Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Champagne Calibra
- Dit onderwerp bevat 93 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 december 2017om 19:48 door Pjerr.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2013 om 18:43 #18086143
Dankje voor de fotos vannos!
Ziet er echt supper strak uit maar dat vond ik altijd van je calibra!
Is dit 16 inch met 60mm verlaging?
Liep het achter bij je niet aan aangezien ze echt heel strak in de wielkasten liggen..?17 april 2013 om 15:47 #18086144nog even een foto uit de oude doos dit is in 2004. En ja toen al helemaal gek van een calibra :wub
De paarse rijd trouwens nog steeds rond op texel. En staat nogaltijd in de scheepswerf daar in oudeschild. Iniedergeval vorig jaar mei nog gespot. Dit jaar maar eens weer kijken in de mei vakantie :thumbup
17 april 2013 om 17:39 #18086145dat is al een tijd terug ! de eerste foto lijkt wel of die in yerseke is genomen ( zeeland )
Liep nagenoeg niet aan, ook niet met 4 man er in wielen zakken Precies mooi de kasten in :D
idd 16 inch en 60/70 mm ongeveer23 september 2013 om 21:57 #18086146De calibra stond er nog steeds in texel. Toch met aardig wat meer roest als ik me kon heugen.
Voor de vakantie 2 nieuwe banden gekregen ivbm droogtescheurtjes naar ongeveer een half jaar :wtf .
De auto laten uitlijnen. En de DTM eindpijp weer gemonteerd ivbm lekkage van de originele demper.
Ook is er een stofhoes vervangen. helaas kreeg ik hier de mededeling dat ook mijn katalysator lekt, deze laat ik met de apk maar vervangen deze laat ik uitvoeren over ongeveer een maand.Vandaag bij nlpower een setje H&R DRA-systeem spoorverbreders besteld 20mm per wiel voor de achterzijde, dus 40mm per as. Als het goed is kan ik het setje deze week nog ophalen. Ben benieuwd hoe het gaat staan in combinatie met deze velgen… en of het gaat aanlopen, naar mijn idee net niet?? :hmmz
Ook ben ik nog (steeds) zeer aan het twijfelen over een andere set velgen en 60/60 verlaging
24 september 2013 om 12:08 #18086147Hallo Jory, je hebt echt een mooie calibra. Zo zie je ze vaak niet en Wijhe is niet ver weg van Deventer af :thumbup
24 september 2013 om 12:28 #18086148Dankje re2flex!! nee inderdaad deventer is heel dichtbij wie weet zie ik je wel een keer rijden in jou mooie calibra :thumb
24 september 2013 om 14:35 #18086149Dus de calibra blijft omdat je van alles gaat doen?
26 september 2013 om 15:56 #18086150@Maurice89 wrote:
Dus de calibra blijft omdat je van alles gaat doen?
Ja klopt hij blijft. Had eerst een leuke auto gezien met leuke inruilprijs.
Maar die was verkocht en vIND verder niks leuks tekoop staan.
En wat mensen er voor boden vond ik eigenlijk idioot weinig!
Ik investeer dan liever nog iets in deze en rij er nog een poos met plezier in!!24 oktober 2013 om 17:23 #18086151Daar zijn ze dan eindelijk.. de spoorverbreders.
Heb er ongeveer 3 weken op gewacht omdat ze tot 3x toe de verkeerde verbreders toegestuurd kregen bij nl power (had zelf gezien dat de bestelcodes enzv klopten).
Fout van de groothandel dus.Voor montage:
Na Montage:
Lijkt al een stukkie netter zo.
24 oktober 2013 om 17:29 #18086152Ziet er mooi uit zo :thumb
24 oktober 2013 om 17:35 #18086153Vandaag de auto voor apk weggebracht.
Vorige keer bij dezelfde garage werd mij verteld dat de einddemper lek was goed dan die lelijke sportdemper er maar weer onder. Later werd het dat de katalysator kapot zou wezen dus ik vreesde nu voor veel kosten aangezien dat ding alleen al ongv 400 kost voor een automaat.Nu ben ik gebeld is de katalysator niet eens lek maar de pijp ervoor :wtf .
Snapte er niks meer van maargoed ben allang blij dat de katalysator niet lekt scheelt nogal kwa geld!links achter was de ophangingsrubber kapot
links voor draagarmkogel of rubber geen idee wat ze precies zeiden, maar laat meteen de hele draagarm vervangen. En uitlijnen natuurlijk.
Verder gingen ze remleidingen ff schoonmaken en me achterknipperlichten vervangen :fy1
Heb er namelijk rode knipperlichten inzitten (amerikaanse look) maar mocht volgens hun niet.. zover ik kon vinden wel maargoed. Als die weer thuis staat doe ik toch de rode knippers er weer in :thumbEn de uitstoot was te hoog, toen ik hem vorig jaar kocht was dit ookal zo en loopt wat onregelmatig. Hier gaan ze nog even verder naar kijken. (ikzelf dacht lambdasonde maar dit zal ik morgen wel horen)
Ook gaan ze de verdomd irritante rammel uit de uitlaat halen wat hij nu een paar maand doet echt vreselijk rot geluid!! Voet op einddemper is weg rammel…Ben benieuwd naar de rekening die met een week ofzo op de mat ligt
24 oktober 2013 om 17:40 #18086154Shiney instaplijsten:
(ja die zaten er al in king: )Nog 2 fototjes na het wassen en plaatsen van de spoorverbreders:
24 oktober 2013 om 18:03 #18086155Nog wat foto’s tijdens vakantie dit jaar in frankrijk van de cali:
De velgjes even oppoetsen voor de foto, was wel nodig na zo’n lange reis.
Voor de nieuwschierigen er staat 155.621km op de teller op de foto tijdens de vakantie.
Nu nog maar zo’n 300 km tot de 160.000kmCarwash tijdens vakantie:
Hmm niet helemaal goed gegaan met uploaden op de een of andere manier..
24 oktober 2013 om 18:45 #18086156nice spoorverbreders doen hem goed :thumb , welke maat velgen is dat nou ? 17 inch ?
24 oktober 2013 om 18:58 #18086157@petrolhead wrote:
nice spoorverbreders doen hem goed :thumb , welke maat velgen is dat nou ? 17 inch ?
Thanx :thumb !
Zijn inderdaad 17 inch velgen.25 oktober 2013 om 05:50 #18086158Toch mooi zo een onverprutste calibra met mooie velgjes onder :thumbup zeker houden zo :thumb
Had die van mij ook willen verlagen met velgen, maar pfff…die stomme 4×4
kan er niet goed tegen, of je moet ex..bussen laten steken..
dus velgen..veren en ex..bussen kost aardig wat en die Belgische keuring
gaat er toch maar over zitten leuteren, dus beter origineel :(
25 oktober 2013 om 15:05 #18086159Achteras laten aanpassen :thumb Dan kun je de auto tog wel gewoon verlagen?
25 oktober 2013 om 18:36 #18086160Dat onregelmatig lopen,daar bedoel je mee het blijven hangen in de toeren?
Heb hier zelf een beetje last van.Vooral als ik in een woonwijk langzaam rijd en op een kruispunt aan kom rijden,dan trap ik de koppeling in en dan blijft ie een kleine 6 tellen even hangen.Hetzelfde als ik op de stoplichten aan kom rijden en stop.27 oktober 2013 om 18:43 #18086161Blijven hangen in de toeren van 2.0 8v is vaak de stappenmotor, tenminste mijn ervaring :D
14 januari 2014 om 00:28 #18086162Heb de calibra nu een goed maandje de deur uit.
En dit heb ik er voor terug gekocht:
E36 325i gekocht met 203 duizend op de teller. Ondertussen 3 duizend verder en nog steeds hartstikke blij mee.
De calibra staat trouwens tekoop bij autobedrijf effe voor 999 euro. Geen geld als je het mij vraagt..Met de zomerbandjes:
Met de winterbandjes:
M3 vader interieur:
14 januari 2014 om 06:37 #18086163toch jammer, maar geen slechte auto voor terug zo te zien :thumb
Ik heb de advertentie op AutoScout24 gevonden.:
Greetz Emiel
14 januari 2014 om 07:46 #18086164Ziet er netjes uit die 325, nu alleen nog een nette grijze lederen interieur erin. http://link.marktplaats.nl/761664770
PS: Jammer van de calibra, maar je hebt er een nette auto voor terug gekocht..
14 januari 2014 om 09:04 #18086165Thnx!
Is idd niet verkeerd. Rijd ook verschrikkelijk lekker zo’n 6 cilinder.
Stiekem vind ik het zelf ook nog wel eens jammer. Ik wou graag wat snellers en een leuke goeie v6 calibra kon ik op dat moment niet vinden moet dan automaat zijn.Haha het interieur ga ik niet vervangen. Ik heb deze ook meerendeels gekocht vanwege zijn m3 vader interieur. Zit geweldig. Ik vind het supper tof eruit zien, is aardig zeldzaam en prijzig deze interieurs. Vind her pwrsoonlijk veel beter dan een standaard set met leer. Nouja deze in leer had natuurlijk ook gemogen (A).
5 januari 2015 om 15:27 #18086166Ondertussen is de calibra alweer een paar keer gewisseld van eigenaar, paar keer tegengekomen op marktplaats. Zelfs nog even bij oude eigenaar Remon geweest, daar was die ook snel weer weg voor een bedrijfswagentje.
Rijd nu heeeeel wat anders, ook de bmw niet meer. Toch maar even wat foto’s posten ookal zijn het geen opels :shock:
Had gekeken bij een miata mx5, eerste foto’s tijdens de testrit:
Na de testrit de deal meteen rond gemaakt en dus mijn bmw ingeruild, wou een keer weer wat anders. Nog even een foto van de bmw (velgen uiteraard los verkocht):
Testfit van de OZ turbo (lip zat er toen nog niet onder en knipperlichten waren lelijk gesmoked met blacklightspray):
How she sits now (ondertussen rijd ik met een Gv Style bumperlip en is er een snapoff naaf ingekomen van D1 Spec niet op de foto’s)
En mijn 2de auto:
Mercedes Benz w126 280se op OZ Breyton 9j et32 voor 11j et21 achter. Bevestigd op 2cm adapter per wiel. USA bumper enzv.
5 januari 2015 om 16:35 #18086167Die mercedes is wel dik :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.