Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Check engine : motorstoring?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 18:55 #17245403
Onlangs begon by myn Opel astra coupe 2.0 turbo het check engine lampje te branden en begon vervolgens op 3 cilinders te lopen en heel onregelmatig en laag stationair. Vervolgens de auto de auto gereset en de auto uit laten lezen waaruit er een storing bleek te zyn op de 4e cilinder wat de bobine of bougies konden zyn. Bougies en het bobineblok zyn vervangen, maar het probleem blyft zich voordoen… Zolang je rustig ryd is er geen probleem, maar zodra je de auto in ze 3 doortrekt verliest die kracht en loopt hy op 3 cilinders. Wie kan my advies geven over wat het nog meer kan zyn als uit de lezing blijkt dat het de bobine of bougies moeten zyn??
Mvg
16 januari 2012 om 19:00 #17976213Verstopte/weigerende injector?
16 januari 2012 om 20:27 #17976214Verkeerde bougies, werkt ook vervelend bij een Turbomotor..
Willem
17 januari 2012 om 08:30 #17976215de bougies zijn besteld op het kenteken dus op merk en model, injectoren nakijken zal ik dan gaan doen.
mvg20 januari 2012 om 22:11 #17976216Ik heb toevallig een verglijkbare storing…. als ik normaal rustig rijdt en niet doortrek is er niks aan de hand maar zodra ik volgas geef begint me hele blok op het moment dat me turbo opspoelt te trillen en te schudden… dan klapt die meestal in noodloop.. (hetzelfde als bij jou op 3 cilinders lopen) en soms trekt die wel door maar dan gaat de voortstuwing echt in golven zeg maar… ik vrees dat bij mij me turbo de geest gaat geven. (komende week eerst maar eens motor uitlezen) maar als het iets met de bougie’s zou zijn of de ontsteking zou ik natuurlijk heel blij zijn… hoor graag wat er bij je is uitgekomen.
Groeten Martin
23 januari 2012 om 18:21 #17976217Bij mij waren het gelukkig wel de bougies.
Succes met het verder zoeken en hoop voor je dat je het gauw boven water hebt.
24 januari 2012 om 11:19 #17976218Check voor de zekerheid of toch de bogies het goede type zijn. OP kenteken besteld wil niet zeggen dat ook de juiste geleverd zijn.
Kan natuurlijk verkeerd bogies zijn geleverd. Check het just to be sure. :thumbup24 januari 2012 om 18:17 #17976219Wat je ook even kan checken is de stekker van de aansluiting op de bobine gallerij of alle pinnen er goed inzitten,niet geoxideerd/geschimmeld zijn. spuit hem als die goed is lekker in met tectiel en monteer hem weer weet je gelijk dat die ook goed en waterdicht is. (ps is het erger als je met vochtig weer rijd?)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.