Chippen astra h Z16XEP

Forumindex Forums Modellen Astra Chippen astra h Z16XEP

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252855
    No Name
      Lid sinds:
      8 September 2010

      Ik wil mijn Z16XEP moter laten chippen. Ik heb d.m.v. mijn kenteken het al laten controleren bij het chipbedrijf en de koppel zal aanzienlijk verbeteren. Ook zal hij iets zuiniger worden en krijg ik er wat pk’s bij. Waar het mij het meeste om gaat is dat hij wat zuiniger wordt en die extra koppel is mooi meegenomen. Verder ben ik uiterst tevreden over de huidige moter. Er staat nu ruim 175.000 op.

      Is het verstandig om dit blok te gaan chippen? Als ik ergens niet op zit te wachten is het een blok dat kans heeft om sneller kapot te gaan dan normaal. Dan rijdt je wel iets zuiniger maar gaat het je uiteindelijk meer kosten en dat is net niet de bedoeling. Iemand ervaring hiermee?

      Ik stel deze vraag omdat ik deels nog in mijn hoofd zit met de ‘spookverhalen’ dat chippen slecht is voor je blok… :jerry

      #18074986
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Mag ik vragen bij welk bedrijf je het hebt laten controleren en hoeveel koppel extra krijg je volgens hun?

        Ik zelf heb geen ervaring met chiptuning wel weet ik dat chiptuning bij non turbo motors niet tot weinig vermogens winst op levert
        en chiptuning is absoluut niet slecht voor je motor mits je naar een goede tuner gaat die de software op maat schrijft.

        En de motor wordt inderdaad iets zuiniger omdat je een schonere verbranding krijgt door de tuning software in de ECU(mits het goed gedaan is)

        En ik zou ook vragen om een dyno test achteraf(mooiste zou zijn vooraf en achteraf om te vergelijken) om te kijken of je er überhaupt wat op vooruit bent gegaan.

        Je zal denk rond de 115PK komen en 170NM

        Luuk

        #18074987
        No Name
          Lid sinds:
          8 September 2010

          Het is een privebedrijf. Deze man doet al jaren chiptuning op maat met goede reultaten. Ooit een voor zn eigen begonnen. Haha klinkt louche maar is het zeker niet. Ik ken hem al wat jaren en hij heeft vele tevreden klanten. Sowieso komt er een test voor en na. Hij schrijft inderdaad software op maat en ik doe het ook meer om hem zuiniger te krijgen en op de koppel kan ik wel wat winst krijgen. Het gebeurd zaterdag dus dan zal ik de resultaten wel even doorgeven :)

          #18074988
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Oke succes ermee ben benieuwd naar de resultaten. :thumb

            #18074989
            BlueAstraG
              Lid sinds:
              24 December 2011

              Een beetje goede chiptuning is niet slecht voor de motor.. Dus als jij zegt dat je een goed adresje hebt, ga ik daar vanuit en is dit zeker aan te raden.

              Chiptuning op een ongeblazen motor is zeker wel de moeite waard, al kun je het natuurlijk niet vergelijken met een geblazen motor. 20NM is goed haalbaar op een ongeblazen motor en is zeer zeker goed te merken.

              Maar ik denk dat jij Eco-chiptuning wilt.. Dan pak je weinig winst maar is de auto wat zuiniger. De kosten haal je eruit en het is niet slecht voor je motor. En daar kom ik weer, mits je dit bij een goed bedrijf doet.

              #18074990
              No Name
                Lid sinds:
                8 September 2010

                Thx.. Het wordt inderdaad gedaan bij een goede en ervaren chiptuner. Jullie reacties geven mij iig vertrouwen. bedankt!

                #18074991
                No Name
                  Lid sinds:
                  8 September 2010

                  Helaas nog geen resultaat. Hij kon niet in de computer komen.. Wordt dus nog vervolgt..

                  #18074992
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Hoe ga je het nu doen dan?

                    #18074993
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      @No Name wrote:

                      Helaas nog geen resultaat. Hij kon niet in de computer komen.. Wordt dus nog vervolgt..

                      Dat had hij van te voren al kunnen weten. Mijn Z16XEP (Astra H) wordt gechipt bij Unlimited Tuning en die hadden dat al aangegeven.
                      Zij hebben nu de originele software (op VIN nummer) besteld en gaan die aanpassen en terugschieten.
                      Mocht ik later de chip tuning ongedaan willen laten maken dan kunnen ze zo de originele software weer terug schieten.

                      Ziet er bij jou trouwens ook een dyno run voor en achteraf bij in ? Ben wel benieuwd naar de waardes die ze jou toe hebben gezegd.

                      #18074994
                      danny
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Wat voor extra cijfers geven ( beloven )ze aan dan

                        ben wel benieuwd

                        #18074995
                        No Name
                          Lid sinds:
                          8 September 2010

                          @Opeltje17 wrote:

                          Hoe ga je het nu doen dan?

                          Hij gaat op zoek naar de software die mij type computer wel pakt..

                          @Juffer1 wrote:

                          @No Name wrote:

                          Helaas nog geen resultaat. Hij kon niet in de computer komen.. Wordt dus nog vervolgt..

                          Dat had hij van te voren al kunnen weten. Mijn Z16XEP (Astra H) wordt gechipt bij Unlimited Tuning en die hadden dat al aangegeven.
                          Zij hebben nu de originele software (op VIN nummer) besteld en gaan die aanpassen en terugschieten.
                          Mocht ik later de chip tuning ongedaan willen laten maken dan kunnen ze zo de originele software weer terug schieten.

                          Ziet er bij jou trouwens ook een dyno run voor en achteraf bij in ? Ben wel benieuwd naar de waardes die ze jou toe hebben gezegd.

                          Ja heb de dyno run van regulier gehad. De dyno run achteraf is dus niet gemaakt omdat hij er niet in kon komen. Hij schatte de waardes op +/- 10 pk en +/- 15 á 20 Nm

                          #18074996
                          danny
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            10 pk is wel erg veel, we wachten af ben benieuwd

                            #18074997
                            Opeltje17
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 January 2012

                              10pk is goed haalbaar hoor kijk maar naar de opel astra H van opel-mark deze heeft ook 10pk erbij gekregen na het chippen is weliswaar een 1.4 maar bij een 1.6 is dit ook haalbaar.

                              #18074998
                              opel-mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2011

                                bij EDS zeggen ze dat er ongeveer 20NM bijkomt bij de 1.6 en dat is goed te merken, helemaal bij een 5 of 3 deurs omdat die weer lichter is als een stationwagon.

                                Mark
                                http://www.AstraTuningClub.nl

                                #18074999
                                BlueAstraG
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2011

                                  Haha waarom zou je helemaal naar Duitsland gaan als het hier in Nederland zowel beter als goedkoper kan?

                                  Mike z’n Astra G (X16SZR) is gechipt bij Unlimited Tuning.

                                  En kijk hier de vermogenskromme, bij aanklikken krijgt men de volledige versie. De uitdraai zegt meer dan woorden wat betreft de winst:

                                  Zoals men kan zien, is de chiptuning op maat uitermate goed gelukt.
                                  Algemeen bekend: Nm’s zeggen meer dan pk’s.. Tóch even een vermelding:

                                  Origineel 77.2pk @ 5319rpm / 131.7nm @ 2996rpm
                                  Gechipt 86.1pk @ 4975rpm / 153.3nm @ 3088rpm

                                  Een winst van 8.9pk en 21.6Nm.
                                  En kijk die vermogenskromme eens.

                                  En we hebben het hier over een 1.6 8v, in dit onderwerp gaat het over een “iets” nieuwere motor.. Kan wel iets meer uit worden gehaald dan het voorbeeld.

                                  Bij Unlimited Tuning althans ;)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.