoveel mogelijk uit het standaard blok te halen.Als je het toch wil doen, maak dan geen keuzes en doe het allemaal. Leg dan grof geld neer en zet een Mantzel Powerbox of een variant van DBilas er op, leg een dikkere uitlaat onder je auto (Groep N of Groep A systemen in RVS zijn altijd leuk) inclusief sportkat en spaghetti spruitstuk. Een sportfiltertje kan er dan ook nog wel van af.
Laat de wagen daar na chiptunen om het maximale potentieel van de nieuwe onderdelen te benutten, en dan heb je iets waar je serieus iets van merkt :)origineel gepost door boukekoppejan
Hey,Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
Chiptunen heeft eigenlijk alleen echt zin op een motor waar meer potentieel in zit. Denk aan motoren met turbo’s er op. Er kan dan gespeeld worden met overboost waardes waardoor er meer druk opgebouwd wordt.
Een turbodiesel blok kan je op die manier al snel voorzien van een PK of 30 extra. Blokken zonder turbo waar je met alleen een chip meer als 10PK extra uit haalt zijn behoorlijk schaars.8 augustus 2010 om 09:26 #17709194ts bedoelt toch de powerbox ala ik hou mijn ecu voor de gek.. Corsa c is toch geen mantzel powerbox voor
8 augustus 2010 om 10:15 #17709195Wel een Dbilas dynamic Powerbox voor de corsa-C 1.4 / 1.8
Willem
8 augustus 2010 om 10:21 #17709196Ben het met corsaboy eens, kijk eens op de gemiddelde chiptunings site naar powerboxen. Hier wordt idd iets anders mee bedoeld dan de inlaatstukken hierboven.
8 augustus 2010 om 10:27 #17709197origineel gepost door 2e-c14nz
Ben het met corsaboy eens, kijk eens op de gemiddelde chiptunings site naar powerboxen. Hier wordt idd iets anders mee bedoeld dan de inlaatstukken hierboven.Jij denkt dat de topicstarten zo’n programma bedoeld.
En ja, als je powerbox in combinatie met Corsa intikt kom je meestal op dit type inlaten uit..
Ik De topic starter word zo wel van alle info voorzien.
en nu hoor ik worden over een Powerbox (inlaat) zonder Chippen weinig zin heeft.
ik weet niet hoe het met de gemiddelde Corsa-B GSi zit.
Maar mijn Corsa met CW waarde van een Flatgebouw (Combo-B) loopt sinds ik de mantzel in Combi met een 4-1 spruitstuk gebruikt gewoon rond de 200km/u.
Dan rijdt ik met een Diesel filterbak, en gewone katalysator en Geknepen Budget uitlaatsysteem eronder.
Denk dat je wel kan Chippen, maar dan puur voor meer Toeren, dan heb je nog meer aan die Powerbox (inlaat) inderdaad.
maar zelfs zonder Chippen in Combi met een GOEDE 4-1 spruitstuk kom je al een heel end.
De corsa-B waar deze combinatie uit gekomen is kom op zijn gewoon GOED omgebouwde Corsa’s met Standaard C20XE onder kap bijhouden, deze C20XE kon hem dan ook pas voorbij wanneer de 1.6 16V bij 219km/u in 5 in de toerenbegrenzer in vloog.
dus of je MOET Chippen bij een powerbox, denk het niet eens..
Willem
8 augustus 2010 om 10:37 #17709198misschien alleen om je toerenbegrenzer verder naar achter te leggen aangezien je maximale vermogen met een powerbox na je begrenzer ligt.
Al zal je blok het niet leuk gaan vinden als je hem vaak tegen die nieuwe max aanzet.
9 augustus 2010 om 20:17 #17709199Hey,
ik bedoelde eigenlijk niet zo’n powerbox die jullie laten zien;
Ik bedoelde eigenlijk een soort kastje wat je voor je cpu zet. is dit mogelijk voor mijn auto?
En ik heb nu meerdere chiptune bedrijven een mailtje gestuurd en kreeg meerder respons dat het niet mogelijk was om een 1.4XE motor te tunen, weten jullie waarom?
Mzzl
9 augustus 2010 om 21:02 #17709200Omdat de chip niet herschreven kan worden, gok ik zo. Zullen ze andere apparatuur voor nodig hebben en programmeerbare vervangende chips.
En dat tussenplak kastje moet je direct vergeten, das niks waard.Wat chippen betreft, schrijf geen dertien in een dozijn tuners aan, dat zijn gewoon vanaf DVD ingeladen stukjes prut. Laat het ambachtelijk doen, bijvoorbeeld bij DdV
9 augustus 2010 om 21:15 #17709201Hey, ok bedankt.
Maar wie is ddv of wat is ddv?
Mszl
10 augustus 2010 om 10:53 #17709202iedereen ook altijd meteen roeoen over die inlaat systemen.. ts snapt er helemaal geen zak meer van. Ddv programmeerd ook geen chips op de bank. Ga naar dbilas of de oude tuner van mantzel. Dat is maatwerk.. Maar alleen chippen van deze motor levert nix op jammer geld.
10 augustus 2010 om 16:31 #17709203ik heb ook wel eens gehoord dat je zoon powerbox zelf kan maken ,in zoon powerbox zit allen een weerstand die het singaal naar de ecu vertraagd waardoor er meer brandstof word ingespoten,ik weet het fijne er niet van maar, volgens mij is zoon powerbox niet zonder risco het kan ook storing en schade veroorzaken.
10 augustus 2010 om 17:02 #17709204Zou zo’n Electrische powerbox niet willen hebben op mijn motor.
Die zijn volgensmij ontwikkeld door revisiebedrijven :jerry
Storingen worden vaak niet gezien, met alle gevolgen van dien.
de enige powerbox op mijn motor is toch de verkorte inlaat!!
Willem
17 augustus 2010 om 06:02 #17709205origineel gepost door boukekoppejan
Hey, ok bedankt.Maar wie is ddv of wat is ddv?
Mszl
DDV is een inmidels gepensioneerde tuner! :P
Eds rijden,goede tuning voor redelijke prijzen17 augustus 2010 om 06:15 #17709206origineel gepost door b07
ik heb ook wel eens gehoord dat je zoon powerbox zelf kan maken ,in zoon powerbox zit allen een weerstand die het singaal naar de ecu vertraagd waardoor er meer brandstof word ingespoten,ik weet het fijne er niet van maar, volgens mij is zoon powerbox niet zonder risco het kan ook storing en schade veroorzaken.Een powerbox:
Deze zijn er in verschillende varianten.
Je hebt de goedkope waar 90% van de bedrijven mee stunt als goede powerbox!en je hebt 10% die echte goede boxxen hebben,echter je betaald dan ook 475 a 499 euro.
slechte powerbox,ook al doen de bedrijven zich nog zo groot voor 90% is chinese rommel met eigen label erop!
een slechte powerbox verhoogt bij een dieselmotor puur en alleen de inspuiting.
er zit enkel een klein weerstandje in en heeft twee stekkers.
Doordat de diesel,benzine meer word ingespoten verhoogt de turbo automatische zijn druk een beetje!Dus mensen zijn vaak wel tevreden want er word vanaf 0 toeren 10% meer brandstof ingespoten,met als gevolg turbodruk omhoog etcetera!
Echter je mm word een groot rommeltje,je koppeling is er helemaal niet blij in omdat die flink te verduren krijg omdat voornamelijk onderin vermogen word behaald.
Een goede powerbox:
Deze zijn er ook echter een goede powerbox heeft niet 2 stekkers maar wel 8 stuks
Hiermee worden de inspuiting veranderd
de turbodruk krijgt zijn eigen stekker
de lambdaawaardes worden aangepast
Dus kortom een tuning die wel aangepast is op je auto!
Deze zorgt er ook voor dat de ecu het niet al te zwaar krijgt door de veranderingen .Eerlijk is eerlijk een powerbox kan nooit vergeleken worden met software matische tuning!
Een powerbox veranderd enkele dingen,nieuwere auto’s hebben tot wel 84 kernvelden die aangepast kunnen worden.Even nog terugkomen op wat mcaamos zegt over de groep n/a uitlaatsystemen.
Dit werkt zeker,echter bij 98% zit het tussen de oren,deze mensen kopen een uitlaatsysteem van simmons,supersport,friedrich-motorsport enzv enzv
Echter het zijn leuke systemen met een buisdiameter van 63mm maar bij de eerste demper houd het mooie alweer op,door de demper heen is het namelijk nog gewoon 50mm doorsnee!!!
Dus daar word de motor alweer geknepen!
Doordat de motor meer kabaal maakt denken mensen he fuck wat gaat die snel!!
Dus wil je een goed systeem laat er dan aub een op maat maken,en hou zelf in de gaten dat de diameter door de dempers heen ook 63mm doorsnee is!
Wat dat betreft word je dus overal maar in de maling genomen
17 augustus 2010 om 17:13 #17709207Originally posted by wim-v6
Wel een Dbilas dynamic Powerbox voor de corsa-C 1.4 / 1.8Willem
Ding heet geen Dynamic Powerbox :swear
Noem het beestje gewoon bij zijn naam of zeg anders niets.
Het is een Dbilas Flowtec, dat is het inlaatspruitstuk.
Levert ongeveer 25pk, kost ongeveer 1100 euro met een standaard chipaanpassing erbij (motronic opsturen naar Dbilas).En het luchfilterhuis met aanzuigbuis op de tekening heet een Dbilas Flowmaster & Flowpipe.
En voor een Z14XE motor zou ik geen enkele chiptuning aanbevelen.
Goede groep A uitlaat erop vanaf kat, spaghetti is er niet voor te krijgen (want kat zit daarin gebouwd).
En dan eventueel Dbilas Flowtec en Flowmaster erop.
Of je vervangt de nokkenas voor een sportievere.:vertag
17 augustus 2010 om 17:58 #17709208origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by wim-v6
Wel een Dbilas dynamic Powerbox voor de corsa-C 1.4 / 1.8Willem
Ding heet geen Dynamic Powerbox :swear
Noem het beestje gewoon bij zijn naam of zeg anders niets.
Het is een Dbilas Flowtec, dat is het inlaatspruitstuk.
Levert ongeveer 25pk, kost ongeveer 1100 euro met een standaard chipaanpassing erbij (motronic opsturen naar Dbilas).En het luchfilterhuis met aanzuigbuis op de tekening heet een Dbilas Flowmaster & Flowpipe.
En voor een Z14XE motor zou ik geen enkele chiptuning aanbevelen.
Goede groep A uitlaat erop vanaf kat, spaghetti is er niet voor te krijgen (want kat zit daarin gebouwd).
En dan eventueel Dbilas Flowtec en Flowmaster erop.
Of je vervangt de nokkenas voor een sportievere.:vertag
Sorry hoor, ben niet zo thuis in die Rommel..
:vertag
17 augustus 2010 om 21:08 #17709209wat vinden jullie dan van deze ?
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=186001&hid=&lhid=&lvid=&mid=57
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.