Chiptunen 1.9 cdti 150 pk

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Chiptunen 1.9 cdti 150 pk

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Siep73

Dag allemaal, ik denk erover mijn signum te laten chiptunen. Hebben jullie aanbevelingen voor betrouwbare bedrijven?

wim-v6
      Deelnemer

EDS fahrzeugtechnik in Marl (200pk + EGR weggeprogrammeerd en evt aangepast roetfilter regeneratie schema).

Willem

Gamespel
        Deelnemer

Idemdito EDS, auto rijd als een zonnetje…

speaker
          Deelnemer

EDS is mij prima bevallen!

( er is nog zo’n topic iets verder naar beneden )

Siep73

Dank jullie wel voor jullie tips! Ik heb EDS een mailtje gestuurd (hoop dat ze gebrekkig duits kunnen lezen ;) )
              Zag dat het 1,5 uur rijden is bij mij vandaan, dus das zeker de moeite.

Groetjes,
              Simone

Spacejam
              Deelnemer

ook ik hem hem bij eds laten chippen en het bevalt goed. Ze reageren alleen enorm traag op mails als al iets gekocht hebt en ondersteuning wilt (lees gemiddeld 2 maanden). Het is verstandiger om te bellen.

opel-mark
                Deelnemer

Ik heb ze ook een mail gestuurd, een week of wat geleden en echt snel zijn ze inderdaad niet, ik had wat vraagjes over dit : http://www.eds-motorsport.de/shop/de/EDS-IPF-System/Opel-Astra-H-Z14XEP-IPF-Online-Tuning-System

Maar ik wacht nog op een antwoord van ze, ik vraagme af hoe makkelijk dit systeem is, want als ik het bij eds laat chiptunen en de dealer zet er andere software in of reset het dan zou ik de chiptuning weer kwijt zijn (volgens wat ik gehoord heb) en met dit kastje zou ik het meteen weer aan kunnen passen.

Spacejam
                  Deelnemer

ik kan wel een antwoord geven op die vraag; je kan zelf de software weer makkelijk terug zetten.

opel-mark
                    Deelnemer

Mijn Duits is niet zo geweldig, maar als ik het goed begrepen heb lees je de auto uit met de ipf, maak je verbinding met de pc en internet waarbij je de keuze maakt voor de tuning en via internet de ipf geladen wordt waarna je het terugprogrammeert in de auto, je hebt dus zelf geen bestandje wat je erin kan zetten en is dus enkel bruikbaar bij deze auto en niet bijvoorbeeld een exact dezelfde auto.

Helaas zie ik in de lijst die ze hebben niet de 1.4 astra H staan terwijl ze wel de module verkopen, het zou kunnen betekenen dat er maar een tuning mogelijkheid is, enkel de 100pk, maar dat zou voor mij niet zo’n ramp zijn.

Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als eds ineens niet meer zou bestaan, of ik dan altijd de getunde versie nog ergens kan vandaan halen als bijvoorbeeld een dealer de zaak geupdate heeft.

Ik zag wel iets van dat als je bijvoorbeeld de auto laat tunen bij hun (kost 250 euro) je voor 150 euro later evt nog de ipf erbij kan kopen, mocht de software geuodate zijn dan zit ik niet zonder tuning.

Het is wel jammer dat eds geen vestiging in Nederland heeft want volgens mij is er best wel wat vraag naar.

stiggel
                      Deelnemer

Wat kost dat?
                        Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was met mijn 120 PK CDTi, aangezien ik er een roetfilter onder heb hangen. En op hoeveel PK kom ik ongeveer uit?

Mzzl!
                        STiGGEL

@wim-v6 wrote:

EDS fahrzeugtechnik in Marl (200pk + EGR weggeprogrammeerd en evt aangepast roetfilter regeneratie schema).

Willem

Spacejam
                        Deelnemer

rond de 170 waarschijnlijk

speaker
                          Deelnemer

@stiggel wrote:

Wat kost dat?
                            Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was met mijn 120 PK CDTi, aangezien ik er een roetfilter onder heb hangen. En op hoeveel PK kom ik ongeveer uit?

Mzzl!
                            STiGGEL

@wim-v6 wrote:

Willem

Ligt ook een beetje aan de conditie van je auto. Bij Edvries haalden ze er 188pk uit ( ook 120pk versie )

stiggel
                            Deelnemer

Mijn auto is goed ingereden: 235.000 km. Maar verder in goede staat. Volledige distributieset incl. waterpomp vervangen bij 205.000 km. en motor loopt nog strak.
                              Is tuning uberhaupt nog aan te raden bij een dergelijke hoge km.stand?
                              En wie kan me vertellen wat het nu ongeveer kost? Ik twijfel namelijk een beetje. Auto rijd ik al ruim 2 jaar (40.000 km/jaar) zonder al te veel problemen en dat houd ik graag zo…

Grtn!
                              STiGGEL

Ligt ook een beetje aan de conditie van je auto. Bij Edvries haalden ze er 188pk uit ( ook 120pk versie )[/quote]

Marcel28
                              Deelnemer

Hey Stiggel,

Heb mij laten vertellen dat km stand niet echt veel uitmaakt, zolang motor en aanverwante onderdelen in goede staat zijn.
                                Er zijn hier mensen op het forum waarbij de km stand volgens mij hoger was.

Heb zelf afgelopen week een mail gestuurd met de vraag of mijn ERG klep uitgeprogrameerd kan worden ( dat ding geeft kuren ) . Dit blijkt helaas niet mogelijk te zijn bij een V6 CDTI ( heb dus wel snel andwoord gekregen ).

Gr Marcel

Dolby
                                Deelnemer

Ik zelf heb mijn astra G 2.0 16v DI laten chippen van 82PK 185NM naar 110 Pk met 245NM Bij tunearts.de. Met een KM stand van 181.000KM. Nu inmiddels 280.000KM op de teller gehaald zonder problemen. Is mijn beste keus ooit geweest om mijn diesel te laten chippen rijd veel soepeler en met zelfde rijstijl ook nog eens zuiniger.

opel-mark
                                  Deelnemer

Net terug van een paar dagen vakantiepark in Duitsland, eeeeh, 2 volwassenen 3 kinderen en dan een helling van 5%, 105km/u in zijn 5 sneller wil hij gewoon niet, treurig.
                                    Een paar stijlere hellingen gewoon terug moeten schakelen naar zijn 3.

Mark

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.