Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Chippen Astra 1.6 sport 180 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2014 om 19:36 #17267419
Hallo,
zoals hier kunnen lezen denk ik zeer serieus na om een astra te kopen. Nu valt met het turbogat op bij de 1.6 sport en lees ik her en der wat over chippen ervan.
Chippen lijkt me interessant met als doel de onderstaande punten:
1. soepeler vermogensopbouw
2. iets zuiniger
3. de extra pk`s zijn mooi meegenomen maar niet perse noodzakelijk. 180 goedgebruikte pk`s moeten voldoende zijnWie kan me hier meer info over geven? Wat zijn goede adressen? Liefst binnen 1 uur rijden van Tilburg.
Wat is de ervaring na chippen? Soepeler? Sneller? Zuiniger?
Mensen met negatieve ervaringen na chippen zoals motorstoringen e.d.?Alvast bedankt.
10 augustus 2014 om 18:51 #18247149Niemand?
10 augustus 2014 om 19:01 #18247150Een vriend van mij rijdt een exact dezelfde astra als ik (Astra G Z1.6XE)
Die van hem is gechipt, die van mij niet.
Ik merk wel dat die iets vlotter weg rijdt en ook in hoge toeren iets vlotter doortrekt.
Verbruik kan ik niks nuttigs over zeggen omdat dat vooral van de bestuurder afhankelijk is.
Motorstoringen ga je er niet door krijgen, althans, niet door het chippen.Met een 1.6 turbo motor die jij bedoeld heb ik geen ervaring.
10 augustus 2014 om 20:32 #18247151ok toch bedankt. Is het hier altijd zo rustig op het forum?
Lees dat je van 180 naar 220 pk gaat, top van 220 naar 240 etc.
Het is me niet om die extra 40 pk`s te doen. Maar meer om het net wat soepeler rijden en vermogen over breder toerenbereik.Heb al gezocht maar kon niets vinden over tunen van de 1.6 en ervaringen op dit forum.
10 augustus 2014 om 20:39 #18247152Of je helemaal het turbogat probleem gaat oplossen bij deze motor durf ik niet te zeggen.
Chippen helemaal bij turbo motoren is erg effecient.
Maar zuiniger lopen hangt echt van je zelf af.
Bij mij zou die meer gaan verbruiken omdat ik vaker het vermogen maximaal zou aanspreken. Dus ja een pedal to the metal actie zorgt altijd voor verbruik.
Misschien dat toch iemand al deze motor heeft laten chippen die je kan vertellen wat er met het turbogat gebeurt.10 augustus 2014 om 20:45 #18247153Ik verwacht niet dat ik dr anders mee ga rijden.
Voorbeeld Sommige dagen rij ik van Tilburg naar Maastricht en terug een 240 km. Dan rij ik 130-140 harder kan wel maar is de baas zn tijd en mijn brandstof plus spits.
Daarnaast staat men geregeld te controleren daar :swearIk hou wel van doorrijden, maar ga die 30-40 pk extra niet gebruiken om nog harder door te rijden :thumbup
10 augustus 2014 om 20:49 #18247154Die snelweg km’s vallen zeker mee qua verbruik. Meer het ‘sportief’ optrekken doel ik op.
Dat is bij mij 1 van de acties waardoor die half jaar oude diesel van mij 1 op 16 rijdt gemiddeld. Haha
11 augustus 2014 om 22:45 #18247155Blok kan 280PK aan zonder internals aan te passen klaarblijkelijk
http://www.dbilas-dynamic.de/pdf/dbilas_Z16LEx_V2.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;EDS is wel geliefd onder de meesten. Kan zelfs je ECU opsturen via de post en dan krijg je hem een dag later gechipt terug.
Maar ik zou liever voor 75 euro meer een dyno uitdraai willen dan heb je de exacte vermogens/koppel zwart op wit staan.
http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Astra/Astra-H/Z16LET/Opel-Astra-H-Z16LET-Phase1-Chiptuning.html” onclick=”window.open(this.href);return false;ervaringen in dit topic:
viewtopic.php?f=84&t=15648114 augustus 2014 om 21:01 #18247148Dank je voor de reacties.
Zit er in Nederland geen goede tuner? Lekker dicht bij huis?
15 augustus 2014 om 04:48 #18247156AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben bij Unlimited Tuning in Amersfoort geweest, onze forumsponsor. Erg tevreden over. Kijk even in het UT board voor meerdere ervaringen..
19 augustus 2014 om 14:51 #18247157Ik kan je RS Tuning in Eindhoven aanraden, dat is een echte maatwerk tuner.
19 augustus 2014 om 15:08 #18247158RS tuning is nu niet bepaald maatwerk! Maar gewoon chipje erin schrijven en gaan met die banaan, niks getest enz.
20 augustus 2014 om 09:13 #18247159Beste Haasje,
Dat gebeurt bij 99% van de tuners, maar dit is een van de weinige (op 1 hand te tellen in Nederland) die echt maatwerk levert, je weet dus echt niet wat je zegt. Je bent je auto minstens een volle dag kwijt, en staat niet binnen een uur weer buiten nadat een eerder gemaakte/gekochte file erop gezet is, en slechts gekeken wordt of er geen foutcodes optreden. Maar jij bent daar tevreden mee, en nogmaals ik heb geen zin in ruzie met je.
20 augustus 2014 om 09:24 #18247160Geloof mij het is geen maatwerk! Zelfs tuners op de bank leveren niet allemaal maatwerk.
Of in ieder geval zeker niet goed! Die 99% tuners dus links laten liggen. En de andere 1% aanspreken voor een chip beurt.20 augustus 2014 om 09:55 #18247161Sorry, op argumenten reageer ik beter, als je er zelf ooit geweest was zou je beseffen wat je nu zegt. Ik zie dat je er dichtbij woont, slik je trots in en ga er eens langs. Ik hoef achteraf geen excuses, ik zou het gewoon fijn vinden als jij ook eens zou zien wat ik heb ervaren.
20 augustus 2014 om 09:58 #18247162Eh ik ben er zelf geweest!
20 augustus 2014 om 10:59 #18247163Hoe kun je dan zeggen dat er geen maatwerk plaatsvindt?
Weggegaan toen de eigenaar je vertelde dat hij niet graag aan jouw ongeblazen moter wilde verdienen, of heb je daadwerkelijk mee mogen maken en uitleg erbij gekregen hoe hij te werk gaat?20 augustus 2014 om 11:06 #18247164AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wie heeft er op jouw boterham gespuugd vandaag? Het is gewoon zijn ervaring en mening. Net als het feit dat mijn ervaring super was bij UT, maar anderen daar problemen hadden en niet tevreden waren. Dat kan. Ook ik ben niet content met RS Tuning, en zal er ook niet meer heen gaan. Doe mij maar een aanpassing met rollenbanktest e.d.
Je reageert alsof je persoonlijk aangevallen wordt, is het jouw eigen hut? Heb respect voor ieders mening. Als jij daar tevreden bent, is dat ook prima. Topicstarter vraagt om meningen, en die krijgt hij. Dan kun je wel 20 posts neerzetten om er tegenin te gaan, maar dat is het doel niet en je zult er nooit gelijk in kunnen krijgen..
20 augustus 2014 om 11:25 #18247165Beste Pixel,
Ik heb eerder een aanvaring gehad met Haasje op dit vlak, en wil helemaal geen ruzie. Iedereen mag zijn mening geven, vind het alleen niet fijn als ik iets op dit forum zet, dat dat ongegrond (naar mijn mening) wordt tegengesproken, dan voel ik me (wellicht onterecht) persoonlijk aangevallen. Het is niet mijn “hut”, en zal er ook over ophouden.
20 augustus 2014 om 13:11 #18247166Klasen Vmax of EDS als je goede wil.
20 augustus 2014 om 14:19 #18247167@opeltje2 wrote:
Hoe kun je dan zeggen dat er geen maatwerk plaatsvindt?
Weggegaan toen de eigenaar je vertelde dat hij niet graag aan jouw ongeblazen moter wilde verdienen, of heb je daadwerkelijk mee mogen maken en uitleg erbij gekregen hoe hij te werk gaat?Ik ben er geweest met een Z16XE met compressor erop. En dit moest goed afgesteld worden! Maar helaas. Overigens heb ik hiervoor uiteindelijk dbilas in de arm genomen en die kon dat wel!
Je kunt het ook zien aan de vermogenskromme. Die van de meeste tuners lijkt veel op het origineel maar hier en daar wat hoger.
Die van dbilas is geheel anders zij schrijven hem geheel op nieuw inplaats van delen.20 augustus 2014 om 14:50 #18247168@opeltje2 wrote:
Beste Pixel,
Ik heb eerder een aanvaring gehad met Haasje op dit vlak, en wil helemaal geen ruzie. Iedereen mag zijn mening geven, vind het alleen niet fijn als ik iets op dit forum zet, dat dat ongegrond (naar mijn mening) wordt tegengesproken, dan voel ik me (wellicht onterecht) persoonlijk aangevallen. Het is niet mijn “hut”, en zal er ook over ophouden.
Je doet anders wel of je beetje op je tenen getrapt ben
20 augustus 2014 om 15:15 #18247169Dat was ik ook, maar Haasje geeft me zojuist een betere verklaring: ze konden hem niet helpen met een aftermarket compressor. Goed, dan hebben we slechts een semantische discussie onder wat we onder maatwerk verstaan, en is het niet op de persoon (wat ik aanvankelijk dacht).
20 augustus 2014 om 16:38 #18247170Goed zo.
Terug naar mn vraag. Chippen, met als doen niet maximaal vermogen, maar behoorlijke reductie van verbruik
Wie? Wat? Waar? Waarom :hmmz
20 augustus 2014 om 20:47 #18247171EDS Klassen of TuningFactory
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.