Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › chargertech / EDS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 09:11 #17230368
Heeft iemand toevallig ervaring met dit bedrijf?
Ze zeggen dat ze de software tuning van EDS gebruiken, maar ik kan op eds motorsport niks vinden dat ze ook nog andere dealers hebben?
Dus vraag ik me toch af of het wel betrouwbaar is om het daar te laten doen? Ze zijn ook goedkoper als EDS (en dichterbij )
3 januari 2011 om 16:11 #17787122ik heb mijn siliconen slangen via chargertech. was in iedergeval snel geleverd :thumbup . verder heb ik er geen ervaring mee ;)
3 januari 2011 om 16:31 #17787123elke tuner werkt met de bestanden van eds is allemaal copy en paste
3 januari 2011 om 22:30 #17787124[rquote=1830221&tid=139581&author=bd.]ik heb mijn siliconen slangen via chargertech. was in iedergeval snel geleverd :thumbup . verder heb ik er geen ervaring mee ;) [/rquote]
Vraag ik me toch af, heeft dat nog een bepaald nut of is het alleen dat het er mooier uitziet? of mooier geluid?
[rquote=1830253&tid=139581&author=svdk20]elke tuner werkt met de bestanden van eds is allemaal copy en paste[/rquote]
Kan dat verder geen kwaad? Stel nou dat eds een bepaalde update aan een bestand heeft?
4 januari 2011 om 17:41 #17787125[rquote=1830758&tid=139581&author=botssiee][rquote=1830221&tid=139581&author=bd.]ik heb mijn siliconen slangen via chargertech. was in iedergeval snel geleverd :thumbup . verder heb ik er geen ervaring mee ;) [/rquote]
Vraag ik me toch af, heeft dat nog een bepaald nut of is het alleen dat het er mooier uitziet? of mooier geluid?
[/rquote]
ik heb gewoon zwarte slangen, dus voor de looks is het niet :D . maar het werkt wel zo handig als je een intercooler wil plaatsen :P
9 januari 2011 om 11:30 #17787126Ik zit toevallig op Vectra C Benelux (Belgisch forum) ook iemand te volgen,die had het ook over software van EDS, bij Chargertech.
Hij is gisteren naar Eindhoven geweest en heeft daar zijn Vectra laten chippen(or whatever) kostte inderdaad 300,- maar GEEN testbankrun,of iets op papier van de behaalde resultaten ????
Ik heb ook op de site van EDS zitten zoeken en kon ook geen relatie met Chargertech vinden,ik heb ze net een mailtje gestuurd om te vragen of ze bekend zijn met Chargertech,ik ben benieuwd?10 januari 2011 om 16:09 #17787127Kun je mij van het mailtje op de hoogte houden?
En misschien een link geven van het topic. (of moet je daar lid van zijn om te kunnen lezen) :)Ik had vorige week chargertech erover gemailt, maar ik kreeg maar een raar mailtje terug.
Ik had verwacht dat hij zouden zeggen dat hij goedkoper is, omdat er geen testbank bij zit.
Maar in het mailtje zegt hij, dat hij de mensen van eds persoonlijk kent en dat ze het daarom niet erg vinden dat hij het tegen een lagere prijs doet. :hmmz:hmmz:hmmz
10 januari 2011 om 21:05 #17787128Deze mail kreeg ik vandaag van EDS;
Hallo,
yes Chargertech has our Software!
It is the same, he is cheeper because he has no dyno!
Mit freundlichem Gruß / Regards
Daniel AmbookenEDS Fahrzeugtechnik GmbH
Zechenstr.19
45772 MarlDus helemaal onbekend zijn ze niet met Chargertech,ik ben vandaag langs het adres gereden dat op de site van Chargertech staat,is een gewoon woonhuis zonder zaak of wat dan ook ?:hmmz
11 januari 2011 om 14:34 #17787129[rquote=1838811&tid=139581&author=ahrend]Deze mail ,ik ben vandaag langs het adres gereden dat op de site van Chargertech staat,is een gewoon woonhuis zonder zaak of wat dan ook ?:hmmz
[/rquote]
Ja dat had ik ook al gezienop streetview.Maar ja, ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij eds, dit zijn eigelijk geen dingen om op te gaan bezuinigen en ik durf het niet te gokken.
11 januari 2011 om 19:55 #17787130[rquote=1839249&tid=139581&author=botssiee][rquote=1838811&tid=139581&author=ahrend]Deze mail ,ik ben vandaag langs het adres gereden dat op de site van Chargertech staat,is een gewoon woonhuis zonder zaak of wat dan ook ?:hmmz
[/rquote]
Ja dat had ik ook al gezienop streetview.Maar ja, ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij eds, dit zijn eigelijk geen dingen om op te gaan bezuinigen en ik durf het niet te gokken.[/rquote]
En het voordeel is dat eds met de bank, de softwear kunnen aan passen.
Zo zijn er vectra rijders die zoveel vermogen hadden na het chippen, dat ze iets zijn terug geschroefd. Puur voor de betrouwbaarheid.
13 januari 2011 om 12:28 #17787131Ik heb hun ook is gemaild om onze vec te laten chippen..ging niet helaas!
Toch zou ik de vectra een chipkuur geven..:DIk kom vaak bij dat woonhuis langs voor me werk!
26 januari 2011 om 14:28 #17787132Ons pap heeft z’n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)
26 januari 2011 om 15:38 #17787133[rquote=1852227&tid=139581&author=botssiee]Ons pap heeft z’n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)[/rquote]
Aantal pk s? Uitdraai heb je niet… maar hoe weet je dan het aantal extra pk`s dat de insignia heeft;)
26 januari 2011 om 16:31 #17787134wat ik me afvraag is of je ook het motronic systeem van een omega/frontera a
op een 2.4 moter kunt chippen. En ook als deze is ingebouwd in een C-kadett of manta a in mijn geval
Dan zijn het wel ”goedkope” pk’s, maar op de testbank is ook wel een must vind ik met zulke
aanpassingen!Better be safe, then sorry!!!!
26 januari 2011 om 17:29 #17787135[rquote=1852279&tid=139581&author=nova….][rquote=1852227&tid=139581&author=botssiee]Ons pap heeft z’n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)[/rquote]
Aantal pk s? Uitdraai heb je niet… maar hoe weet je dan het aantal extra pk`s dat de insignia heeft;)[/rquote]
Hij had standaard 220pk zou nu 240pk en op sport-stand 300 pk (500nm) moeten zijn, maar je weet het niet 100% zeker, omdat er geen testbank bij zit.
Ik heb mijn astra bij eds gechipt + downpipe en zat op de testbank 10pk onder het aangegeven aantal pks wat hij zou erbij zou moeten krijgen.
Maar al met al hij is toch ondanks die 10pk minder behoorlijk snel ;) hij heeft wel z’n 430N/m wat aangegeven was.
Het zal er denk ik net aanliggen waarom je hem chipt, echt de streef naar een aantal pk’s of zoals ons pap die vond de insignia 2.0 turbo 4×4 gewoon veelste sloom en inhoudend rijden (weegt ook een 1700kg).
Hij rijd nou ook een stuk soepelerIk heb het bij mij gedaan vooral omdat ik hem te traag vond met hogere toeren, maar het probleem is nu een beetje dat me turbo wat later echt inkomt, waardoor ik hem met lagere toeren weer net wat te sloom vind. :hmmz
Misschien toch nog eens kijke of een andere dump valve dat weer goed kan maken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.