Chippen 2.2 DTI Help Help

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Chippen 2.2 DTI Help Help

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249011
    Eddyvec C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2012

      Ik wil graag mijn vectra C 2.2 DTI laten chippen. Nu heb ik in het noorden van Nederland de firma Scholtmeijer gevonden. Deze wil
      mijn auto wel chippen. Dan zou deze van 125 pk naar 156 pk gaan. Niet gek dacht ik.

      Maar nu had ik die man aan de telefoon en zei hij dat, in het verleden er wel eens een computer is gesneuveld doordat de verbinding met de laptop wegviel. Dan moet er in de auto een nieuwe computer in. Alleen zit deze volgens hem in de brandstofpomp. En dan moet deze ook
      vervangen worden, kosten plaatje 1200 euries. Nu is dus mijn vraag aan jullie, wie heeft of ervaring met het chippen van een 2.2 DTI, wie kent de firma Scholtmeijer en is dit fenomeen van een kapotte computer bij iemand bekend?

      Graag reactie

      Vr gr Eddyvec C

      #18030663
      djtaybo
        Lid sinds:
        26 May 2012

        Waarschijnlijk zit er ook chip op je Brandstofpomp wat alleen te schrijven is (uitlezen kan niet)
        Ik wil je graag adviseren om even langs RS tuning in SON en BREUGEL te gaan.
        Zei doen dit 100% handmatig, dus geen files kopen en invoeren, gewoon op maat gechipt, hoe jij het ook wilt…

        Het is natuurlijk altijd een eigen risico, ik zou je wel willen adviseren om m niet tot 100% te chippen maar op 80 of 90%

        #18030664
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik zou gewoon lekker naar EDS gaan in Duitsland. Die hebben dit al zo vaak gedaan, dus ze kennen die motoren wel en dan zit je ook op dat vermogen voor 400 euro.

          #18030665
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            @martklanderman wrote:

            Ik zou gewoon lekker naar EDS gaan in Duitsland. Die hebben dit al zo vaak gedaan, dus ze kennen die motoren wel en dan zit je ook op dat vermogen voor 400 euro.

            zou ik ook doen.
            en dan weet je zeker dat je 155 pk hebt, aangezien daar de auto op de vermogensbank wordt afgesteld :vertag
            die vent in het noorden kan vanalles vertellen op papier.

            #18030666
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Er zijn er zelfs die met een 2.2DTi bij EDS Binnenkwamen met 125pk en bij EDS wegreden met een die rond de 170pk.

              en nog nooit gehoord of gelezen dat het fout ging daarzo met deze diesels.

              Willem

              #18030667
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Ik zeg EDS ! king:

                #18030668
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Als je een (goede) Powerboxx, kastje tussen ECU en motor, plaatst krijg je al 25pk op deze motor.

                  Dus als je hem goed laat afstellen moet er meer uit te halen zijn.

                  #18030669
                  Eddyvec C
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2012

                    Maar het probleem met een kapotte computer tijdens het chippen is bij niemand bekend hier?

                    #18030670
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Er kan altijd iets fout gaan bij het chippen.
                      Dat heb ik met de V6 ook gehad, dat heeft de chipper (Fasttech) toendertijd gewoon opgelost.
                      Ze hadden een programma geladen en daardoor de originele EPROM kapot gemaakt, toen moesten ze alsnog gaan solderen enzo.
                      Dit heeft mij niets extra gekost.

                      Je moet vooraf gewoon goede afspraken maken en de prijs vastzetten.

                      #18030671
                      pbakker
                        Lid sinds:
                        6 May 2012

                        dag mannen, ik heb mijn 2,2 espace laten tunen door dm in Almere, top en goedkoop van een slaper naar een racer en 2 lieter zuiniger per 100 km!

                        #18030672
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          @speaker wrote:

                          Ik zeg EDS ! king:

                          Ik ook! Nu 60.000 km verder en nog steeds een Big SMile als ik de snelweg op kom.
                          :jerry :jerry :jerry

                          Groet jraaf

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.