Chip!

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228132
    ReTiReD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2004

      Ja hoor, de zoveelste topic hierover… Kan die mafkees geen zoekfunctie gebruiken?

      Nou, nee! Ik kan het niet vinden!

      Om te beginnen… Erg handig met auto`s ben ik niet! Ik lees helaas wel veel te veel Opel forums, en dan wil je nog wel eens iets anders dan origineel.

      Mijn setup is een motor van enkele jaren oud. Eens had ik een Calibra c20ne. Omdat ik verder niet echt snugger genoeg was om te beseffen dat een motorswap misschien wel eens goedkoper kon wezen is er het een en ander aan het blok gebeurt.

      Ik heb nu een seh onderblok met een bewerkte ne kop. Ook in/uitlaat is aangepast. Dit gebeuren loopt op een se computer… Het geheel moet eigenlijk gechipped worden.
      Omdat het geen standaard setup meer is wil ik een “op-maat” geschreven chip. In mijn zoektocht op dit forum ben ik een heleboel “modder” gooiers op bepaalde chippers tegen gekomen, maar niet echt de reden waarom de een zoveel beter of slechter is als de ander.

      Vraag: Ik wil een op maat geschreven chip, met een vermogentest voor, en na het chippen.
      Ik lees hier en daar wat verschillende prijzen, mogelijkheden en zelfs iets over DTA systemen.
      Omdat ik zelf echt niet hadig ben moet alles door een ander gebeuren. Wat is aan te raden? En DTA, ik lees kosten van om en na bij de 700 euro, is dit handig met mijn setup, of is de vermogenswinst net zo groot/klein als een herschreven chip?

      Graag reactie, jip en janneke taal gewenst, en “gebruik de zoekfunctie” liever niet :jerry

      Alvast bedankt!

      Gr. Dennis

      #17755085
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dta is alleen de ecu 700 euro.
        dan nog de kabelboom, het werk om die te bouwen (dus uur loon) en het afstellen). hou een kleine 700-1000 euro hiervoor aan.

        Dus voor dta ben je minimaal 1400 euro verder.

        Ik zou je auto lekker laten chippen door Miruni.
        Moet dan helemaal goed komen.

        Stuur hem eens een u2u….

        #17755086
        ReTiReD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2004

          Dat is weer een nieuwe naam! Wiewat is miruni?

          Gr. Dennis

          #17755087
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            kijk maar ff in de ledenlijst..
            U2u hem gewoon ff…

            #17755088
            Basgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              gisteren bij de cross weer een boel 2liters zien knallen met R&N engineering sticker op de auto (Miruni).
              En de eigen auto won 2 manches alleen in de finale een stuurfout anders had hij zelf ook echt kansen.

              Breng binnenkort mn corsa er ook weer heen.

              Mijn vorige 2liter heeft hij ook op de rollenbank afgesteld en het verschil met originele en uiteindelijk resultaat…. En dat mocht er zeker weten!!

              Zeker een aanrader!

              #17755089
              ReTiReD
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 September 2004

                Heb em ge u2u ed. Nog geen antwoord, maar das niet erg. Eerst maar eens interieur in de auto zetten. Zal hem wel bellen als ik er aan toe ben.

                Gr. Dennis

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.