chippen onmogelijk?

Forumindex Forums Modellen Insignia chippen onmogelijk?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    gerinsignia

Ik heb een Insignia sports tourer cdti 130pk uit Jan 2012. Hiermee ga ik naar ATM chiptuning in Eemnes. Nu krijg ik een dag voor het chippen een telefoontje van hun dat het misschien niet mogelijk is. Volgens hem zijn er vanaf 2012 beveiligingen in de computer gezet waardoor het onmogelijk wordt gemaakt hem te chippen. Nu is het niet zeker of dat bij mij het geval zal zijn. Heeft iemand hier eerder van gehoord of misschien een idee of die beveiliging te omzeilen is? (via dealer misschien?)

Ben benieuwd naar jullie reacties!

turbosix
      Deelnemer

dit zegt EDS:
        – max Power ca. 151 kW / 205 PS
        – maximum torque ca. 450 Nm

Attention! Because of new Tuning protection it´s only possible to tune ECU with the following numbers.

0281 015xxx

0281 016xxx

0281 017xxx

You find this number on the sticker on your ECU.

gerinsignia

Heb gisteren de ecu los gehad, maar kon geen vergelijkbare nummers vinden.
          Ben vandaag bij ATM tuning geweest, maar die konden er inderdaad niet in komen.
          Als iemand nog ideeën of adressen heeft hoor ik het graag!!

Turbosix, bedankt voor je reactie!

ZakhooiTM
          Deelnemer

Ik denk dat de ECU’s van tegenwoordig steeds meer gaan werken met ondertekende software.
            Dit wil dus zeggen dat de processor in de ECU eerst controleert of de handtekening van de software in orde is.
            Wordt ook al sinds 2002 in spelcomputers en allerlij hardware toegepast, nu dat de ECU’s van tegenwoordig een stuk krachtiger zijn dan vroeger, kunnen ze dit ook makkelijk toepassen.

kaneelschep
            Deelnemer

Denk dat het meer is omdat ze willen dat je opel geld betaald voor het tunen ipv een ander bedrijf ;)

sw_reijnders
              Deelnemer

klasen motors schrijft het volgende op de site:

Stage-1 A20DTH 160HP->190HP

Our Stage-1 for the 2.0 CDTI is a full remap of the enginemanagement.
                We are proud to be one of the first to be able to tune the actual 2011-modells with the latest softwareupdate which comes with a tricky tuningprotection.

polle90

BSR tuning kan het ook volgens hun website. Heb dit op mij SAAB 9-3 gehad en
                  was daar tevreden mee.

Xhoza

Ik zou niet naar ATM gaan. Hier bedonderen ze je waar je bij staat (zelf in Eemnes geweest).

Had zelf gekozen voor chippen met testbankrun voor+na. Bij de run voor mocht je aanwezig zijn, maar bij de run na het chippen niet. Tijdens de proefrit merkte ik geen verschil. Vergelijking van de grafiek zou beweren dat ik na het chippen rond de 1500rpm in koppel zou zijn gestegen van 70 naar 120. Totaal niet merkbaar tijdens het rijden.

Nog wat vreemde zaken op de grafiek was dat de temperatuur in een uur van +/- 18 naar 26 was gegaan (16h ‘s middags, ‘tuninghal’ had de garagedeur open en de ventilatoren stonden aan). Luchtdruk zou ook een 10 bar gestegen zijn en de datum/tijd week opeens een paar maanden af.

Vooraf was de eigenaar heel behulpzaam over de telefoon. Alles duidelijk uitleggen/toelichten. Op mijn reacties op de slechte ervaring niks meer vernomen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.